TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!



                            « ј я ¬ ј
                     јЅ≤Ќ≈“” ћ≤Ќ≤—“–≤¬ ” –јѓЌ»

         —тосовно боротьби з легал≥зац≥Їю ("в≥дмиванн¤м")
                кошт≥в одержаних злочинним шл¤хом


     ” сьогодн≥шньому  в≥дкритому  ф≥нансовому  св≥т≥  з   високою
моб≥льн≥стю  кошт≥в  та  швидким  розвитком  технолог≥й  плат≥жних
операц≥й,  засоби  дл¤  в≥дмиванн¤  доход≥в,  одержаних  злочинним
шл¤хом,  а  також  њх  анон≥много  захисту  в певних крањнах чи на
певних територ≥¤х робл¤ть ф≥нансову злочинн≥сть транснац≥ональною.

     ¬ ”крањн≥  прийн¤то  закони,   спр¤мован≥   на   боротьбу   з
в≥дмиванн¤м   таких  доход≥в,  запроваджуютьс¤  сучасн≥  механ≥зми
в≥дпов≥дного контролю.  ” той же час ≥снують численн≥ перешкоди  в
≥дентиф≥кац≥њ  кл≥Їнт≥в  ф≥нансових установ в окремих крањнах ≥ на
територ≥¤х, передус≥м в офшорних центрах.

     «а останн≥ роки  значно  зросла  к≥льк≥сть  крањн,  ф≥нансов≥
структури  ¤ких  пропонують  ф≥нансов≥  послуги  без  в≥дпов≥дного
контролю  чи  регулюванн¤.   ¬они   також   захищен≥   банк≥вською
таЇмницею.  Ўвидке  зб≥льшенн¤  к≥лькост≥ таких крањн (територ≥й),
¤к≥ не бажають сп≥впрацювати ≥ не беруть участ≥  або  беруть  лише
незначну  участь  у двосторонньому чи м≥жнародному сп≥вроб≥тництв≥
дл¤ подоланн¤ ф≥нансовоњ злочинност≥,    посилюЇ  конкуренц≥ю  м≥ж
офшорними  центрами та ще б≥льш пог≥ршуЇ ситуац≥ю,  що склалас¤ на
ринку ф≥нансових послуг.

     ƒл¤ забезпеченн¤ стаб≥льност≥ м≥жнародноњ ф≥нансовоњ  системи
≥  п≥двищенн¤  ефективност≥  роботи  щодо  запоб≥ганн¤  в≥дмиванню
доход≥в,  одержуваних злочинним шл¤хом, найб≥льш потужн≥ ф≥нансов≥
центри св≥ту п≥шли по шл¤ху створенн¤ системи всеб≥чного контролю,
регулюванн¤  та  нагл¤ду.  ”крањнська  ф≥нансова   система   також
приводитьс¤ у в≥дпов≥дн≥сть ≥з цими вимогами.

      аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни ¤к ур¤д держави, ¤ка Ї повноправним
членом м≥жнародноњ сп≥льноти,  оф≥ц≥йно визнаЇ —орок  рекомендац≥й
√рупи  з розробки ф≥нансових заход≥в боротьби з в≥дмиванн¤м грошей
(FATF):

     основним його  завданн¤м  у  майбутньому  буде   застосуванн¤
—орока рекомендац≥й √рупи з розробки ф≥нансових заход≥в боротьби з
в≥дмиванн¤м грошей (FATF);

     крањни чи  територ≥њ,  ¤к≥  в≥дмовл¤ютьс¤   сп≥впрацювати   з
”крањною, будуть визначатис¤ за 25 критер≥¤ми,  доведеними у   цих
рекомендац≥¤х,  ≥ до  них  будуть  застосовуватис¤  певн≥  заходи,
передбачен≥ в рекомендац≥¤х:

     вживатиме вичерпних  заход≥в,  спр¤мованих  на  ≥мплементац≥ю
—орока рекомендац≥й у нац≥ональне законодавство  у  межах,  що  не
суперечать  онституц≥њ ”крањни:

     маЇ нам≥р   продовжувати   боротьбу   з   будь-¤кими  формами
в≥дмиванн¤ доход≥в,  одержаних  злочинним  шл¤хом,  в≥дпов≥дно  до
м≥жнародних вимог та стандарт≥в, а також законодавства ”крањни.

     Ѕоротьба з в≥дмиванн¤м доход≥в, одержаних злочинним шл¤хом, Ї
вкрай необх≥дною з трьох основних причин.  ѕо-перше,  так≥  заходи
дають   можлив≥сть   ви¤вл¤ти  злочини,  спр¤мован≥  на  отриманн¤
"брудних" кошт≥в:  корупц≥¤, наркоб≥знес, шахрайство, ухиленн¤ в≥д
сплати    податк≥в   та   ≥нш≥  форми  орган≥зованоњ  злочинност≥.
ѕо-друге,  в≥дмиванн¤  доход≥в   спри¤Ї   розвитков≥   м≥жнародноњ
корупц≥њ,  що п≥дриваЇ зусилл¤ ”крањни,  спр¤мован≥ на становленн¤
демократичних пол≥тичних  ≥нститут≥в  та  стаб≥льноњ  нац≥ональноњ
економ≥чноњ системи. ѕо-третЇ, боротьба з цим економ≥чним злочином
допомагаЇ захистити ц≥л≥сн≥сть украњнськоњ ф≥нансовоњ системи  в≥д
негативного впливу крим≥нального кап≥талу.

