|
јЅ≤Ќ≈“ ћ≤Ќ≤—“–≤¬ ” –јѓЌ» ѕ ќ — “ ј Ќ ќ ¬ ј в≥д 6 травн¤ 2001 р. N 433 ињв ѕро затвердженн¤ перел≥ку тип≥в позашк≥льних навчальних заклад≥в ≥ ѕоложенн¤ про позашк≥льний навчальний заклад ¬≥дпов≥дно до статей 12 ≥ 13 «акону ”крањни "ѕро позашк≥льну осв≥ту" аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни п о с т а н о в л ¤ Ї: 1. «атвердити так≥, що додаютьс¤: перел≥к тип≥в позашк≥льних навчальних заклад≥в; ѕоложенн¤ про позашк≥льний навчальний заклад. 2. ¬изнати такою, що втратила чинн≥сть, постанову аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 26 с≥чн¤ 1994 р. N 45 "ѕро затвердженн¤ ѕоложенн¤ про позашк≥льний навчально-виховний заклад" («ѕ ”крањни, 1994 р., N 5, ст. 128). ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни ¬.ёў≈Ќ ќ ≤нд. 28 «ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 6 травн¤ 2001 р. N 433 ѕ≈–≈Ћ≤ тип≥в позашк≥льних навчальних заклад≥в 1. ƒит¤чо-юнацьк≥ спортивн≥ школи: комплексн≥ дит¤чо-юнацьк≥ спортивн≥ школи, дит¤чо-юнацьк≥ спортивн≥ школи з вид≥в спорту, дит¤чо-юнацьк≥ спортивн≥ школи дл¤ ≥нвал≥д≥в, спец≥ал≥зован≥ дит¤чо-юнацьк≥ школи ол≥мп≥йського резерву, спец≥ал≥зован≥ дит¤чо-юнацьк≥ спортивн≥ школи дл¤ ≥нвал≥д≥в параол≥мп≥йського резерву, школи вищоњ спортивноњ майстерност≥. 2. луби: в≥йськово-патр≥отичного вихованн¤, дит¤чо-юнацьк≥ (мор¤к≥в, р≥чковик≥в, ав≥атор≥в, космонавт≥в, парашутист≥в, десантник≥в, прикордонник≥в, радист≥в, пожежник≥в, автолюбител≥в, краЇзнавц≥в, турист≥в, етнограф≥в, фольклорист≥в, ф≥зичноњ п≥дготовки та ≥нших напр¤м≥в). 3. ћала академ≥¤ мистецтв (народних ремесел). 4. ћала академ≥¤ наук учн≥вськоњ молод≥. 5. ќздоровч≥ заклади дл¤ д≥тей та молод≥: дит¤чо-юнацьк≥ табори (м≥стечка, комплекси): оздоровч≥, зам≥ськ≥, проф≥льн≥, прац≥ та в≥дпочинку, санаторного типу, з денним перебуванн¤м; туристськ≥ бази. 6. ѕочатков≥ спец≥ал≥зован≥ мистецьк≥ навчальн≥ заклади (школи естетичного вихованн¤: музичн≥, художн≥, хореограф≥чн≥, театральн≥, хоров≥, мистецтв та ≥нш≥). 7. ÷ентр, палац, будинок, клуб художньоњ творчост≥ д≥тей, юнацтва та молод≥, художньо-естетичноњ творчост≥ учн≥вськоњ молод≥, дит¤чоњ та юнацькоњ творчост≥, естетичного вихованн¤. 8. ÷ентр, будинок, клуб еколого-натурал≥стичноњ творчост≥ учн≥вськоњ молод≥, станц≥¤ юних натурал≥ст≥в. 9. ÷ентр, будинок, клуб науково-техн≥чноњ творчост≥ учн≥вськоњ молод≥, станц≥¤ юних техн≥к≥в. 10. ÷ентр, будинок, клуб, бюро туризму, краЇзнавства, спорту та екскурс≥й учн≥вськоњ молод≥, туристсько-краЇзнавчоњ творчост≥ учн≥вськоњ молод≥, станц≥¤ юних турист≥в. 11. ÷ентри: в≥йськово-патр≥отичного та ≥нших напр¤м≥в позашк≥льноњ осв≥ти. 12. ƒит¤ча б≥бл≥отека, дит¤ча флотил≥¤ мор¤к≥в ≥ р≥чковик≥в, дит¤чий парк, дит¤чий стад≥он, дит¤чо-юнацька картинна галере¤, дит¤чо-юнацька студ≥¤ (хорова, театральна, музична, фольклорна тощо), к≥мната школ¤ра, курси, студ≥њ, школи мистецтв, осв≥тньо-культурн≥ центри нац≥ональних меншин. «ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 6 травн¤ 2001 р. N 433 ѕќЋќ∆≈ЌЌя про позашк≥льний навчальний заклад «агальна частина 1. ѕозашк≥льний навчальний заклад зд≥йснюЇ навчанн¤ ≥ вихованн¤ громад¤н у позаурочний та позанавчальний час. 2. ѕозашк≥льний навчальний заклад у своњй д≥¤льност≥ керуЇтьс¤ онституц≥Їю ”крањни, законами ”крањни, актами ѕрезидента ”крањни, аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, наказами ћќЌ, ≥ншого центрального органу виконавчоњ влади, до сфери управл≥нн¤ ¤кого в≥н належить, р≥шенн¤ми м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади та орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, а також цим ѕоложенн¤м ≥ своњм статутом. 3. ћова навчанн¤ ≥ вихованн¤ у позашк≥льному навчальному заклад≥ визначаЇтьс¤ онституц≥Їю ”крањни ≥ в≥дпов≥дним законом ”крањни. 