Установить в качестве домашней!



            


    ГЛАВА 2. ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВАХ ПРО ПОРУШЕННЯ МИТНИХ ПРАВИЛ

     Стаття 121.  Порядок  провадження у справах про порушення
                  митних правил

     Провадження  у  справах  про    порушення    митних    правил
здійснюється відповідно до цього  Кодексу,  а  в  частині,  що  не
регулюється  ним,  -  відповідно  до  законодавства  України   про
адміністративні правопорушення.
     Провадження  у  справах  про    порушення    митних    правил
здійснюється службовими особами митних органів України.

     Стаття 122. Протокол про порушення митних правил

     Про вчинення  порушення  митних  правил  відповідна  службова
особа митного  органу  України  складає  протокол  за  формою,  що
встановлюється Державною митною службою України.
     У протоколі зазначаються:
     дата і місце його складання;
     посада,  прізвище,  ім'я та по батькові службової особи,   що
склала протокол,
     необхідні  для   розгляду  справи  відомості  про  особу, яка
вчинила порушення митних правил, якщо її встановлено;
     місце, час вчинення та суть порушення митних правил;
     стаття  цього Кодексу, що передбачає відповідальність за таке
порушення митних правил;
     прізвища та адреси свідків, якщо вони є;
     пояснення  особи,  яка  вчинила  порушення   митних   правил,
відомості про предмети та документи, вилучені згідно з статтею 128
цього Кодексу;
     інші відомості, необхідні для вирішення справи.
     Протокол підписується службовою особою,  що  його  склала,  а
також  особою,  що  вчинила  порушення  митних  правил,  якщо   її
встановлено. При наявності свідків протокол може  бути  підписаний
також і цими особами.
     У разі відмови особи, яка вчинила  порушення  митних  правил,
від підписання протоколу,  у  протоколі  робиться  запис  про  це.
Особа, яка вчинила  порушення  митних  правил,  має  право  подати
пояснення та зауваження щодо змісту протоколу,  а  також  пояснити
мотиви своєї відмови від його підписання. Пояснення, зауваження, а
також  мотиви  відмови  від  підписання  протоколу,    власноручно
викладені особою, додаються до протоколу.
     При складанні протоколу особі, яка вчинила  порушення  митних
правил,  роз'яснюються  її  права,  про  що  робиться  відмітка  у
протоколі.
     Протокол, а також  вилучені  на  підставі  статті  128  цього
Кодексу  предмети  та  документи  доставляються  у  митний   орган
України, службова  особа  якого  веде  провадження  у  справі  про
порушення митних правил.
     Стаття 123.  Доручення на провадження дій  у  справі
                  про порушення митних правил

     Службова особа митного органу  України,  у  провадженні  якої
знаходиться справа про  порушення  митних  правил,  або  начальник
цього органу чи його заступник мають  право  доручити  провадження
окремих дій службовій особі іншого митного органу України.
     Доручення повинно бути виконано у строк не більше п'яти  днів
з дня його одержання.

     Стаття 124. Опитування осіб у справі про порушення митних
                 правил

     Службова особа митного органу  України,  у  провадженні  якої
знаходиться справа про порушення митних правил, а  також  службова
особа, яка розглядає таку справу, мають право провадити опитування
осіб по суті справи.
     Опитувані особи повинні повідомити  все,  що  їм  відомо  про
обставини, які мають відношення до  справи  про  порушення  митних
правил.
     Про  опитування  осіб  складається  протокол  за  формою,  що
встановлюється Державною митною службою України.

