”становить в качестве домашней!



                     јЅ≤Ќ≈“ ћ≤Ќ≤—“–≤¬ ” –јѓЌ»

                        ѕ ќ — “ ј Ќ ќ ¬ ј
                   в≥д 10 кв≥тн¤ 2001 р. N 344
                                ињв

                ѕро затвердженн¤ ѕрограми розвитку
             юридичноњ осв≥ти на пер≥од до 2005 року


      аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни  п о с т а н о в л ¤ Ї:

     1. «атвердити ѕрограму розвитку юридичноњ осв≥ти на пер≥од до
2005 року (дал≥ - ѕрограма), що додаЇтьс¤.

     2. ћ≥н≥стерствам,   ≥ншим   центральним  ≥  м≥сцевим  органам
виконавчоњ влади,  ¤ким п≥дпор¤дкован≥ вищ≥ навчальн≥ заклади,  що
зд≥йснюють  п≥дготовку  юрист≥в,  розробити  у  трим≥с¤чний терм≥н
заходи щодо реал≥зац≥њ затвердженоњ ц≥Їю постановою ѕрограми.

     ‘≥нансуванн¤ заход≥в щодо реал≥зац≥њ ѕрограми  зд≥йснювати  в
межах   асигнувань,   що   передбачаютьс¤   у  державному  бюджет≥
м≥н≥стерствам,  ≥ншим центральним органам  виконавчоњ  влади,  ¤к≥
визначен≥ в≥дпов≥дальними виконавц¤ми ц≥Їњ ѕрограми.

     –екомендувати –ад≥   м≥н≥стр≥в  јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим,
обласним,   ињвськ≥й   та   —евастопольськ≥й   м≥ським   державним
адм≥н≥страц≥¤м   передбачати   у   республ≥канському  та  м≥сцевих
бюджетах кошти на реал≥зац≥ю ѕрограми.


     ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни                              ¬.ёў≈Ќ ќ

     ≤нд. 28


                                          «ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ
                             постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни
                                  в≥д 10 кв≥тн¤ 2001 р. N 344

                             ѕ–ќ√–јћј
         розвитку юридичноњ осв≥ти на пер≥од до 2005 року

                       I. «агальна частина

            1. јктуальн≥сть розвитку юридичноњ осв≥ти

     —тановленн¤ украњнськоњ державност≥, фундаментальне оновленн¤
законодавства,  проведенн¤  судовоњ  реформи,  посиленн¤  судового
захисту  прав ≥ свобод громад¤н,  створенн¤ соц≥ально-ор≥Їнтованоњ
ринковоњ   економ≥ки   та   необх≥дн≥сть   захисту    украњнського
п≥дприЇмництва,   боротьба   ≥з  злочинн≥стю  -  все  це  потребуЇ
квал≥ф≥кованого юридичного забезпеченн¤.

     ÷е зумовлюЇ необх≥дн≥сть пост≥йноњ уваги до ¤кост≥ п≥дготовки
та  переп≥дготовки  юридичних кадр≥в,  приведенн¤ зм≥сту юридичноњ
осв≥ти у в≥дпов≥дн≥сть ≥з сучасними вимогами юридичноњ практики.

     —учасний стан вищоњ юридичноњ осв≥ти характеризуЇтьс¤ тим, що
насичен≥сть    юристами    залишаЇтьс¤    в   ц≥лому   по   крањн≥
диспропорц≥йною. ѕ≥дготовку фах≥вц≥в-правознавц≥в зд≥йснюють понад
170 вищих  навчальних  заклад≥в  (до 1991 року њх було 6),  з ¤ких
50 - приватн≥. «агальний л≥цензований обс¤г п≥дготовки фах≥вц≥в за
напр¤мом  "ѕраво"  становить  майже  30 тис.  ос≥б  на р≥к,  тобто
4 м≥сц¤ на 10 тис. населенн¤, з них 3,5 припадаЇ на вищ≥ навчальн≥
заклади державноњ форми власност≥. Ћ≥цензований обс¤г з розрахунку
на 10 тис.  населенн¤  за  рег≥онами  становить:  у  п≥вн≥чному  -
10,2 м≥сц¤,   сх≥дному   -   4,7,  п≥вденному  -  3,  зах≥дному  ≥
центральному - 2 м≥сц¤.  ѕ≥дготовку юрист≥в в основному зд≥йснюють
вищ≥ навчальн≥ заклади системи ћ¬—,  Ќац≥ональна юридична академ≥¤
≥мен≥ ярослава ћудрого,   ињвський нац≥ональний ун≥верситет  ≥мен≥
“араса  Ўевченка,  Ћьв≥вський нац≥ональний ун≥верситет ≥мен≥ ≤вана
‘ранка,  ќдеська нац≥ональна юридична академ≥¤,  ƒержавна академ≥¤
податковоњ служби.