4. ÷е ѕоложенн¤ поширюЇтьс¤ на вс≥ позашк≥льн≥ навчальн≥ заклади незалежно в≥д п≥дпор¤дкуванн¤, типу та форми власност≥. Ќа його основ≥ можуть розробл¤тис¤ положенн¤ про конкретн≥ типи позашк≥льних навчальних заклад≥в, що затверджуютьс¤ в≥дпов≥дними центральними органами виконавчоњ влади. ќрган≥зац≥йно-правов≥ засади д≥¤льност≥ позашк≥льного навчального закладу 5. ѕозашк≥льний навчальний заклад Ї юридичною особою ≥ д≥Ї на п≥дстав≥ статуту, затвердженого засновником (власником). ” статут≥ зазначаЇтьс¤ повна назва закладу, його адреса, засновник (власник), п≥дпор¤дкован≥сть, мета ≥ основн≥ завданн¤ д≥¤льност≥, характеристика методичноњ та масовоњ роботи, навчально-виховного процесу, визначаютьс¤ права, обов'¤зки та в≥дпов≥дальн≥сть учасник≥в цього процесу, а також пор¤док управл≥нн¤ закладом та орган≥зац≥њ його ф≥нансово-господарськоњ д≥¤льност≥, використанн¤ майна, внесенн¤ зм≥н ≥ доповнень до статуту тощо. 6. ѕозашк≥льний навчальний заклад може входити до складу навчально-виховних комплекс≥в, навчально-виховних об'Їднань з дошк≥льними, загальноосв≥тн≥ми та ≥ншими навчальними закладами. 7. ѕозашк≥льний навчальний заклад проводить навчально-виховну, ≥нформац≥йно-методичну, орган≥зац≥йно-масову, навчально-тренувальну та спортивну роботу. 8. ѕозашк≥льний навчальний заклад працюЇ за р≥чним планом роботи, погодженим ≥з засновником (власником). 9. Ќавчально-виховний процес у позашк≥льному навчальному заклад≥ зд≥йснюЇтьс¤ за типовими навчальними планами ≥ програмами, що затверджуютьс¤ центральними органами виконавчоњ влади, а також за навчальними планами ≥ програмами, затвердженими в≥дпов≥дними м≥сцевими органами виконавчоњ влади. 10. Ќавчальн≥ програми можуть бути однопроф≥льними, комплексними ≥ такими, що передбачають ≥ндив≥дуальне навчанн¤ учн≥в та навчанн¤ у групах або об'Їднанн¤х. «алежно в≥д специф≥ки д≥¤льност≥ позашк≥льного навчального закладу навчанн¤ проводитьс¤ в≥д одного м≥с¤ц¤ до к≥лькох рок≥в. 11. ≈кспериментальн≥ навчальн≥ плани складаютьс¤ позашк≥льним навчальним закладом з урахуванн¤м типового навчального плану. 12. ≤ндив≥дуальне навчанн¤ у позашк≥льному навчальному заклад≥ проводитьс¤ в≥дпов≥дно до пор¤дку, затвердженого ћќЌ. 13. —ередн¤ наповнюван≥сть гуртк≥в, груп, секц≥й, в≥дд≥лень, в≥дд≥л≥в, студ≥й та ≥нших творчих об'Їднань (дал≥ - гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань) у позашк≥льному навчальному заклад≥ становить, ¤к правило, 10 - 15 вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в. —ередн¤ наповнюван≥сть груп у початкових спец≥ал≥зованих мистецьких навчальних закладах визначаЇтьс¤ типовими навчальними планами початкових спец≥ал≥зованих мистецьких навчальних заклад≥в, затвердженими ћ≥нкультури. Ќаповнюван≥сть окремих гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань установлюЇтьс¤ директором позашк≥льного навчального закладу залежно в≥д проф≥лю, навчальних план≥в, програм та можливостей орган≥зац≥њ навчально-виховного, тренувального процесу, р≥вн¤ майстерност≥ вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в ≥ становить не б≥льш ¤к 25 вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в. 14. ѕрийом до позашк≥льного навчального закладу може зд≥йснюватис¤ прот¤гом навчального року (в м≥ру зак≥нченн¤ комплектуванн¤ гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань) за бажанн¤м вихованц≥в, учн≥в, слухач≥в ≥ за згодою батьк≥в або ос≥б, ¤к≥ њх зам≥нюють, ¤к на безконкурсн≥й основ≥, так ≥ за конкурсом, умови ¤кого розробл¤ютьс¤ позашк≥льним навчальним закладом. ѕрийом вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в до позашк≥льного навчального закладу дл¤ одержанн¤ профес≥йноњ, спец≥альноњ осв≥ти зд≥йснюЇтьс¤ на п≥дстав≥ за¤ви батьк≥в або ос≥б, ¤к≥ њх зам≥нюють. ƒл¤ зарахуванн¤ учн≥в до спортивних, спортивно-техн≥чних, туристських, хореограф≥чних об'Їднань, початкових спец≥ал≥зованих мистецьких навчальних заклад≥в потр≥бна дов≥дка медичного закладу про в≥дсутн≥сть у них протипоказань дл¤ зан¤ть у зазначених навчальних закладах. ”мови прийому вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в