     Стаття 125. Адміністративне затримання

     З  метою  припинення  порушення  митних  правил,    складання
протоколу про таке порушення при неможливості  його  складення  на
місці, забезпечення вчасного  і  правильного  розгляду  справи  та
виконання  постанови  по   ній     допускається    адміністративне
затримання особи, яка вчинила порушення митних правил, на строк до
трьох годин.
     Адміністративне  затримання  особи,  яка  вчинила   порушення
митних  правил,  провадиться  службовими  особами  митних  органів
України за рішенням начальника митного органу  України  чи  особи,
яка його заміщає.
     Строк адміністративного  затримання  обчислюється  з  моменту
доставлення особи, яка вчинила порушення митних правил, в службове
приміщення митного органу України чи інше приміщення, де виконання
необхідних  дій  для  цілей,  передбачених  частиною  першою  цієї
статті, виявиться можливим, а особа, яка була у стані сп'яніння, -
з часу її витвереження. Щодо особи, яка  знаходиться  у  вказаному
приміщенні  у  зв'язку  із  здійсненням  митного  контролю,  строк
адміністративного затримання  обчислюється  з  моменту  закінчення
такого контролю.
     Про  адміністративне  затримання  складається  протокол    за
формою, що встановлюється Державною митною службою України.
     Стаття 126. Витребування документів, необхідних для розгляду
                 справи  про  порушення  митних правил

     Службова особа митного органу  України,  у  провадженні  якої
знаходиться справа про порушення митних правил,  може  витребувати
документи, необхідні для розгляду справи.
     Особа,  якій  адресовано  вимогу  про  подання    документів,
зобов'язана  не  пізніш  як  у  п'ятиденний  строк  надіслати   їх
службовій  особі  митного  органу  України,  яка  вимагає   подати
документи.

     Стаття 127. Проведення митних обстежень

     Службові особи митних органів  України,  які  мають  достатні
підстави вважати, що на території або в  приміщеннях  підприємств,
або у транспортних засобах, що їм належать, знаходяться  предмети,
що  є  безпосередніми  об'єктами  порушення  митних  правил,   або
предмети    із    спеціально    виготовленими    тайниками,     що
використовувалися для переміщення через митний  кордон  України  з
приховуванням таких предметів, а також  документи,  необхідні  для
розгляду справи про  порушення  митних  правил,  можуть  проводити
митне  обстеження  таких  територій,  приміщень  або  транспортних
засобів.
     Митне обстеження проводиться  у  присутності  службових  осіб
підприємств, зазначених у частині першій цієї статті.
     Службові особи митних органів України мають  право  запросити
до участі у митному обстеженні спеціалістів.
     Про проведення митного  обстеження  складається  протокол  за
формою, що встановлюється Державною митною службою України.

     Стаття 128. Вилучення предметів та документів

     Предмети, що  є  безпосередніми  об'єктами  порушення  митних
правил,  предмети  із  спеціально  виготовленими  тайниками,    що
використовувалися для переміщення через митний  кордон  України  з
приховуванням таких предметів, а також  документи,  необхідні  для
розгляду справи про порушення митних правил, вилучаються.
     При вчиненні порушення митних правил особою,  яка  не  має  в
Україні  постійного  місця  проживання  або  адреси,  допускається
вилучення речей, валюти та цінностей у  розмірах,  необхідних  для
забезпечення стягнення штрафу, або вартості предметів,  зазначеної
у частині третій статті 149 цього Кодексу.
     Вилучені предмети та  документи  повинні  бути  перелічені  у
протоколі, що складається в передбачених цією главою випадках, або
в доданому до нього описі з точним  зазначенням  кількості,  міри,
ваги та особливих ознак  цих  предметів  та  документів,  а  також
вартості предметів.

     Стаття 129. Оцінка вилучених предметів

     Митний орган України проводить  оцінку  предметів,  вилучених
згідно  з  статтею  128  цього  Кодексу,  на  підставі   державних
роздрібних цін, що діють в Україні, а при відсутності таких цін  -
на підставі висновків експертів.
     Перерахунок іноземної валюти, вилученої згідно із статтею 128
цього Кодексу, у валюту України провадиться митним органом України
за  діючим  на  день  виявлення  порушення  митних  правил  курсом
Національного банку України, що застосовується для розрахунків  по
зовнішньоекономічних операціях.
     Стаття 130. Пред'явлення предметів та документів
                 для впізнання

