јЅ≤Ќ≈“ ћ≤Ќ≤—“–≤¬ ” –јѓЌ»
ѕ ќ — “ ј Ќ ќ ¬ ј
в≥д 8 серпн¤ 2001 р. N 953
ињв
ѕро затвердженн¤ науковоњ програми досл≥дженн¤
розвитку державноњ служби та вдосконаленн¤
кадрового забезпеченн¤ державного управл≥нн¤
¬≥дпов≥дно до пункту 31 заход≥в щодо реал≥зац≥њ —тратег≥њ
реформуванн¤ системи державноњ служби в ”крањн≥ на 2000 - 2001
роки, схвалених ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 26 липн¤ 2000 р.
N 925, аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни
п о с т а н о в л ¤ Ї:
1. «атвердити наукову програму досл≥дженн¤ розвитку державноњ
служби та вдосконаленн¤ кадрового забезпеченн¤ державного
управл≥нн¤ (дал≥ - ѕрограма), що додаЇтьс¤.
2. ѕокласти на √оловне управл≥нн¤ державноњ служби функц≥њ
державного замовника роб≥т ѕрограми.
√оловному управл≥нню державноњ служби щороку визначати
тематику наукових досл≥джень виход¤чи ≥з зм≥сту заход≥в щодо
реал≥зац≥њ —тратег≥њ реформуванн¤ системи державноњ служби в
”крањн≥.
3. ћ≥н≥стерству економ≥ки ≥ ћ≥н≥стерству ф≥нанс≥в п≥д час
формуванн¤ показник≥в ƒержавноњ програми економ≥чного ≥
соц≥ального розвитку ”крањни ≥ ƒержавного бюджету ”крањни
передбачати у 2002 - 2004 роках видатки на ф≥нансуванн¤ ѕрограми.
ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни ј. ≤Ќј’
≤нд. 28
«ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ
постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни
в≥д 8 серпн¤ 2001 р. N 953
Ќј” ќ¬ј ѕ–ќ√–јћј
досл≥дженн¤ розвитку державноњ служби та вдосконаленн¤
кадрового забезпеченн¤ державного управл≥нн¤
јнал≥з сучасного стану розвитку державноњ служби
—тановленн¤ державноњ служби та њњ кадрового потенц≥алу
визначено «аконом ”крањни "ѕро державну службу". «
часу його прийн¤тт¤ створено нормативно-правову базу у сфер≥
державноњ служби, ¤ка включаЇ понад 650 нормативно-правових акт≥в,
серед ¤ких 37 закон≥в, понад 200 указ≥в ≥ розпор¤джень ѕрезидента
”крањни, 400 акт≥в аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни та √оловдержслужби.
÷ими документами визначен≥ основи функц≥онуванн¤ ≥нституту
державноњ служби, пор¤док прийн¤тт¤ на державну службу, њњ
проходженн¤, формуванн¤ кадрового резерву, п≥дготовки,
переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ, а також матер≥ального
забезпеченн¤ ≥ соц≥ального захисту державних службовц≥в.
–озбудова ≥нституту державноњ служби набула системного
характеру п≥сл¤ затвердженн¤ ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 10
листопада 1995 р. N 1035 ѕрограми кадрового
забезпеченн¤ державноњ служби та ѕрограми роботи з кер≥вниками
державних п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й. ÷им документом разом
з ”казами ѕрезидента ”крањни в≥д 19 травн¤ 1995 р. N 381
"ѕро заходи щодо вдосконаленн¤ роботи з кадрами в
органах виконавчоњ влади, з кер≥вниками державних п≥дприЇмств,
установ ≥ орган≥зац≥й", в≥д 30 травн¤ 1995 р. N 398
"ѕро систему п≥дготовки, переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в" започатковано розробленн¤ ≥ прийн¤тт¤
нормативно-правових акт≥в з удосконаленн¤ роботи з кадрами в
органах виконавчоњ влади, конкурсного в≥дбору, стажуванн¤,
формуванн¤ кадрового резерву, орган≥зац≥њ та проведенн¤ атестац≥њ,
декларуванн¤ доход≥в, навчанн¤ державних службовц≥в.
¬≥дпов≥дно до акт≥в аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни створюЇтьс¤
™дина державна комп'ютерна система " адри" та √енеральний реЇстр
контракт≥в з кер≥вниками державних п≥дприЇмств ≥ головами правл≥нь
акц≥онерних товариств, контрольний пакет акц≥й ¤ких належить
держав≥.
аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни затверджено пор¤дки проведенн¤
конкурсу на зам≥щенн¤ вакантних посад державних службовц≥в;
стажуванн¤ у державних органах; формуванн¤ кадрового резерву дл¤
державноњ служби та кер≥вник≥в державних п≥дприЇмств, установ ≥
орган≥зац≥й; перебуванн¤ на державн≥й служб≥ прац≥вник≥в
патронажноњ служби; роботи з кадрами в центральних ≥ м≥сцевих
органах виконавчоњ влади; веденн¤ особових справ державних
службовц≥в; розгл¤ду питань, пов'¤заних з призначенн¤м на посади
та зв≥льненн¤м з посад кер≥вник≥в та заступник≥в кер≥вник≥в
центральних орган≥в виконавчоњ влади, гол≥в, заступник≥в гол≥в та
кер≥вник≥в апарату м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й.