     Ќер≥вном≥рне територ≥альне    розм≥щенн¤   вищих   навчальних
заклад≥в,  що  зд≥йснюють  п≥дготовку   юрист≥в,   створюЇ   певн≥
соц≥альн≥ проблеми,  пов'¤зан≥ з нер≥вними можливост¤ми у здобутт≥
осв≥ти та працевлаштуванн≥ молод≥ в р≥зних рег≥онах.

     «начне зб≥льшенн¤  обс¤г≥в  п≥дготовки  юрист≥в  ≥стотно   не
позначилос¤   на   забезпеченн≥  р≥зних  сфер  сусп≥льного   житт¤
квал≥ф≥кованими юридичними  кадрами.  Ќа  сьогодн≥  не  визначено,
ск≥льки  фах≥вц≥в потр≥бно дл¤ р≥зних сфер юридичноњ практики,  не
зроблено науково обгрунтованого прогнозу щодо  обс¤г≥в  п≥дготовки
юрист≥в,   не   реформуЇтьс¤   мережа  вищих  навчальних  заклад≥в
в≥дпов≥дно  до  рег≥ональних  потреб.  Ќе  в≥дпов≥дають   сучасним
потребам  сусп≥льства зм≥ст юридичноњ осв≥ти та ¤к≥сть орган≥зац≥њ
навчального процесу.

     «начн≥ недол≥ки мають м≥сце у забезпеченн≥ системи  юридичноњ
осв≥ти педагог≥чними ≥ науково-педагог≥чними прац≥вниками.  ќбс¤ги
п≥дготовки таких прац≥вник≥в не задовольн¤ють  потреб  сьогоденн¤.
Ќе налагоджено пер≥одичне п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ викладач≥в вищих
навчальних  заклад≥в  та  фах≥вц≥в  правовоњ  служби  п≥дприЇмств,
установ, орган≥зац≥й, орган≥в державноњ влади.

     Ќезадов≥льним Ї   стан  оснащенн¤  системи  юридичноњ  осв≥ти
комп'ютерною,  орган≥зац≥йною  техн≥кою   та   ≥ншими   техн≥чними
засобами навчанн¤.

     ”се це  зумовлюЇ  необх≥дн≥сть  розробленн¤  принципово нових
теоретичних,  методолог≥чних та орган≥зац≥йних засад удосконаленн¤
системи юридичноњ осв≥ти.

                   2. ћета та основн≥ завданн¤

     ћетою ѕрограми   розвитку   юридичноњ  осв≥ти  на  пер≥од  до
2005 року (дал≥ -  ѕрограма)  Ї  вдосконаленн¤  системи  юридичноњ
осв≥ти,  приведенн¤  њњ  у  в≥дпов≥дн≥сть  ≥з  св≥товими вимогами,
створенн¤  умов  дл¤  задоволенн¤  потреб  громад¤н   у   сучасн≥й
юридичн≥й   осв≥т≥  та  реал≥зац≥¤  права  на  працю  за  здобутою
спец≥альн≥стю,  повне забезпеченн¤ потреб орган≥в державноњ влади,
правоохоронних   орган≥в,   ≥нших   сфер   юридичноњ   практики  у
фах≥вц¤х-юристах.

     ÷¤ мета дос¤гаЇтьс¤ шл¤хом вир≥шенн¤ таких основних завдань:

     розробленн¤ ≥   вдосконаленн¤   в≥дпов≥дно   до    онституц≥њ
та  закон≥в  ”крањни  нормативно-правовоњ  бази з
питань функц≥онуванн¤  системи  юридичноњ  осв≥ти  та  профес≥йноњ
д≥¤льност≥ юрист≥в;

     розробленн¤ науково обгрунтованого прогнозу державноњ потреби
у   юридичних  кадрах  р≥зних  осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних  р≥вн≥в  ≥
механ≥зму  визначенн¤  на  основ≥  рег≥онального  п≥дходу   обс¤гу
в≥дпов≥дного державного замовленн¤;

     визначенн¤ оптимальноњ  мереж≥ вищих навчальних заклад≥в,  що
зд≥йснюють п≥дготовку юрист≥в, виход¤чи з потреб рег≥он≥в;