     За  рішенням  службової  особи  митного  органу  України,   у
провадженні якої знаходиться справа про порушення  митних  правил,
особі, яка вчинила  це  порушення,  а  також  свідку  можуть  бути
пред'явлені предмети та документи для впізнання.
     Особу, яка бере участь у  впізнанні,  спочатку  опитують  про
обставини, за яких вона бачила предмети та документи, зазначені  у
частині першій цієї статті, ознаки, за якими  вона  може  провести
впізнання.
     Предмети  та  документи  пред'являються  у  групі  однорідних
предметів та документів.
     Пред'явлення для впізнання проводиться у присутності понятих.
     Про  пред'явлення  предметів  та  документів  для   впізнання
складається протокол за формою, що встановлюється Державною митною
службою України.

     Стаття 131. Експертиза

     У разі, коли при провадженні у справі  про  порушення  митних
правил  виникає  потреба  у  спеціальних  знаннях,   призначається
експертиза.
     Рішення про призначення експертизи, прийняте службовою особою
митного органу України, у провадженні якої знаходиться справа  про
порушення митних правил, є обов'язковим для  експерта,  якому  цим
рішенням доручено експертизу, або  службової  особи  підприємства,
якому надіслано рішення про призначення експерта.

     Стаття 132.  Проведення перевірки окремих сторін діяльності
                  підприємств

     Начальник  митного  органу  України,  службова  особа   якого
здійснює провадження у справі про порушення митних правил, вчинене
підприємством,  або  його  заступник  мають   право    відповідною
постановою  призначити    перевірку    діяльності    підприємства,
пов'язаної з порушенням митних правил.
     Про результати перевірки сповіщається  підприємство  протягом
трьох днів з дня її завершення.

     Стаття 133. Недопустимість розголошення матеріалів у справі
                 про порушення митних правил

     Матеріали у справі про  порушення  митних  правил  може  бути
розголошено до її розгляду лише з дозволу службової особи  митного
органу України, у провадженні  якої  знаходиться  ця  справа,  або
начальника цього органу чи його заступника.

     Стаття 134.  Закінчення  підготовки справи про порушення
                  митних правил до розгляду

     Службова особа митного органу  України,  у  провадженні  якої
знаходиться справа про  порушення  митних  правил,  по  закінченні
підготовки справи до розгляду передає матеріали  начальнику  цього
органу  чи  його  заступнику,  а  службова  особа Державної митної
служби України - уповноваженій особі цього Комітету.
     Стаття 135. Органи та службові особи, уповноважені
                 розглядати справу про порушення митних правил

     Митні органи України розглядають справи про порушення  митних
правил. Справи про порушення митних правил розглядаються:
     від  імені  Державної  митної  служби України - уповноваженою
службовою особою цього Комітету;
     від  імені  митниць України  -  начальниками  митниць  чи  їх
заступниками.

     Стаття 136. Місце розгляду справи про порушення митних
                 правил

     Справа  про  порушення  митних  правил    розглядається    за
місцезнаходженням митного органу  України,  службова  особа  якого
здійснювала провадження у справі.

     Стаття 137. Строк розгляду справи про порушення митних
                 правил

     Справа  про  порушення  митних   правил    розглядається    у
п'ятнадцятиденний строк  з  дня  одержання  органом  чи  службовою
особою,  зазначеними  у  статті  135  цього  Кодексу,  матеріалів,
необхідних для вирішення справи.

     Стаття 138. Присутність особи, яка притягається до
                 адміністративної відповідальності,
                 при розгляді справи про порушення митних правил

     Справа  про  порушення  митних   правил    розглядається    у
присутності  особи,  яка    притягається    до    адміністративної
відповідальності.
     У  разі    відсутності    особи,    яка    притягається    до
адміністративної відповідальності,  справу  може  бути  розглянуто
лише у випадках, коли є дані про  своєчасне  її  повідомлення  про
місце і час розгляду справи, але від неї  не  надійшло  клопотання
про відкладення розгляду або є дані про те,  що  на  час  розгляду
справи особа знаходиться поза межами України, а також у  випадках,
коли особу, яка вчинила порушення митних правил,  не  встановлено,
або  у  випадках  вчинення  порушення  митних  правил   під    час
пересилання предметів у міжнародних поштових відправленнях.