ƒ≥Ї система профес≥йного навчанн¤ державних службовц≥в та
кер≥вник≥в державних п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й, до складу
¤коњ вход¤ть ”крањнська јкадем≥¤ державного управл≥нн¤ при
ѕрезидентов≥ ”крањни з ф≥л≥алами у м≥стах ƒн≥пропетровську,
Ћьвов≥, ќдес≥, ’арков≥, а також 9 вищих навчальних заклад≥в IV
р≥вн¤ акредитац≥њ, ¤к≥ готують маг≥стр≥в державного управл≥нн¤. ”
кожному рег≥он≥ працюють центри п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ; до ц≥Їњ
роботи залучен≥ галузев≥ заклади п≥сл¤дипломноњ осв≥ти.
«апроваджено нову осв≥тню галузь "державне управл≥нн¤" ≥, зокрема,
осв≥тньо-профес≥йну програму п≥дготовки маг≥стр≥в за спец≥альн≥стю
"державна служба", р≥зн≥ види п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ державних
службовц≥в в≥д короткотерм≥нових тематичних сем≥нар≥в до навчанн¤
за профес≥йними програмами.
”творено √оловне управл≥нн¤ державноњ служби
(√оловдержслужба), ¤ке в≥дпов≥даЇ за проведенн¤ Їдиноњ державноњ
пол≥тики у сфер≥ державноњ служби та функц≥ональне управл≥нн¤
державною службою. « метою координац≥њ наукових досл≥джень з
проблем державноњ служби та спри¤нн¤ вир≥шенню питань в систем≥
п≥дготовки, переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ державних
службовц≥в при √оловдержслужб≥ функц≥онуЇ Ќауково-методична рада.
« метою подальшого вдосконаленн¤ державноњ служби у 2000 роц≥
прийн¤то ”кази ѕрезидента ”крањни в≥д 11 лютого 2000 р. N 207
"ѕро вдосконаленн¤ д≥¤льност≥ державних орган≥в,
роботи державних службовц≥в та п≥двищенн¤ ефективност≥
використанн¤ бюджетних кошт≥в" та в≥д 11 лютого 2000 р. N 208
"ѕро п≥двищенн¤ ефективност≥ системи державноњ
служби". –озроблено ≥ введено в д≥ю наказом √оловдержслужби в≥д
23 жовтн¤ 2000 р. N 58 «агальн≥ правила повед≥нки
державного службовц¤. ”творено оординац≥йну раду з питань
державноњ служби при ѕрезидентов≥ ”крањни, завданн¤м ¤коњ,
зокрема, Ї визначенн¤ шл¤х≥в, засоб≥в ≥ форм реал≥зац≥њ основних
напр¤м≥в державноњ пол≥тики у сфер≥ державноњ служби, об'Їднанн¤
зусиль державних орган≥в щодо п≥двищенн¤ њњ ефективност≥.
« метою забезпеченн¤ Їдиних п≥дход≥в до процедур обл≥ку
державних орган≥в ≥ посад √оловдержслужба запровадила ¤к стандарт
державноњ служби ѕерел≥к державних орган≥в, установ ≥ орган≥зац≥й,
посади кер≥вних прац≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в ¤ких в≥днесен≥ до
в≥дпов≥дних категор≥й посад державних службовц≥в, а також –еЇстр
посад державних службовц≥в.
“аким чином в ”крањн≥ створено систему роботи з кадрами
державноњ служби, в≥дбулос¤ становленн¤ ≥нституту державноњ
служби. –азом з цим ще не вдалос¤ забезпечити належного
профес≥онал≥зму та стаб≥льност≥ корпусу державних службовц≥в. —аме
тому з метою становленн¤ профес≥йноњ, високоефективноњ, стаб≥льноњ
та авторитетноњ державноњ служби розроблено фундаментальн≥ засади
реформуванн¤ ≥нституту державноњ служби, викладен≥ у —тратег≥њ
реформуванн¤ системи державноњ служби в ”крањн≥ та омплексн≥й
програм≥ п≥дготовки державних службовц≥в, ¤к≥ затверджен≥
в≥дпов≥дно ”казами ѕрезидента ”крањни в≥д 14 кв≥тн¤ 2000 р. N 599
та в≥д 9 листопада 2000 р. N 1212 ≥
визначають напр¤ми реформуванн¤ системи державноњ служби,
вдосконаленн¤ њњ кадрового забезпеченн¤ на довгострокову
перспективу.
–озвиток державноњ служби передбачаЇ посл≥довне зд≥йсненн¤
систематизованих за напр¤мами та етапами комплекс≥в практичних
заход≥в, спр¤мованих на забезпеченн¤ Їдност≥ вс≥х елемент≥в
державноњ служби, на ч≥ткий взаЇмозв'¤зок њњ ≥нституц≥йних
елемент≥в з профес≥йно-кадровим складом, з корпусом державних
службовц≥в.