     запровадженн¤ нових спец≥ал≥зац≥й в≥дпов≥дно до потреб р≥зних
сфер юридичноњ практики;

     розробленн¤ ≥   запровадженн¤   державних   стандарт≥в  вищоњ
юридичноњ осв≥ти дл¤ р≥зних осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних р≥вн≥в;

     розробленн¤ нового    зм≥сту    правових    дисципл≥н,    ¤к≥
викладаютьс¤  у  загальноосв≥тн≥х,  профес≥йно-техн≥чних  ≥  вищих
навчальних   закладах,   шл¤хом   створенн¤    нового    покол≥нн¤
п≥дручник≥в,   навчально-методичних   пос≥бник≥в,  дидактичних  та
≥нформац≥йних засоб≥в навчанн¤;

     об'Їднанн¤ зусиль наукових прац≥вник≥в Ќац≥ональноњ  академ≥њ
наук,  галузевих  академ≥й  ≥  вищих навчальних заклад≥в,  а також
громадських   орган≥зац≥й,   юрист≥в-практик≥в   дл¤   розв'¤занн¤
актуальних   проблем   п≥дготовки   юрист≥в   та   њх  профес≥йноњ
д≥¤льност≥;

     виробленн¤ механ≥зму  забезпеченн¤  м≥сц¤ми  дл¤  проходженн¤
студентами, ¤к≥ навчаютьс¤ за юридичними спец≥альност¤ми, практики
та працевлаштуванн¤ випускник≥в  в  органах  державноњ  влади,  на
п≥дприЇмствах, в установах та орган≥зац≥¤х;

     створенн¤ ефективноњ   системи   п≥сл¤дипломноњ   п≥дготовки,
переп≥дготовки  та  п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ  юридичних  кадр≥в  ≥
забезпеченн¤ њх профес≥йноњ моб≥льност≥.

     ѕрограма розрахована  на  пер≥од  до  2005  року  ≥ маЇ стати
основою дл¤ прийн¤тт¤ р≥шень  та  координац≥њ  д≥й  центральних  ≥
м≥сцевих орган≥в виконавчоњ влади щодо розвитку юридичноњ осв≥ти.

     ¬иконанн¤ ѕрограми координують ћќЌ та ћ≥н'юст.

             II. ќсновн≥ напр¤ми реал≥зац≥њ ѕрограми

          3. ѕрогнозуванн¤ потреби в юридичних кадрах та
           оптим≥зац≥¤ мереж≥ вищих навчальних заклад≥в

     –озробити науково обгрунтований прогноз державноњ  потреби  в
юридичних  кадрах  р≥зних   осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних   р≥вн≥в   до
2010 року ≥ враховувати зазначену потребу при щор≥чному визначенн≥
державного замовленн¤ на њх п≥дготовку.

                       ћ≥неконом≥ки, ћќЌ,  ћ≥н'юст,  ћ¬—,  а також
                       ≥нш≥ центральн≥  органи  виконавчоњ  влади,
                       ¤ким п≥дпор¤дкован≥ вищ≥ навчальн≥ заклади,
                       що зд≥йснюють п≥дготовку юридичних кадр≥в.

                       2001 р≥к.

     ”жити заход≥в  щодо  оптим≥зац≥њ  мереж≥   вищих   навчальних
заклад≥в ус≥х р≥вн≥в акредитац≥њ та форм власност≥,  що зд≥йснюють
п≥дготовку юрист≥в, шл¤хом п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥йних вимог до цих
заклад≥в,  привести  њњ  у  в≥дпов≥дн≥сть  з  реальною  потребою ≥
можливост¤ми вищих навчальних заклад≥в щодо  забезпеченн¤  ¤к≥сноњ
п≥дготовки фах≥вц≥в в≥дпов≥дного осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,  ћ¬—, а також ≥нш≥ центральн≥
                       та м≥сцев≥ органи  виконавчоњ  влади,  ¤ким
                       п≥дпор¤дкован≥  вищ≥ навчальн≥ заклади,  що
                       зд≥йснюють п≥дготовку юридичних кадр≥в.

                       2001 - 2003 роки.