     Стаття 139. Строки накладання адміністративних стягнень

     Адміністративні стягнення у вигляді попередження  або  штрафу
за порушення митних правил може бути  накладено  не  пізніше  двох
місяців з дня вчинення порушення митних правил, а  при  триваючому
порушенні митних правил - не  пізніше  двох  місяців  з  дня  його
виявлення.
     У випадках,  передбачених  статтею  141  цього  Кодексу,  при
наявності  в  діях  порушника  ознак  порушення   митних    правил
адміністративне стягнення у вигляді  попередження  або  штрафу  за
порушення митних правил може бути накладено не  пізніше  місяця  з
дня прийняття рішення про припинення кримінальної справи.
     Конфіскація  предметів,  які  є   безпосередніми    об'єктами
порушення митних правил, і предметів із  спеціально  виготовленими
тайниками,  що  використовувалися  для  переміщення  через  митний
кордон  України  з  приховуванням  таких  предметів,   проводиться
незалежно від часу вчинення або виявлення порушення митних правил.
     Стаття 140. Постанови митного органу України

     Після розгляду справи про порушення  митних  правил  службова
особа  митного  органу  України,  зазначена  у  статті  135  цього
Кодексу, виносить одну з таких постанов:
     1) про накладення адміністративного стягнення;
     2) про припинення провадження у справі;
     3) про порушення кримінальної справи і провадження дізнання у
справі про контрабанду.
     Постанова повинна містити:
     найменування   митного   органу  України,  від  імені   якого
винесено постанову;
     дату розгляду справи;
     відомості про  особу, щодо якої розглядається справа, якщо цю
особу встановлено;
     викладення обставин, встановлених при розгляді справи;
     посилання   на   статтю  цього  Кодексу,    що     передбачає
відповідальність за вчинене порушення митних правил;
     прийняте по справі рішення;
     строки та порядок оскарження постанови.
     Копія постанови  протягом  трьох  днів  з  дня  її  винесення
вручається  або  надсилається  особі,  щодо  якої  її    винесено.
Постанова вважається врученою, хоч би  особа,  якій  було  вислано
постанову,  не  знаходилась  у  вказаному  нею  місці  проживання,
перебування або тимчасового проживання або це місце  було  вказано
нею невірно.
     У разі  коли особу, що вчинила порушення  митних  правил,  не
встановлено, сповіщення заінтересованих організацій  та  осіб  про
прийняте по справі рішення здійснюється у порядку, що визначається
Державною митною службою України.

     Стаття 141.  Розгляд  матеріалів,  одержаних від органів
                  попереднього слідства

     У разі припинення кримінальної справи службова особа  митного
органу України, зазначена у статті 135 цього Кодексу, залежно  від
підстав  для  відмови  у  порушенні  або  припиненні  кримінальної
справи, виносить одну з постанов,  передбачених  пунктами  1  і  2
частини першої статті 140 цього Кодексу.

     Стаття 142. Звільнення від адміністративної відповідальності

     При малозначності вчиненого порушення митних правил  службова
особа митного органу України, яка розглядає справу, може звільнити
порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним
зауваженням.

     Стаття 143.  Оскарження постанови митного органу України

     Постанову   митного    органу    України    про    накладення
адміністративного стягнення може бути оскаржено особою, щодо  якої
її винесено, протягом десяти днів з дня винесення постанови.
     На постанову митниці України про накладення адміністративного
стягнення  скаргу може бути подано у Державну митну служби України
або в районний (міський) народний суд за місцезнаходженням митниці
України,   що  винесла  постанову.  Протягом  десяти  днів  з  дня
прийняття  Державною  митною  службою України рішення скаргу на це
рішення  може  бути  подано  в  районний (міський) народний суд за
місцезнаходженням  Державної митної служби України. Рішення суду є
остаточним.
     На  постанову  Державної митної служби України про накладення
адміністративного  стягнення  скаргу  може  бути подано у районний
(міський)  народний  суд  за  місцезнаходженням  Державної  митної
служби України. Рішення суду є остаточним.
     У разі пропуску зазначених у даній статті строків з  поважних
причин ці строки за заявою особи, щодо  якої  винесено  постанову,
може  бути  поновлено  відповідно Державною митною службою України
або судом.
     Стаття 144. Розгляд Державною митною службою України
                 постанови про  накладення адміністративного
                 стягнення у зв'язку із скаргою або протестом,
                 а також у порядку контролю

     Державна  митна  служба  України  при  розгляді постанови про
накладення  адміністративного  стягнення  у зв'язку із скаргою або
протестом прокурора, а також у  порядку  контролю  за  додержанням
службовими  особами  митних  органів  України    законності    при
провадженні у справах про порушення митних правил приймає  одне  з
таких рішень:
     1) залишає постанову без  змін,  а  скаргу  або  протест  без
задоволення;
     2) скасовує постанову і надсилає справу на новий розгляд;
     3) скасовує постанову і припиняє справу;
     4) змінює міру стягнення у межах, передбачених цим  Кодексом,
з тим,  однак, щоб стягнення не було посилено.
     Скарга  на  постанову  про    накладення    адміністративного
стягнення  розглядається  протягом  місяця  з  дня  надходження  в
Державна  митна служба України, а така, що не потребує додаткового
вивчення і перевірки, - негайно, але не пізніше п'ятнадцяти днів з
дня  її  надходження.  Строки  розгляду  скарги  можуть  бути,  як
виняток,  продовжені  Головою  Державної митної служби України або
особою,  яка  його  заміщає,  але  не  більш  як  на один місяць з
повідомленням про це особи, яка подала скаргу.
     Протест прокурора підлягає розгляду протягом  десяти  днів  з
дня його надходження у Державну митну службу України. Про наслідки
розгляду протесту повідомляється прокурору.

     Стаття 145. Строк повернення вилучених предметів

     Предмети, вилучені з метою забезпечення стягнення штрафу  або
вартості предметів, зазначеної у частині третій статті  149  цього
Кодексу, можуть бути одержані особою, у якої їх  було  вилучено, у
митному органі України протягом шести місяців з дня сплати штрафу.
     Предмети, безпідставно вилучені  для  забезпечення  стягнення
штрафу чи вартості предметів, зазначеної в частині  третій  статті
149 цього Кодексу, або як безпосередні  об'єкти  порушення  митних
правил чи предмети контрабанди,  або  як  предмети  із  спеціально
виготовленими тайниками,  що   використовувалися  для  переміщення
через митний  кордон  України  з  приховуванням  таких  предметів,
можуть бути одержані особою, у якої їх було  вилучено,  у  митному
органі  України  протягом  шести  місяців  з  дня  надсилання   їй
відповідного повідомлення або повинні бути переслані цій особі  за
її заявою у зазначений строк.
     Витрати, пов'язані з  одержанням  або  пересилкою  предметів,
зазначених  у  частині  другій  цієї  статті,  несе  митний  орган
України, що безпідставно вилучив предмети.

     Стаття 146.  Пропозиції про усунення причин та умов, що
                  сприяли вчиненню порушень митних правил

     Службова особа митного органу України, яка  розглядає  справу
про порушення митних правил, у разі виявлення причин та  умов,  що
сприяли  вчиненню   такого    порушення,    вносить    відповідним
підприємствам пропозиції про  вжиття  заходів  щодо  усунення  цих
причин та  умов.
     Підприємства зобов'язані протягом місяця  з  дня  надходження
пропозицій сповістити службову особу митного органу  України,  яка
внесла пропозиції, про вжиті заходи.
    



Hosted by uCoz