ѕершочерговими завданн¤ми, ¤к≥ повинн≥ забезпечити
реформуванн¤ системи державноњ служби зг≥дно ≥з зазначеними
концептуальними документами, Ї:
удосконаленн¤ структури управл≥нн¤ державною службою;
удосконаленн¤ правових засад державноњ служби;
забезпеченн¤ профес≥онал≥зму державних службовц≥в ≥
сумл≥нного виконанн¤ ними своњх посадових обов'¤зк≥в;
забезпеченн¤ д≥Ївого контролю в систем≥ державноњ служби,
включаючи заходи щодо запоб≥ганн¤ корупц≥њ та ≥ншим зловживанн¤м;
пол≥пшенн¤ ≥нформац≥йного, ф≥нансового,
матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤ державноњ служби;
орган≥зац≥¤ наукових розробок ≥ анал≥тичного супроводженн¤
реформи державноњ служби.
ќбгрунтуванн¤ необх≥дност≥ ≥
актуальност≥ науковоњ програми
¬ умовах перех≥дного етапу економ≥ки система державного
управл≥нн¤ ≥ апарат њњ реал≥зац≥њ - державна адм≥н≥стративна
система знаход¤тьс¤ в стад≥њ реформуванн¤, динам≥ка зм≥н у ¤к≥й
залежить в≥д комплексу взаЇмопов'¤заних фактор≥в, що враховують
приватизац≥йн≥ процеси, ≥нновац≥йн≥ тенденц≥њ, ф≥нансово-грошову
пол≥тику, зм≥ни у пол≥тичн≥й структур≥, стан ≥ напр¤ми розвитку
окремих ланок господарського комплексу.
¬рахувати багатокритер≥альний комплекс чинник≥в державного
розвитку можна т≥льки на п≥дстав≥ системного п≥дходу в межах
в≥дпов≥дноњ науковоњ програми. Ќасамперед повинн≥ бути сформован≥
концептуальн≥ модел≥ сфер управл≥нн¤, серед ¤ких вагоме м≥сце
займаЇ модель регулюванн¤ кадрового ресурсу державноњ служби ≥
процес≥в, пов'¤заних ≥з зм≥стом ≥ структурою д≥¤льност≥ корпусу
державних службовц≥в.
ѕотребують суттЇвого вдосконаленн¤ процедури в≥дбору кадр≥в,
проведенн¤ конкурс≥в, забезпеченн¤ прозорост≥ ≥ гласност≥ п≥д час
призначенн¤ на посади та просуванн¤ по служб≥, робота з кадровим
резервом, профес≥йна п≥дготовка та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ кадр≥в.
Ќеобх≥дно визначити критер≥њ ¤кост≥ роботи державних службовц≥в та
њх повед≥нки в сусп≥льств≥, систему об'Їктивноњ оц≥нки д≥¤льност≥
та ротац≥њ кадр≥в, забезпечити конкурентоспроможн≥сть державноњ
служби на ринку прац≥, п≥двищити за≥нтересован≥сть кадр≥в у
продуктивн≥й ≥ ¤к≥сн≥й робот≥, запоб≥гати корупц≥њ, посилити
в≥дпов≥дальн≥сть за неналежне виконанн¤ службових обов'¤зк≥в.
Ќеобх≥дно провести досл≥дженн¤ з питань подальшого
вдосконаленн¤ системи орган≥в виконавчоњ влади, ор≥Їнтирами в ¤ких
мають бути зменшенн¤ вузл≥в трансформуванн¤ управл≥нських р≥шень;
консол≥дац≥¤ або об'Їднанн¤ орган≥в та њх структурних п≥дрозд≥л≥в
за ознакою спор≥дненост≥ завдань та функц≥й; деконцентрац≥¤ ≥
дерегул¤ц≥¤ повноважень центральних орган≥в виконавчоњ влади,
зокрема з урахуванн¤м онцепц≥њ державноњ рег≥ональноњ пол≥тики.
ѕершим кроком у робот≥ щодо оптим≥зац≥њ державного управл≥нн¤
було функц≥ональне обстеженн¤ нормативно-правовоњ бази, ¤ка
визначаЇ основи функц≥онуванн¤ апарат≥в орган≥в виконавчоњ влади.
Ќа п≥дстав≥ результат≥в проведеного обстеженн¤ необх≥дно розробити
наукову методику зд≥йсненн¤ функц≥онального анал≥зу та на њњ
основ≥ разом з ус≥ма органами державноњ влади провести в≥дпов≥дне
досл≥дженн¤ функц≥й ≥ повноважень з метою встановленн¤
сп≥вв≥дношень м≥ж ресурсами, ¤к≥ вид≥л¤ютьс¤ органам державноњ
влади дл¤ реал≥зац≥њ њх владних повноважень, та результатами њх
д≥¤льност≥.