до позашк≥льного навчального закладу можуть визначатис¤ також положенн¤м про в≥дпов≥дний тип позашк≥льного навчального закладу. ƒо позашк≥льного навчального закладу зараховуютьс¤ вихованц≥, учн≥ ≥ слухач≥, ¤к правило, в≥ком в≥д 5 до 18 рок≥в. ѕоложенн¤ми про окрем≥ типи позашк≥льних навчальних заклад≥в або статутом позашк≥льного навчального закладу може передбачатис¤ також ≥нший в≥к. 15. Ќавчально-виховний процес у позашк≥льному навчальному заклад≥ зд≥йснюЇтьс¤ диференц≥йовано (в≥дпов≥дно до ≥ндив≥дуальних можливостей, ≥нтерес≥в, нахил≥в, зд≥бностей вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в з урахуванн¤м њх в≥ку, психоф≥зичних особливостей, стану здоров'¤) з використанн¤м р≥зних орган≥зац≥йних форм роботи: зан¤тт¤, гурткова робота, клубна робота, урок, лекц≥¤, ≥ндив≥дуальне зан¤тт¤, конференц≥¤, сем≥нар, курси, читанн¤, в≥кторина, концерт, змаганн¤, навчально-тренувальн≥ зан¤тт¤, репетиц≥¤, пох≥д, екскурс≥¤, експедиц≥¤, практична робота в лаборатор≥¤х, майстерн¤х, теплиц¤х, на науково-досл≥дних земельних д≥л¤нках, с≥льськогосподарських та промислових п≥дприЇмствах, на природ≥, а також з використанн¤м ≥нших форм, передбачених статутом позашк≥льного навчального закладу. 16. Ќавчальний р≥к у позашк≥льному навчальному заклад≥ починаЇтьс¤ 1 вересн¤. омплектуванн¤ гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань зд≥йснюЇтьс¤ у пер≥од з 1 до 15 вересн¤, ¤кий вважаЇтьс¤ робочим часом кер≥вника гуртка, групи або ≥ншого творчого об'Їднанн¤ позашк≥льного навчального закладу. “ривал≥сть навчального року в р≥зних типах позашк≥льних навчальних заклад≥в установлюЇтьс¤ ћќЌ або ≥ншим центральним органом виконавчоњ влади, до сфери управл≥нн¤ ¤кого належить позашк≥льний навчальний заклад, за погодженн¤м з ћќЌ. ” кан≥кул¤рн≥, вих≥дн≥ та св¤тков≥ дн≥ позашк≥льний навчальний заклад може працювати за окремим планом, затвердженим кер≥вником цього закладу. ѕозашк≥льний навчальний заклад створюЇ безпечн≥ умови навчанн¤, вихованн¤ та прац≥. 17. ” зонах еколог≥чного лиха м≥сцевими органами виконавчоњ влади або органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤ може встановлюватис¤ особливий режим роботи позашк≥льного навчального закладу, ¤кий погоджуЇтьс¤ з органами державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби. 18. “ривал≥сть одного зан¤тт¤ (уроку) в позашк≥льному навчальному заклад≥ визначаЇтьс¤ навчальними планами ≥ програмами з урахуванн¤м психоф≥з≥олог≥чного розвитку та допустимого навантаженн¤ дл¤ р≥зних в≥кових категор≥й ≥ становить дл¤ вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в: в≥ком в≥д 5 до 6 рок≥в - 30 хвилин; в≥ком в≥д 6 до 7 рок≥в - 35 хвилин; старшого в≥ку - 45 хвилин. оротк≥ перерви м≥ж зан¤тт¤ми (уроками) Ї робочим часом кер≥вника гуртка, групи або ≥ншого творчого об'Їднанн¤ ≥ визначаютьс¤ режимом щоденноњ роботи позашк≥льного навчального закладу. 19. √уртки, групи та ≥нш≥ творч≥ об'Їднанн¤ позашк≥льного навчального закладу класиф≥куютьс¤ за трьома р≥вн¤ми: початковий р≥вень - творч≥ об'Їднанн¤, д≥¤льн≥сть ¤ких спр¤мована на загальний розвиток вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в, ви¤вленн¤ њх зд≥бностей та обдарувань, прищепленн¤ ≥нтересу до творчоњ д≥¤льност≥; основний р≥вень - творч≥ об'Їднанн¤, ¤к≥ розвивають ≥нтереси вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в, дають њм знанн¤, практичн≥ ум≥нн¤ та навички, задовольн¤ють потреби у профес≥йн≥й ор≥Їнтац≥њ; вищий р≥вень - творч≥ об'Їднанн¤ за ≥нтересами дл¤ зд≥бних ≥ обдарованих вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в. ≤нш≥ р≥вн≥, кр≥м зазначених, можуть установлюватис¤ положенн¤м про в≥дпов≥дний тип позашк≥льного навчального закладу. ¬≥дпов≥дно до р≥вн¤ класиф≥кац≥њ визначаютьс¤ мета ≥ перспективи д≥¤льност≥ гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань, њх чисельний склад, обираЇтьс¤ програма. 