     —творювати на  баз≥  пров≥дних  вищих   навчальних   заклад≥в
навчально-науково-виробнич≥     комплекси     дл¤     забезпеченн¤
безперервност≥  у  здобутт≥  повноњ  вищоњ  юридичноњ  осв≥ти   та
≥нтеграц≥њ  навчальних заклад≥в з науковими установами,  правовими
службами п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й тощо.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,  ћ¬—, а також ≥нш≥ центральн≥
                       органи      виконавчоњ      влади,     ¤ким
                       п≥дпор¤дкован≥ вищ≥ навчальн≥  заклади,  що
                       зд≥йснюють п≥дготовку юридичних кадр≥в.

                       ѕост≥йно.

     –озширити практику  створенн¤  в  школах-≥нтернатах  клас≥в з
поглибленим вивченн¤м правових  дисципл≥н,  особливо  у  с≥льськ≥й
м≥сцевост≥.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,  а  також  ≥нш≥ центральн≥ та
                       м≥сцев≥ органи виконавчоњ влади.

                       ѕост≥йно.

     –озвивати сп≥вроб≥тництво  вищих   навчальних   заклад≥в   ≥з
заруб≥жними  навчальними  закладами  та м≥жнародними осв≥т¤нськими
орган≥зац≥¤ми, установами та фондами.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,  ћ«—, а також ≥нш≥ центральн≥
                       органи виконавчоњ влади.

                       ѕост≥йно.

                    4. «м≥ст юридичноњ осв≥ти

     «атвердити новий  перел≥к  спец≥ал≥зац≥й  виход¤чи  з потреби
нових  сфер  юридичноњ  практики  та   необх≥дност≥   гармон≥зац≥њ
нац≥онального законодавства з м≥жнародним правом.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,   √оловдержслужба,  ћ≥нпрац≥,
                       ћ¬—, —Ѕ”, ƒержмитслужба.

                       2001 - 2002 роки.

     «авершити розробленн¤ державних  стандарт≥в  вищоњ  юридичноњ
осв≥ти  дл¤  р≥зних осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних р≥вн≥в,  передбачивши
приведенн¤ зм≥сту осв≥ти у  в≥дпов≥дн≥сть  ≥з  сучасними  вимогами
юридичноњ    практики,    поглибленн¤    вивченн¤    нац≥онального
законодавства ≥ м≥жнародного права з питань захисту  прав  людини,
пор≥вн¤льного  правознавства та правових систем сучасност≥,  ≥нших
навчальних дисципл≥н, що формують сучасне правове мисленн¤.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст, ћ¬—, јкадем≥¤ правових наук.

                       2001 - 2002 роки.

     –озробити нов≥  навчальн≥  програми   правовоњ   осв≥ти   дл¤
загальноосв≥тн≥х,    профес≥йно-техн≥чних   ≥   вищих   навчальних
закладах.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст, јкадем≥¤ правових наук.

                       2001 - 2002 роки.

     « метою оновленн¤ зм≥сту юридичноњ  осв≥ти  визначити  базов≥
вищ≥  навчальн≥  заклади ≥ кафедри,  де запровадити пост≥йно д≥юч≥
науков≥ ≥ науково-методичн≥ сем≥нари дл¤ педагог≥чних,  наукових ≥
науково-педагог≥чних прац≥вник≥в.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,  ћ¬—, а також ≥нш≥ центральн≥
                       органи     виконавчоњ      влади,      ¤ким
                       п≥дпор¤дкован≥  вищ≥ навчальн≥ заклади,  що
                       зд≥йснюють  п≥дготовку  юридичних   кадр≥в,
                       јкадем≥¤ правових наук.

                       2001 - 2005 роки.

                 5. ѕ≥сл¤дипломна осв≥та юрист≥в

     –озробити ≥   затвердити   вимоги  до  п≥сл¤дипломноњ  осв≥ти
юрист≥в,  ¤к≥  працюють  у   державних   установах,   передбачивши
пер≥одичн≥сть  п≥двищенн¤  њх  квал≥ф≥кац≥њ  на  умовах державного
замовленн¤.

                       ћќЌ,   ћ≥н'юст,   ћ≥неконом≥ки,   ћ≥нпрац≥,
                       √оловдержслужба.

                       2001 - 2002 роки.

     ќптим≥зувати мережу   заклад≥в   п≥сл¤дипломноњ   осв≥ти,  що
зд≥йснюють переп≥дготовку  та  п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ  юридичних
кадр≥в, ≥ привести њњ у в≥дпов≥дн≥сть з реальною потребою.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,  ћ¬—,  ƒержмитслужба, а також
                       ≥нш≥ центральн≥  органи  виконавчоњ  влади,
                       ¤ким  п≥дпор¤дкован≥ заклади п≥сл¤дипломноњ
                       осв≥ти,  що  зд≥йснюють  переп≥дготовку  та
                       п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ юридичних кадр≥в.