Ќеобх≥дно розробити узгоджен≥ схеми взаЇмод≥њ процес≥в
управл≥нн¤ ≥ вимоги до перел≥ку, зм≥сту структурних утворень,
пор¤дку њх орган≥зац≥њ та трансформац≥њ з метою оптим≥зац≥њ
управл≥нських р≥шень щодо регулюванн¤ ресурс≥в, необх≥дних дл¤
реал≥зац≥њ р≥шенн¤, а також спрощенн¤ самоњ процедури розробленн¤
управл≥нського р≥шенн¤.
Ќа п≥дстав≥ отриманих результат≥в необх≥дно зд≥йснити заходи
щодо вдосконаленн¤ комплексного правового забезпеченн¤ державноњ
служби. ѕотребують наукового обгрунтуванн¤ започаткован≥ схеми
веденн¤ обл≥ку державних орган≥в, установ ≥ орган≥зац≥й, посади
кер≥вних прац≥вник≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в ¤ких в≥дпов≥дно до д≥ючих
нормативно-правових акт≥в в≥днесено до категор≥й посад державних
службовц≥в, а також внесенн¤ цих посад до в≥дпов≥дного реЇстру.
Ќеобх≥дно розробити науково обгрунтован≥ критер≥њ щодо процедур
в≥днесенн¤ посад до в≥дпов≥дних категор≥й посад державних
службовц≥в.
ѕотребуЇ в≥дпов≥дного досл≥дницького опрацюванн¤
функц≥ональний класиф≥катор державноњ служби, рубрики ¤кого
складаютьс¤ з елемент≥в терм≥нолог≥чно-пон¤т≥йноњ системи
державноњ служби. омп'ютерна верс≥¤ класиф≥катора повинна
забезпечувати автоматичне посиланн¤ на статт≥ чи розд≥ли
нормативно-правових акт≥в з питань державноњ служби. ¬веденн¤ в
д≥ю цього класиф≥катора спростить процедуру кодиф≥кац≥њ
нормативно-правових акт≥в, надасть цьому процесов≥ системност≥,
полегшить користуванн¤ цими актами.
« питанн¤ми класиф≥кац≥њ посад державних службовц≥в та
введенн¤ њх у штатн≥ розписи окремих орган≥в державноњ влади
пов'¤зане визначенн¤ типових профес≥йно-квал≥ф≥кац≥йних
характеристик посад державних службовц≥в, дл¤ введенн¤ в д≥ю ¤ких
необх≥дне наукове обгрунтуванн¤ зм≥сту прац≥ державного службовц¤,
встановленн¤ зв'¤зку м≥ж цими характеристиками ≥ обс¤гами
конкретних обов'¤зк≥в та прав державних службовц≥в.
ѕередумовою залученн¤ на посади державних службовц≥в
компетентних, висококвал≥ф≥кованих прац≥вник≥в Ї формуванн¤
д≥Ївого кадрового резерву. Ќеобх≥дно розробити методику оц≥нки
потенц≥йних можливостей кандидата на в≥дпов≥дну посаду ≥ процедури
залученн¤ перспективних фах≥вц≥в до державноњ служби, передбачивши
особлив≥ умови њх соц≥ального захисту та зв≥льненн¤ з державноњ
служби.
™ необх≥дн≥сть у розробленн≥ спец≥альних засоб≥в оц≥нки
¤к≥сного складу кер≥вник≥в п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й, що
дозволить надавати розширен≥ рекомендац≥њ щодо формуванн¤ резерву
на посади в систем≥ державноњ служби.
”досконаленн¤ процедури прийн¤тт¤ на державну службу
передбачаЇ запровадженн¤ Їдиного пор¤дку проведенн¤ конкурсу ≥
стажуванн¤ ≥з складанн¤м ≥спиту, пор¤док проведенн¤ ¤кого
необх≥дно розробити з урахуванн¤м досв≥ду ≥нших крањн, розробок
в≥тчизн¤них наукових установ ≥ навчальних заклад≥в.
« метою забезпеченн¤ орган≥в державноњ влади
висококвал≥ф≥кованими кадрами, набутт¤ ними практичного досв≥ду
необх≥дно в≥дсл≥дковувати ≥ пропонувати перем≥щенн¤ молодих,
перспективних прац≥вник≥в на б≥льш висок≥ посади, запровадити
ротац≥ю кадр≥в дл¤ проходженн¤ ними вс≥х ≥Їрарх≥чних ступен≥в.
“аке просуванн¤ по служб≥ розширюЇ св≥тогл¤д, п≥двищуЇ
управл≥нську квал≥ф≥кац≥ю прац≥вник≥в, запоб≥гаЇ кадровому застою
та консерватизму, дозвол¤Ї краще вивчати кадри та готувати њх до
займанн¤ посад кер≥вник≥в державних орган≥в.
«апровадженн¤ пер≥одичноњ ротац≥њ окремих посадових ос≥б
передбачено також онцепц≥Їю боротьби з корупц≥Їю на 1998-2005
роки, затвердженою ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 24 кв≥тн¤ 1998 р.