20. ѕозашк≥льний навчальний заклад, ¤кий маЇ висококвал≥ф≥кован≥ кадри, належн≥ матер≥ально-техн≥чн≥ умови, може орган≥зовувати проведенн¤ на своњй навчально-виховн≥й баз≥ виробничоњ та педагог≥чноњ практики учн≥в ≥ студент≥в загальноосв≥тн≥х, профес≥йно-техн≥чних ≥ вищих навчальних заклад≥в. ƒл¤ подальшого розвитку ≥нтерес≥в ≥ нахил≥в вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в, п≥дтримки њх профес≥йних навичок позашк≥льний навчальний заклад за умови дотриманн¤ правил охорони прац≥ й техн≥ки безпеки орган≥зовуЇ виконанн¤ замовлень п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й на виготовленн¤ продукц≥њ (виконанн¤ роб≥т). ѕ≥д час навчанн¤ у позашк≥льному навчальному заклад≥ учнев≥, ¤кий склав квал≥ф≥кац≥йн≥ ≥спити, в установленому пор¤дку видаЇтьс¤ св≥доцтво (посв≥дченн¤) про присвоЇнн¤ квал≥ф≥кац≥њ, розр¤ду, класу, категор≥њ за профес≥Їю. 21. ѕозашк≥льний навчальний заклад може орган≥зовувати роботу своњх гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань у прим≥щенн¤х загальноосв≥тн≥х, профес≥йно-техн≥чних навчальних заклад≥в, навчально-виробничих комб≥нат≥в, п≥дприЇмств, орган≥зац≥й, вищих навчальних заклад≥в, наукових установ, на баз≥ спортивних буд≥вель ≥ стад≥он≥в в≥дпов≥дно до укладених угод ≥з зазначеними закладами та установами. 22. ѕозашк≥льний навчальний заклад проводить ≥нформац≥йно-методичну роботу, спр¤мовану на удосконаленн¤ програм, зм≥сту, форм ≥ метод≥в д≥¤льност≥ гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань. ” позашк≥льному навчальному заклад≥ можуть функц≥онувати методичн≥ об'Їднанн¤ за напр¤мами д≥¤льност≥ гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань, що охоплюють педагог≥чних прац≥вник≥в певного профес≥йного спр¤муванн¤. « метою вдосконаленн¤ системи навчанн¤ та вихованн¤ у позашк≥льному навчальному заклад≥ можуть створюватис¤ методичн≥ ради, ком≥с≥њ, до складу ¤ких вход¤ть педагог≥чн≥ прац≥вники цього закладу та ≥нш≥ учасники навчально-виховного процесу. ѕозашк≥льний навчальний заклад може створювати в≥дпов≥дн≥ п≥дрозд≥ли дл¤ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в за напр¤мами позашк≥льноњ роботи. ѕ≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ може проводитись у форм≥ курс≥в, сем≥нар≥в ≥ за ≥ншими орган≥зац≥йними формами. «г≥дно з р≥шенн¤м засновника (власника) на п≥дстав≥ в≥дпов≥дних угод позашк≥льний навчальний заклад може надавати ≥нформац≥йно-методичну допомогу педагог≥чним колективам, навчальним закладам рег≥ону, молод≥жним, дит¤чим, громадським орган≥зац≥¤м. 23. ѕозашк≥льний навчальний заклад з метою визначенн¤ р≥вн¤ практичноњ п≥дготовки вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в проводить орган≥зац≥йно-масову роботу у форм≥ конференц≥њ, концерту, змаганн¤, походу, екскурс≥њ, експедиц≥њ, навчально-тренувального збору та в ≥нших формах, передбачених статутом позашк≥льного навчального закладу. 24. «а результатами навчанн¤ позашк≥льн≥ навчальн≥ заклади видають випускникам в≥дпов≥дн≥ документи про профес≥йну, спец≥альну позашк≥льну осв≥ту в пор¤дку, встановленому ћќЌ. ¬ипускникам, ¤к≥ в установленому пор¤дку склали квал≥ф≥кац≥йн≥ ≥спити, видаЇтьс¤ св≥доцтво (посв≥дченн¤). «разки св≥доцтв (посв≥дчень) затверджуютьс¤ ћќЌ. ¬иготовленн¤ св≥доцтв (посв≥дчень) дл¤ позашк≥льних навчальних заклад≥в зд≥йснюЇтьс¤ за рахунок кошт≥в засновник≥в (власник≥в). ”часники навчально-виховного процесу 25. ”часниками навчально-виховного процесу в позашк≥льному навчальному заклад≥ Ї: вихованц≥, учн≥ ≥ слухач≥; директор, заступники директора позашк≥льного навчального закладу; педагог≥чн≥ прац≥вники, психологи, соц≥альн≥ педагоги, б≥бл≥отекар≥, спец≥ал≥сти, залучен≥ до навчально-виховного процесу; батьки або особи, ¤к≥ њх зам≥нюють; представники п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й, ¤к≥ беруть участь у навчально-виховному процес≥. 