     « огл¤ду  на це ур¤д ”крањни визначаЇ так≥ першочергов≥ д≥њ у
рамках комплексноњ програми заход≥в:

     посиленн¤ контролю   за    роботою    нац≥ональних    орган≥в
правопор¤дку  з  метою  зупиненн¤ нелегальних грошових поток≥в,  а
також м≥жв≥домчоњ  координац≥њ  у  раз≥  проведенн¤  розсл≥дуванн¤
справ,  пов'¤заних  з  в≥дмиванн¤м  доход≥в  за допомогою ≥снуючих
крим≥нальних систем;

     зверненн¤ ƒо  ¬ерховноњ  –ади  ”крањни  з  проханн¤м  негайно
розгл¤нути законопроекти, що запроваджують нов≥ механ≥зми боротьби
з в≥дмиванн¤м доход≥в, одержаних злочинним шл¤хом;

     застосуванн¤ рекомендац≥й √рупи з розробки ф≥нансових заход≥в
боротьби з в≥дмиванн¤м грошей (FATF) щодо ≥дентиф≥кац≥њ крањн,  де
ситуац≥¤ а в≥дмиванн¤м таких доход≥в  становить  серйозну  загрозу
дл¤ ”крањни;

     п≥дтримка д≥й експерт≥в зазначеноњ √рупи (FATF);

     спр¤муванн¤ д≥¤льност≥  п≥дрозд≥л≥в  боротьби з наркоб≥знесом
на б≥льш ретельне досл≥дженн¤ аспект≥в  цього  виду  крим≥нального
злочину  у  частин≥,  що  стосуЇтьс¤ в≥дмиванн¤ кошт≥в,  одержаних
злочинним шл¤хом:

     актив≥зац≥¤ д≥¤льност≥ регул¤тивних орган≥в,  громадських  та
приватних структур, пов'¤заноњ ≥з запоб≥ганн¤м в≥дмиванню доход≥в,
одержаних злочинним шл¤хом;

     удосконаленн¤ процедури   ≥нспектуванн¤    банк≥в    органами
пруденц≥йного нагл¤ду з метою ви¤вленн¤ ризикованих тенденц≥й;

     запровадженн¤ ефективних   способ≥в  ви¤вленн¤  ≥  припиненн¤
ризикованих або п≥дозр≥лих на в≥дмиванн¤ злочинних кошт≥в випадк≥в
шл¤хом п≥двищенн¤ р≥вн¤ фаховоњ та правовоњ п≥дготовки прац≥вник≥в
сектора ф≥нансових  послуг,  ≥грових,  брокерських  та  дилерських
заклад≥в:

     продовженн¤ роботи   щодо     удосконаленн¤  законодавства  з
питань  захисту  ≥нституту  св≥дк≥в  ≥  учасник≥в  судочинства   в
боротьб≥ з в≥дмиванн¤м кошт≥в, одержаних злочинним шл¤хом:

     створенн¤ умов дл¤ роботи компетентних орган≥в ≥нших крањн на
територ≥њ ”крањни з метою запровадженн¤ нових механ≥зм≥в  боротьби
з ф≥нансовими злочинами;

     зверненн¤ у   раз≥   потреби   за  допомогою  до  м≥жнародних
ф≥нансових орган≥зац≥й  з  питань  удосконаленн¤  законодавства  у
боротьб≥ з в≥дмиванн¤м доход≥в, одержаних злочинним щл¤хом;

     створенн¤ умов дл¤ об'Їктивного висв≥тленн¤ у засобах масовоњ
≥нформац≥њ вс≥х аспект≥в боротьби з в≥дмиванн¤м кошт≥в,  одержаних
злочинним шл¤хом.

     ”р¤д ”крањни  спод≥ваЇтьс¤,  що  розширенн¤ сп≥вроб≥тництва з
ур¤дами  ≥нших  держав,  м≥жнародними  ф≥нансовими  орган≥зац≥¤ми,
передус≥м  ≥з  FATF,  з  метою актив≥зац≥њ боротьби з легал≥зац≥Їю
("в≥дмиванн¤м") злочинних доход≥в на нац≥ональному,  рег≥ональному
та м≥жнародному р≥вн≥,  а також припиненн¤ нелегального руху таких
кошт≥в у св≥товому масштаб≥ спри¤тиме  створенню  у  своњй  крањн≥
д≥Ївоњ   системи   запоб≥ганн¤   та   протид≥њ   цьому   соц≥альне
небезпечному ¤вищу.

     28 серпн¤ 2001 року

                                ќпубл≥ковано в "”р¤довому кур'Їр≥"
                                в≥д 30.08.2001 року N 155
 



Hosted by uCoz