N 367, ¤к один ≥з засоб≥в запоб≥ганн¤ про¤вам корупц≥њ
серед державних службовц≥в, особливо на окремих посадах з
п≥двищеним ризиком корупц≥њ.
« метою посиленн¤ роботи щодо запоб≥ганн¤ корупц≥йним про¤вам
та пол≥пшенн¤ виконавськоњ дисципл≥ни необх≥дно створити
комп'ютерн≥ засоби дл¤ супроводженн¤ цих питань, розробити пор¤док
використанн¤ даних про державних службовц≥в, ¤к≥ вчинили под≥бне
порушенн¤, та заходи щодо створенн¤ в межах ≥снуючого правового
пол¤ методичних рекомендац≥й з веденн¤ роботи щодо запоб≥ганн¤
корупц≥йним про¤вам, ≥ншим зловживанн¤м серед державних
службовц≥в.
—творенн¤ системи об'Їктивноњ оц≥нки роботи державних
службовц≥в передбачено —тратег≥Їю реформуванн¤ системи державноњ
служби в ”крањн≥. „астиною ц≥Їњ роботи Ї
запровадженн¤ щор≥чних оц≥нок кожного державного службовц¤ п≥д час
п≥дбитт¤ п≥дсумк≥в виконанн¤ його особистих план≥в, визначенн¤
особливостей процедури атестац≥њ державних службовц≥в, призначенн¤
на посаду ¤ких зд≥йснюЇтьс¤ ѕрезидентом ”крањни та аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в ”крањни. ј вт≥м на цей час немаЇ ч≥ткого механ≥зму
зд≥йсненн¤ системного контролю за роботою державних службовц≥в на
цих посадах, кр≥м анал≥зу показник≥в за статистичними зв≥тами.
¬ажливою складовою п≥двищенн¤ ефективност≥ державноњ служби Ї
пол≥пшенн¤ п≥дготовки, переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в, п≥дготовка новоњ генерац≥њ державних
службовц≥в.
ќсновними заходами з цих питань мають бути :
забезпеченн¤ випереджаючого характеру зм≥сту навчанн¤ з
урахуванн¤м перспектив розвитку держави;
впровадженн¤ ц≥льовоњ спр¤мованост≥ навчанн¤ на основ≥
дотриманн¤ державних стандарт≥в осв≥ти, гнучкост≥ застосуванн¤
вс≥х вид≥в, форм ≥ метод≥в навчанн¤, дос¤гненн¤ ≥нтенсиф≥кац≥њ та
оптим≥зац≥њ навчального процесу;
удосконаленн¤ ц≥льовоњ п≥дготовки кадрового резерву на посади
державних службовц≥в I - III категор≥й;
розширенн¤ п≥дготовки та переп≥дготовки державних службовц≥в
у межах спец≥альност≥ "державна служба" осв≥тнього напр¤му
"державне управл≥нн¤" за спец≥ал≥зац≥¤ми з економ≥ки, права,
соц≥альних, гуман≥тарних, кадрових питань тощо;
оптим≥зац≥¤ мереж≥ навчальних заклад≥в, що зд≥йснюють
п≥дготовку, переп≥дготовку та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ державних
службовц≥в;
запровадженн¤ дистанц≥йного навчанн¤, що дасть можлив≥сть
розширити профес≥йне навчанн¤ державних службовц≥в без в≥дриву в≥д
роботи;
забезпеченн¤ Їдиного навчально-методичного управл≥нн¤ та
координац≥¤ практичноњ д≥¤льност≥ вс≥х структурних елемент≥в
системи державного управл≥нн¤.
÷≥ заходи вимагають пост≥йноњ науковоњ п≥дтримки. ƒосл≥дженн¤
у цьому напр¤м≥ повинн≥ базуватис¤ на положенн¤х теор≥њ системних
досл≥джень, сучасних педагог≥чних методиках, методах соц≥олог≥њ ≥
психолог≥њ.
¬ир≥шенн¤ викладених завдань Ї об'Їктивною необх≥дн≥стю ≥
потребуЇ координац≥њ зусиль ¤к державних службовц≥в, так ≥
спец≥ал≥зованих наукових колектив≥в. Ќеобх≥дно започаткувати
ц≥л≥сну наукову програму, ¤ка повинна стати основою дл¤ визначенн¤
п≥дход≥в щодо реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики у сфер≥ державноњ
служби, а також напр¤м≥в реформуванн¤ системи державного
управл≥нн¤.
ћета ≥ основн≥ напр¤ми ѕрограми
ћетою ѕрограми Ї встановленн¤ та визначенн¤ тенденц≥й та
процес≥в державотворенн¤, законом≥рностей функц≥ональноњ
д≥¤льност≥ системи державноњ служби та розробленн¤ на њх основ≥
моделей, методик, технолог≥й ≥ заход≥в забезпеченн¤ державного
управл≥нн¤ ¤к≥сними кадровими ресурсами.