26. ¬ихованц≥, учн≥ ≥ слухач≥ позашк≥льного навчального закладу мають гарантоване державою право на: здобутт¤ позашк≥льноњ осв≥ти в≥дпов≥дно до њх зд≥бностей, обдарувань, уподобань та ≥нтерес≥в; добров≥льний виб≥р позашк≥льного навчального закладу та виду д≥¤льност≥; навчанн¤ у дек≥лькох гуртках, групах та ≥нших творчих об'Їднанн¤х в одному позашк≥льному навчальному заклад≥; безпечн≥ та нешк≥длив≥ умови навчанн¤ та прац≥; користуванн¤ навчально-виробничою, науковою, матер≥ально-техн≥чною, культурно-спортивною, корекц≥йно-в≥дновною та оздоровчою базою позашк≥льного навчального закладу; участь у р≥зних видах навчальноњ та науково-практичноњ роботи, у конференц≥¤х, ол≥мп≥адах, спортивних змаганн¤х, виставках, конкурсах та ≥нших масових заходах; представленн¤ в органах громадського самовр¤дуванн¤ позашк≥льного навчального закладу; в≥льне вираженн¤ погл¤д≥в, переконань; захист в≥д будь-¤ких форм експлуатац≥њ, псих≥чного ≥ ф≥зичного насильства, в≥д д≥й педагог≥чних та ≥нших прац≥вник≥в, ¤к≥ порушують њх права, принижують честь ≥ г≥дн≥сть. 27. ¬ихованц≥, учн≥ ≥ слухач≥ позашк≥льного навчального закладу зобов'¤зан≥: оволод≥вати знанн¤ми, вм≥нн¤ми, практичними навичками; п≥двищувати загальний культурний р≥вень; дотримуватис¤ морально-етичних норм; брати посильну участь у р≥зних видах трудовоњ д≥¤льност≥; бережливо ставитис¤ до державного, громадського ≥ особистого майна; дотримуватис¤ вимог статуту, правил внутр≥шнього розпор¤дку позашк≥льного навчального закладу. 28. ѕедагог≥чн≥ прац≥вники, а також тренери - викладач≥ позашк≥льного навчального закладу мають право на: внесенн¤ кер≥вництву позашк≥льного навчального закладу та органам управл≥нн¤ осв≥тою пропозиц≥й щодо пол≥пшенн¤ навчально-виховного процесу, поданн¤ на розгл¤д кер≥вництву позашк≥льного навчального закладу та педагог≥чноњ ради пропозиц≥й про моральне та матер≥альне заохоченн¤ вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в, застосуванн¤ ст¤гнень до тих, хто порушуЇ правила внутр≥шнього трудового розпор¤дку, що д≥ють у навчальному заклад≥; виб≥р форм п≥двищенн¤ педагог≥чноњ квал≥ф≥кац≥њ; участь у робот≥ методичних об'Їднань, нарад, збор≥в, ≥нших орган≥в самовр¤дуванн¤ позашк≥льного навчального закладу, в заходах, пов'¤заних з орган≥зац≥Їю навчально-виховноњ роботи; проведенн¤ в установленому пор¤дку досл≥дно-експериментальноњ, пошуковоњ роботи; виб≥р педагог≥чно обірунтованих форм, метод≥в, засоб≥в роботи з вихованц¤ми, учн¤ми ≥ слухачами; захист профес≥йноњ чест≥, г≥дност≥ в≥дпов≥дно до законодавства; соц≥альне та матер≥альне заохоченн¤ за дос¤гненн¤ вагомих результат≥в у виконанн≥ покладених на них завдань; об'Їднанн¤ у профес≥йн≥ сп≥лки, участь в ≥нших об'Їднанн¤х громад¤н, д≥¤льн≥сть ¤ких не заборонена законодавством. 29. ѕедагог≥чн≥ прац≥вники, а також тренери-викладач≥ позашк≥льного навчального закладу зобов'¤зан≥: виконувати навчальн≥ плани та програми; надавати знанн¤, формувати вм≥нн¤ ≥ навички з р≥зних напр¤м≥в позашк≥льноњ осв≥ти диференц≥йовано, в≥дпов≥дно до ≥ндив≥дуальних можливостей, ≥нтерес≥в, нахил≥в, зд≥бностей вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в; спри¤ти розвитков≥ ≥нтелектуальних ≥ творчих зд≥бностей, ф≥зичних ¤костей вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в в≥дпов≥дно до њх задатк≥в та запит≥в, а також збереженню здоров'¤; визначати мету та конкретн≥ завданн¤ позашк≥льноњ осв≥ти вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в, вибирати адекватн≥ засоби њх реал≥зац≥њ; зд≥йснювати педагог≥чний контроль за дотриманн¤м вихованц¤ми, учн¤ми ≥ слухачами морально-етичних норм повед≥нки, правил внутр≥шнього трудового розпор¤дку позашк≥льного навчального закладу, вимог ≥нших документ≥в, що регламентують орган≥зац≥ю навчально-виховного процесу; дотримуватис¤ педагог≥чноњ етики, поважати г≥дн≥сть вихованц¤, учн¤ ≥ слухача, захищати його в≥д будь-¤ких форм ф≥зичного, псих≥чного насильства; виховувати своЇю д≥¤льн≥стю повагу до принцип≥в загальнолюдськоњ морал≥; берегти здоров'¤ вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в, захищати њх ≥нтереси, пропагувати здоровий спос≥б житт¤; виховувати повагу до батьк≥в, ж≥нки, старших за в≥ком, до народних традиц≥й та звичањв, духовних ≥ культурних надбань народу ”крањни; пост≥йно п≥двищувати профес≥йний р≥вень, педагог≥чну майстерн≥сть, загальну ≥ пол≥тичну культуру; вести документац≥ю, пов'¤зану з виконанн¤м посадових обов'¤зк≥в (журнали, плани роботи тощо); виховувати особистим прикладом ≥ настановами повагу до державноњ символ≥ки, принцип≥в загальнолюдськоњ морал≥; дотримуватис¤ вимог статуту позашк≥льного навчального закладу, виконувати правила внутр≥шнього розпор¤дку та посадов≥ обов'¤зки; брати участь у робот≥ педагог≥чноњ ради позашк≥льного навчального закладу; виконувати накази ≥ розпор¤дженн¤ кер≥вника позашк≥льного навчального закладу, орган≥в державного управл≥нн¤, до сфери управл≥нн¤ ¤ких належить заклад. 30. ¬икладач≥, кер≥вники гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань позашк≥льного навчального закладу працюють в≥дпов≥дно до розкладу зан¤ть, затвердженого його кер≥вником. 31. ќбс¤г педагог≥чного навантаженн¤ у позашк≥льному навчальному заклад≥ визначаЇтьс¤ кер≥вником закладу зг≥дно ≥з законодавством ≥ затверджуЇтьс¤ дл¤ державних ≥ комунальних позашк≥льних навчальних заклад≥в в≥дпов≥дним органом виконавчоњ влади чи органом м≥сцевого самовр¤дуванн¤, до сфери управл≥нн¤ ¤кого належить цей заклад, дл¤ приватних позашк≥льних навчальних заклад≥в - засновником (власником). ѕерерозпод≥л або зм≥на педагог≥чного навантаженн¤ прот¤гом навчального року зд≥йснюЇтьс¤ кер≥вником позашк≥льного навчального закладу у раз≥ зм≥ни к≥лькост≥ годин за окремими навчальними програмами, що передбачаютьс¤ робочим навчальним планом, а також за письмовою згодою педагог≥чного прац≥вника, тренера-викладача з дотриманн¤м законодавства про працю. 32. Ќе допускаЇтьс¤ в≥двол≥канн¤ педагог≥чних прац≥вник≥в в≥д виконанн¤ профес≥йних обов'¤зк≥в, кр≥м випадк≥в, передбачених законодавством. 33. ѕедагог≥чн≥ прац≥вники позашк≥льного навчального закладу п≥дл¤гають атестац≥њ, ¤к правило, один раз на п'¤ть рок≥в в≥дпов≥дно до пор¤дку, встановленого ћќЌ. 34. Ѕатьки вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в та особи, ¤к≥ њх зам≥нюють, мають право: обирати ≥ бути обраними до батьк≥вських ком≥тет≥в та орган≥в громадського самовр¤дуванн¤ позашк≥льного навчального закладу; звертатис¤ до орган≥в управл≥нн¤ осв≥тою, кер≥вника позашк≥льного навчального закладу та орган≥в громадського самовр¤дуванн¤ цього закладу з питань навчанн¤ та вихованн¤ д≥тей; приймати р≥шенн¤ про участь дитини в ≥нновац≥йн≥й д≥¤льност≥ позашк≥льного навчального закладу; брати участь у заходах, спр¤мованих на пол≥пшенн¤ орган≥зац≥њ навчально-виховного процесу та зм≥цненн¤ матер≥ально-техн≥чноњ бази позашк≥льного навчального закладу; захищати законн≥ ≥нтереси вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в в органах громадського самовр¤дуванн¤ позашк≥льного навчального закладу та у в≥дпов≥дних державних, судових органах. ”правл≥нн¤ позашк≥льним навчальним закладом 35. ер≥вництво позашк≥льним навчальним закладом зд≥йснюЇ його директор, ¤ким може бути т≥льки громад¤нин ”крањни, що маЇ вищу педагог≥чну осв≥ту ≥ стаж педагог≥чноњ роботи не менш ¤к три роки, усп≥шно пройшов п≥дготовку та атестац≥ю кер≥вних кадр≥в осв≥ти в пор¤дку, встановленому ћќЌ. 36. ер≥вник, заступники кер≥вника, педагог≥чн≥ та ≥нш≥ прац≥вники позашк≥льного навчального закладу призначаютьс¤ на посади ≥ зв≥льн¤ютьс¤ з посад в≥дпов≥дно до законодавства. 