                       2001 - 2002 роки.

     –озгл¤нути питанн¤   щодо   створенн¤   у   пров≥дних   вищих
навчальних   закладах   III-IV   р≥вн≥в   акредитац≥њ   ≥нститут≥в
(факультет≥в)     п≥двищенн¤     квал≥ф≥кац≥њ    педагог≥чних    ≥
науково-педагог≥чних  прац≥вник≥в,  ¤к≥   викладають   правознавч≥
навчальн≥ дисципл≥ни.

                       ћќЌ, јкадем≥¤ правових наук.

                       2001 - 2002 роки.

     ¬изначити  мережу   пров≥дних   вищих   навчальних   заклад≥в
III-IV р≥вн≥в акредитац≥њ дл¤ п≥дготовки  викладач≥в  правознавчих
дисципл≥н.

                       ћќЌ.

                       2001 р≥к.

     ѕривести зм≥ст   п≥сл¤дипломноњ   осв≥ти  у  в≥дпов≥дн≥сть  з
потребами  ≥  вимогами  сучасноњ  юридичноњ  практики.   –озробити
багатовар≥антн≥  навчальн≥  програми  та  запровадити  р≥зн≥ форми
п≥двищенн¤ р≥вн¤ профес≥йноњ п≥дготовки юрист≥в  ≥з  застосуванн¤м
нов≥тн≥х ≥нформац≥йних технолог≥й.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,  ћ¬—,  ƒержмитслужба, а також
                       ≥нш≥ центральн≥  органи  виконавчоњ  влади,
                       ¤ким  п≥дпор¤дкован≥ заклади п≥сл¤дипломноњ
                       осв≥ти,  що  зд≥йснюють  переп≥дготовку  та
                       п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ  юридичних кадр≥в,
                       јкадем≥¤ правових наук.

                       2001 - 2002 роки.

           6. –есурсне забезпеченн¤ п≥дготовки юрист≥в
               та п≥двищенн¤ њх профес≥йного р≥вн¤

     «абезпечити розробленн¤  ≥  виданн¤  нового покол≥нн¤ ¤к≥сних
п≥дручник≥в,  навчально-методичних пос≥бник≥в, дидактичних засоб≥в
навчанн¤  з  юридичних  навчальних  дисципл≥н,  а також словник≥в,
дов≥дник≥в у межах кошт≥в,  передбачених на цю мету  в  державному
бюджет≥.

                       ћќЌ, јкадем≥¤  правових  наук,  Ќац≥ональна
                       академ≥¤ наук, ћ≥н'юст, ћ¬—, ћ≥нф≥н.

                       2001 - 2003 роки.

     ¬жити заход≥в   до   розвитку   ≥    впровадженн¤    сучасних
≥нформац≥йних    технолог≥й    навчанн¤,    створенн¤    локальних
≥нформац≥йних мереж, навчальних курс≥в в електронн≥й форм≥ у межах
кошт≥в, передбачених на цю мету в державному бюджет≥.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,   ћ¬—,  Ќац≥ональна  академ≥¤
                       наук,  ƒержкомзв'¤зку,  јкадем≥¤   правових
                       наук.

                       2002 - 2005 роки.

     «абезпечити формуванн¤   у   наукових   установах   та  вищих
навчальних  закладах  ≥нформац≥йного  банку  даних  з  урахуванн¤м
в≥тчизн¤ного     та    ≥ноземного    передового    досв≥ду    щодо
науково-методичних   та   осв≥тн≥х   програм   юридичноњ   осв≥ти,
нац≥онального законодавства та м≥жнародного права дл¤ використанн¤
у навчальному процес≥.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,  ћ¬—,  Ќац≥ональна   академ≥¤
                       наук,      јкадем≥¤      правових     наук,
                       ƒержкомзв'¤зку.

                       2001 - 2005 роки.

     –озробити новий механ≥зм ≥  визначити  бази  дл¤  проходженн¤
студентами   вищих   навчальних   заклад≥в  практики  з  метою  њх
подальшого працевлаштуванн¤.

                       ћќЌ, ћ≥н'юст,  ћ¬—,   —Ѕ”,   ƒержмитслужба,
                       √оловдержслужба,   ≥нш≥  центральн≥  органи
                       виконавчоњ влади.

                       2001 - 2002 роки.
  



Hosted by uCoz