ќсновними напр¤мами ѕрограми Ї:
удосконаленн¤ правових ≥ соц≥альних засад та моделей
ефективного функц≥онуванн¤ системи державноњ служби;
створенн¤ методолог≥чних основ та комплексу метод≥в ≥ засоб≥в
супроводженн¤ державноњ служби, п≥дтримки процесу п≥дготовки,
переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ державних службовц≥в ≥
кер≥вник≥в державних п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й;
розробленн¤ застережних заход≥в ≥ метод≥в запоб≥ганн¤
зловживанн¤м ≥ корупц≥њ серед державних службовц≥в та
рекомендац≥й до створенн¤ в≥дпов≥дного правового пол¤;
створенн¤ системи метод≥в ≥ реал≥зац≥¤ заход≥в, у тому числ≥
з використанн¤м комп'ютерних технолог≥й, дл¤ забезпеченн¤
прозорост≥ д≥¤льност≥ орган≥в державноњ влади;
мон≥торинг ефективност≥ роботи орган≥в державноњ влади та њх
посадових ос≥б; виконанн¤ «акон≥в ”крањни "ѕро державну службу"
та "ѕро боротьбу з корупц≥Їю";
орган≥зац≥¤ ц≥льових досл≥джень у сфер≥ навчанн¤ державних
службовц≥в.
÷≥льовою функц≥Їю ѕрограми Ї орган≥зац≥¤ та координац≥¤
зусиль наукових установ ≥ орган≥зац≥й, забезпеченн¤ необх≥дних
умов дл¤ проведенн¤, використанн¤ фундаментальних наукових
досл≥джень з питань державноњ служби, а також впровадженн¤ њх
результат≥в у практику.
Ѕезпосередн≥ виконавц≥ заход≥в ѕрограми з числа наукових
установ ≥ орган≥зац≥й визначаютьс¤ √оловдержслужбою шл¤хом
проведенн¤ тендера ≥ укладенн¤ за його результатами договор≥в.
«м≥ст ѕрограми ≥ механ≥зм њњ реал≥зац≥њ
«аходи щодо реал≥зац≥њ ѕрограми, ¤к≥ передбачають науков≥
досл≥дженн¤, наведено у додатку до ѕрограми.
ѕередбачаЇтьс¤ проведенн¤ досл≥джень у галуз≥ основ побудови
державноњ служби на п≥дстав≥ анал≥зу принцип≥в державотворенн¤,
≥снуючих правових концепц≥й, що дозволить отримати науково
обгрунтований комплекс пропозиц≥й з вдосконаленн¤ ≥снуючих
нормативно-правових акт≥в ≥ рекомендац≥й щодо розвитку правового
забезпеченн¤ функц≥онуванн¤ складових державноњ служби з
урахуванн¤м —тратег≥њ реформуванн¤ системи державноњ служби в
”крањн≥.
«аплановано проведенн¤ досл≥джень в галуз≥ методолог≥чних
основ запровадженн¤ нових процедур супроводженн¤ державноњ служби,
зокрема, пошук моделей, побудова метод≥в, розробленн¤ системи
показник≥в, методик ≥ засоб≥в дл¤ експертизи, анал≥зу та
прогнозуванн¤ ефективност≥ функц≥онуванн¤ орган≥в державноњ влади
≥ орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, метою ¤ких Ї формуванн¤
наукових рекомендац≥й щодо п≥дход≥в до п≥двищенн¤ результативност≥
д≥¤льност≥ ¤к окремих орган≥в державноњ влади, так ≥ њх посадових
ос≥б.
–озробл¤тимутьс¤ ¤к теоретичн≥ основи запоб≥ганн¤ про¤вам
корупц≥њ серед державних службовц≥в, так ≥ практичн≥ технолог≥њ
мон≥торингу виконавськоњ дисципл≥ни, засоб≥в цього мон≥торингу в
межах «акон≥в ”крањни "ѕро державну службу" та "ѕро боротьбу з
корупц≥Їю".
ѕередбачаЇтьс¤ також проведенн¤ всеб≥чного анал≥зу пор¤дк≥в
наданн¤ послуг, передбачених регламентами функц≥онуванн¤ орган≥в
виконавчоњ влади ≥ орган≥в м≥сцевого самовр¤дуванн¤, розробленн¤
рекомендац≥й щодо забезпеченн¤ њх в≥дпов≥дност≥ вимогам, ¤к≥
висуваютьс¤ ф≥зичними ≥ юридичними особами - потенц≥йними
користувачами цих послуг.
–озробл¤тимутьс¤ стандарти, методики ≥ засоби реал≥зац≥њ
навчанн¤ державних службовц≥в з урахуванн¤м особливост≥
попередньоњ осв≥ти, буде запроваджено нов≥тн≥ осв≥т¤нськ≥
технолог≥њ, зокрема, дистанц≥йну форму навчанн¤. Ўл¤хом зд≥йсненн¤
заход≥в з реал≥зац≥њ цих завдань передбачаЇтьс¤ отримати науков≥
п≥дходи до визначенн¤ реальноњ структури потреб державного
управл≥нн¤ у кадровому забезпеченн≥, привести зм≥ст навчанн¤ у
в≥дпов≥дн≥сть з цими потребами.