37. ер≥вник позашк≥льного навчального закладу: зд≥йснюЇ кер≥вництво колективом, забезпечуЇ рац≥ональний доб≥р ≥ розстановку кадр≥в, створюЇ належн≥ умови дл¤ п≥двищенн¤ фахового р≥вн¤ прац≥вник≥в; орган≥зовуЇ навчально-виховний процес; забезпечуЇ контроль за виконанн¤м навчальних план≥в ≥ програм, ¤к≥стю знань, ум≥нь та навичок вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в; створюЇ належн≥ умови дл¤ здобутт¤ вихованц¤ми, учн¤ми ≥ слухачами позашк≥льноњ осв≥ти; забезпечуЇ дотриманн¤ вимог щодо охорони дитинства, сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чних та протипожежних норм, техн≥ки безпеки; розпор¤джаЇтьс¤ в установленому пор¤дку майном ≥ коштами навчального закладу; орган≥зовуЇ виконанн¤ кошторису доход≥в ≥ видатк≥в навчального закладу, укладаЇ угоди з юридичними та ф≥зичними особами, в установленому пор¤дку в≥дкриваЇ рахунки в установах банк≥в або органах ƒержавного казначейства; установлюЇ надбавки, доплати, прем≥њ та надаЇ матер≥альну допомогу прац≥вникам навчального закладу в≥дпов≥дно до законодавства; представл¤Ї навчальний заклад в ус≥х п≥дприЇмствах, установах та орган≥зац≥¤х ≥ в≥дпов≥даЇ перед засновником (власником) за результати д≥¤льност≥ закладу; даЇ дозв≥л на участь д≥¤ч≥в науки, культури, член≥в творчих сп≥лок, прац≥вник≥в культурно-осв≥тн≥х заклад≥в, п≥дприЇмств, установ та орган≥зац≥й, ≥нших юридичних або ф≥зичних ос≥б у навчально-виховному процес≥; забезпечуЇ право вихованц≥в, учн≥в ≥ слухач≥в на захист в≥д будь-¤ких форм ф≥зичного або псих≥чного насильства; видаЇ у межах своЇњ компетенц≥њ накази та розпор¤дженн¤ ≥ контролюЇ њх виконанн¤; застосовуЇ заходи заохоченн¤ та дисципл≥нарн≥ ст¤гненн¤ до прац≥вник≥в навчального закладу; затверджуЇ посадов≥ обов'¤зки прац≥вник≥в зазначеного закладу. 38. ер≥вник позашк≥льного навчального закладу Ї головою педагог≥чноњ ради - пост≥йно д≥ючого колег≥ального органу управл≥нн¤ позашк≥льним навчальним закладом. 39. ѕедагог≥чна рада позашк≥льного навчального закладу: розгл¤даЇ плани, п≥дсумки ≥ актуальн≥ питанн¤ навчальноњ, тренувальноњ, виховноњ, орган≥зац≥йно-масовоњ та ≥нформац≥йно-методичноњ роботи закладу, його структурних п≥дрозд≥л≥в, гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань, а також питанн¤ дотриманн¤ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чних вимог, забезпеченн¤ техн≥ки безпеки, охорони прац≥; розробл¤Ї пропозиц≥њ щодо пол≥пшенн¤ д≥¤льност≥ навчального закладу, утворенн¤ нових гуртк≥в, груп та ≥нших творчих об'Їднань; визначаЇ заходи щодо п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ педагог≥чних кадр≥в, впровадженн¤ у навчально-виховний процес дос¤гнень науки ≥ передового педагог≥чного досв≥ду; створюЇ у раз≥ потреби експертн≥ та консультац≥йн≥ ком≥с≥њ за напр¤мами роботи; порушуЇ клопотанн¤ про заохоченн¤ педагог≥чних прац≥вник≥в тощо. 40. –обота педагог≥чноњ ради проводитьс¤ в≥дпов≥дно до потреб позашк≥льного навчального закладу. ≥льк≥сть зас≥дань педагог≥чноњ ради визначаЇтьс¤ њх доц≥льн≥стю, але не може бути менше н≥ж два на р≥к. 41. ќрганом громадського самовр¤дуванн¤ позашк≥льного навчального закладу Ї загальн≥ збори (конференц≥¤) колективу цього закладу. ” пер≥од м≥ж загальними зборами (конференц≥¤ми) д≥Ї рада позашк≥льного навчального закладу, д≥¤льн≥сть ¤коњ регулюЇтьс¤ статутом цього закладу. ” позашк≥льному навчальному заклад≥ за р≥шенн¤м загальних збор≥в (конференц≥њ) або ради позашк≥льного навчального закладу можуть створюватись ≥ д≥¤ти п≥клувальна рада, учн≥вський та батьк≥вський ком≥тети, а також ком≥с≥њ, асоц≥ац≥њ тощо. ‘≥нансово-господарська д≥¤льн≥сть та матер≥ально-техн≥чна база позашк≥льного навчального закладу 42. ‘≥нансово-господарська д≥¤льн≥сть позашк≥льного навчального закладу провадитьс¤ в≥дпов≥дно до законодавства та статуту позашк≥льного навчального закладу. 