–езультати, що оч≥куютьс¤ в≥д реал≥зац≥њ ѕрограми
–езультати досл≥джень, що будуть проводитис¤ зг≥дно з
ѕрограмою, стануть основою дл¤ реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики в
сфер≥ державноњ служби ≥ п≥дгрунт¤м дл¤ регулюванн¤ в≥дпов≥дних
питань в органах державноњ влади, установах ≥ орган≥зац≥¤х, де
працюють кер≥вн≥ прац≥вники ≥ спец≥ал≥сти, посади ¤ких зг≥дно з
нормативно-правовими актами в≥днесен≥ до в≥дпов≥дних категор≥й
посад державних службовц≥в.
–езультати, отриман≥ внасл≥док реал≥зац≥њ ѕрограми, будуть
мати вплив також на орган≥зац≥ю служби в органах м≥сцевого
самовр¤дуванн¤.
–езультати наукових досл≥джень будуть використан≥ п≥д час
розробленн¤ проект≥в нормативно-правових акт≥в, передбачених
—тратег≥Їю реформуванн¤ системи державноњ служби в ”крањн≥.
–еал≥зац≥¤ ѕрограми передбачаЇ вир≥шенн¤ питань побудови
системи п≥дготовки, переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в, зокрема, отриманн¤ практичних рекомендац≥й з
удосконаленн¤ нормативно-правового забезпеченн¤ очно-заочноњ,
дистанц≥йноњ ≥ екстернатноњ форм профес≥йного навчанн¤ державних
службовц≥в; розробленн¤ науково обгрунтованих методики ≥ зм≥сту
квал≥ф≥кац≥йних завдань дл¤ проведенн¤ державноњ атестац≥њ
маг≥стр≥в за спец≥альн≥стю "державна служба". ќтже, д≥юча система
навчанн¤ державних службовц≥в, ¤ка включаЇ ”крањнську јкадем≥ю
державного управл≥нн¤ при ѕрезидентов≥ ”крањни ≥ њњ 4 ф≥л≥али, 9
вищих навчальних заклад≥в IV р≥вн¤ акредитац≥њ, 23 територ≥альн≥
центри п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ, галузев≥ ≥нститути п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ, Ї потенц≥йним користувачем результат≥в наукових
досл≥джень.
ѕлануЇтьс¤ визначити критер≥њ оц≥нки д≥¤льност≥ орган≥в
державноњ влади та њх посадових ос≥б, розробити пропозиц≥њ щодо
побудови рац≥ональних схем запровадженн¤ державних послуг ≥
методики розрахунк≥в оптимальних структур дл¤ њх реал≥зац≥њ.
Ѕуде побудовано систему моделей, зм≥на параметр≥в в ¤ких (що
Ї насл≥дком встановленн¤ нових пр≥оритет≥в у д≥¤льност≥
в≥дпов≥дних орган≥в державноњ влади), дасть можлив≥сть отримувати
комплексн≥ пропозиц≥њ до корекц≥њ механ≥зму функц≥онуванн¤ системи
державного управл≥нн¤.
¬раховуючи, що державна служба ¤к специф≥чна сфера д≥¤льност≥
Ї складовою системи державного управл≥нн¤, отриман≥ в ход≥
досл≥джень результати вплинуть на структуру ≥ функц≥онуванн¤ вс≥Їњ
адм≥н≥стративноњ системи.