43. ‘≥нансуванн¤ державних ≥ комунальних позашк≥льних навчальних заклад≥в зд≥йснюЇтьс¤ за рахунок кошт≥в в≥дпов≥дних бюджет≥в, приватних позашк≥льних навчальних заклад≥в - за рахунок кошт≥в засновник≥в (власник≥в). ‘≥нансуванн¤ державних ≥ комунальних позашк≥льних навчальних заклад≥в може зд≥йснюватис¤ також за рахунок додаткових джерел ф≥нансуванн¤, не заборонених законодавством, 44. ƒодатковими джерелами формуванн¤ кошт≥в позашк≥льного навчального закладу Ї: кошти, отриман≥ за наданн¤ платних послуг в≥дпов≥дно до перел≥ку, затвердженого аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, та у пор¤дку, встановленому ћќЌ, за погодженн¤м з ћ≥нф≥ном та ћ≥неконом≥ки; кошти гуман≥тарноњ допомоги; добров≥льн≥ грошов≥ внески, матер≥альн≥ ц≥нност≥ п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й та окремих громад¤н; кредити банк≥в; ≥нш≥ надходженн¤. ошти, отриман≥ позашк≥льним навчальним закладом з додаткових джерел ф≥нансуванн¤, використовуютьс¤ дл¤ провадженн¤ д≥¤льност≥, передбаченоњ його статутом. 45. ѕозашк≥льний навчальний заклад у процес≥ провадженн¤ ф≥нансово-господарськоњ д≥¤льност≥ маЇ право: самост≥йно розпор¤джатис¤ коштами господарськоњ та ≥ншоњ д≥¤льност≥ в≥дпов≥дно до його статуту; користуватис¤ безоплатно земельними д≥л¤нками, на ¤ких в≥н розташований; розвивати власну матер≥альну базу, мережу спортивно-оздоровчих, проф≥льних табор≥в, туристичних баз; волод≥ти, користуватис¤ ≥ розпор¤джатис¤ майном в≥дпов≥дно до законодавства та статуту; виконувати ≥нш≥ д≥њ, що не суперечать законодавству та статуту позашк≥льного навчального закладу. ћатер≥ально-техн≥чна база позашк≥льного навчального закладу включаЇ прим≥щенн¤, споруди, обладнанн¤, засоби зв'¤зку, транспортн≥ засоби, земельн≥ д≥л¤нки, рухоме ≥ нерухоме майно, що перебуваЇ в його користуванн≥. ƒл¤ проведенн¤ навчально-виховноњ, навчально-тренувальноњ та спортивноњ роботи позашк≥льним навчальним закладам надаютьс¤ в користуванн¤ спортивн≥ об'Їкти, культурн≥, оздоровч≥ та ≥нш≥ заклади безоплатно або на п≥льгових умовах. ѕор¤док наданн¤ зазначених об'Їкт≥в у користуванн¤ визначаЇтьс¤ м≥сцевими органами виконавчоњ влади та органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤ в≥дпов≥дно до законодавства. 46. ћайно державного ≥ комунального позашк≥льного навчального закладу може вилучатис¤ засновником (власником) лише за умови подальшого використанн¤ цього майна та кошт≥в, отриманих в≥д його реал≥зац≥њ, на розвиток позашк≥льноњ осв≥ти в пор¤дку, встановленому аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ” раз≥ л≥кв≥дац≥њ приватного позашк≥льного навчального закладу майно та кошти в≥дпов≥дно до законодавства та засновницьких документ≥в позашк≥льного навчального закладу використовуютьс¤ за р≥шенн¤м засновника (власника). 47. ¬еденн¤ д≥ловодства, бухгалтерського обл≥ку та зв≥тност≥ у позашк≥льному навчальному заклад≥ зд≥йснюЇтьс¤ у пор¤дку, визначеному нормативно-правовими актами. ƒ≥¤льн≥сть позашк≥льного навчального закладу у рамках м≥жнародного сп≥вроб≥тництва 48. ѕозашк≥льний навчальний заклад за на¤вност≥ належноњ матер≥ально-техн≥чноњ та соц≥ально-культурноњ бази, власних ф≥нансових кошт≥в маЇ право проводити м≥жнародний учн≥вський та педагог≥чний обм≥н у рамках осв≥тн≥х програм, проект≥в, брати участь у м≥жнародних заходах. ѕозашк≥льний навчальний заклад маЇ право укладати угоди про сп≥вроб≥тництво, встановлювати пр¤м≥ зв'¤зки з органами управл≥нн¤ осв≥тою, навчальними закладами, науковими установами, п≥дприЇмствами, орган≥зац≥¤ми, громадськими об'Їднанн¤ми ≥нших крањн у встановленому законодавством пор¤дку. ƒержавний контроль за д≥¤льн≥стю позашк≥льного навчального закладу 49. ƒержавний контроль за д≥¤льн≥стю позашк≥льного навчального закладу зд≥йснюють ћќЌ, ≥нш≥ центральн≥ органи виконавчоњ влади, –ада м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки рим, обласн≥, ињвська та —евастопольська м≥ськ≥, районн≥ державн≥ адм≥н≥страц≥њ, до сфери управл≥нн¤ ¤ких належать позашк≥льн≥ навчальн≥ заклади, органи м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та њх виконавч≥ органи. 50. ќсновною формою державного контролю за д≥¤льн≥стю позашк≥льних навчальних заклад≥в Ї державна атестац≥¤ позашк≥льного навчального закладу, ¤ка проводитьс¤ не р≥дше н≥ж один раз на 10 рок≥в у пор¤дку, встановленому ћќЌ. |