ƒодаток
до ѕрограми
ќсновн≥ напр¤ми та заходи
з реал≥зац≥њ ѕрограми
------------------------------------------------------------------
| | ќбс¤ги ф≥нансуванн¤
Ќазва напр¤му | “ерм≥н | за роками,
та зм≥ст заходу | реал≥зац≥њ | тис. гривень
| заходу, роки |--------------------
| | 2002 | 2003 | 2004
------------------------------------------------------------------
1. ”досконаленн¤ системи 80 60 60
правових та соц≥альних засад
ефективного функц≥онуванн¤
державноњ служби
”досконалити положенн¤ та 2002-2004 20 30 60
розробити рекомендац≥њ,
¤к≥ регулюють процеси
функц≥онуванн¤ державноњ
служби з урахуванн¤м реал≥й
трансформац≥йного етапу
становленн¤ ринкових в≥дносин
≥ демократизац≥њ принцип≥в
управл≥нн¤
соц≥ально-економ≥чним
механ≥змом держави
–озробити критер≥њ та 2002-2003 20 30 -
технолог≥ю оптим≥зац≥њ
структур орган≥в
виконавчоњ влади
—формувати 2002 20 - -
орган≥зац≥йно-правов≥ засади
запровадженн¤ ц≥л≥сноњ системи
державного контролю в сфер≥
виконавчоњ влади
–озробити теоретичн≥ основи ≥ 2002 20 - -
науково-практичн≥ рекомендац≥њ
щодо запровадженн¤ ≥нституту
адм≥н≥стративноњ юстиц≥њ
2. —творенн¤ системи моделей 80 100 100
функц≥онуванн¤ складових
державноњ служби,
методолог≥чних основ,
комплексу метод≥в ≥ засоб≥в
супроводженн¤ державноњ
служби, п≥дтримки процесу
п≥дготовки, переп≥дготовки та
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в та
кер≥вник≥в державних
п≥дприЇмств, установ ≥
орган≥зац≥й
–озробити систему показник≥в, 2002-2003 20 30 -
метод≥в, методик ≥ засоб≥в дл¤
експертизи, анал≥зу та
прогнозуванн¤ ефективност≥
функц≥онуванн¤ орган≥в
виконавчоњ влади ≥ орган≥в
м≥сцевого самовр¤дуванн¤
–озробити узгоджен≥ модел≥ 2002-2004 20 30 60
≥ в≥дпов≥дн≥ методики
функц≥онального
анал≥зу та мон≥торингу
ефективност≥ функц≥онуванн¤
орган≥в державноњ влади та
њх посадових ос≥б, забезпечити
њх апробац≥ю ≥ запровадженн¤
—творити параметричн≥ модел≥ 2002-2004 20 20 40
дл¤ анал≥зу доц≥льност≥
включенн¤ методичного
забезпеченн¤ до зм≥сту програм
п≥дготовки, переп≥дготовки ≥
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в та
кер≥вник≥в державних
п≥дприЇмств, установ ≥
орган≥зац≥й
–озробити перел≥к економ≥чних, 2002-2003 20 20 -
соц≥ально-психолог≥чних,
орган≥зац≥йних та ≥нших
фактор≥в, ¤к≥ обумовлюють
формуванн¤ осв≥тн≥х механ≥зм≥в
прискоренн¤ профес≥онал≥зац≥њ
у сфер≥ державноњ служби
3. –озробленн¤ застережних 80 130 110
заход≥в, метод≥в запоб≥ганн¤
зловживанн¤м ≥ корупц≥њ серед
державних службовц≥в та
рекомендац≥й до створенн¤
в≥дпов≥дного правового пол¤
—творити рубрикатори можливих 2002-2003 20 30 -
сфер зловживань у кожн≥й
галузев≥й, функц≥ональн≥й та
територ≥альн≥й схем≥
управл≥нн¤
–озробити практичн≥ 2003-2004 - 20 30
рекомендац≥њ щодо застосуванн¤
заход≥в контролю п≥д час
реал≥зац≥њ управл≥нськоњ
д≥¤льност≥ у сфер≥, ¤ка
належить до компетенц≥њ
дек≥лькох орган≥в виконавчоњ
влади
—творити методичн≥ 2003-2004 - 20 30
рекомендац≥њ дл¤ установ ≥
ос≥б, уповноважених на
розробленн¤ документ≥в
загальнодержавного р≥вн¤ щодо
регул¤ц≥њ владних повноважень,
з урахуванн¤м потенц≥йноњ
небезпеки застосуванн¤ цих
повноважень дл¤ зловживань
–озробити рекомендац≥њ щодо 2002-2003 20 20 -
законодавчого забезпеченн¤
припустимих меж ≥
в≥дпов≥дальност≥ у раз≥ њх
порушенн¤ при лоб≥юванн≥
≥нтерес≥в господарських
структур у представницьких
органах
–озробити технолог≥чн≥ схеми 2002-2004 40 40 50
≥ засоби супроводженн¤
мон≥торингу д≥¤льност≥ орган≥в
державноњ влади та њх
посадових ос≥б щодо виконанн¤
«акон≥в ”крањни "ѕро державну
службу" та
"ѕро боротьбу з корупц≥Їю"
4. —творенн¤ системи метод≥в
≥ засоб≥в, зокрема з 100 90 110
використанн¤м комп'ютерних
технолог≥й, дл¤ забезпеченн¤
прозорост≥ д≥¤льност≥ орган≥в
виконавчоњ влади ≥ орган≥в
м≥сцевого самовр¤дуванн¤
¬изначити питанн¤, що належать 2002 20 - -
до сфери повноважень орган≥в
виконавчоњ влади ≥ орган≥в
м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та
п≥дл¤гають обов'¤зковому
оприлюдненню
¬изначити систему параметр≥в 2002 20 - -
д≥¤льност≥ органу виконавчоњ
влади, ¤к≥ вим≥рюють обс¤ги,
навантаженн¤ ≥ ор≥Їнтац≥ю
роботи, що виконуЇтьс¤
–озробити засоби супроводженн¤ 2002-2004 20 40 60
≥нформац≥њ щодо д≥¤льност≥
орган≥в виконавчоњ влади ≥
орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ в засобах
масовоњ ≥нформац≥њ,
включаючи мережу ≤нтернет
–озробити систему регламент≥в 2002-2004 20 30 30
виконанн¤ державних послуг
органами державноњ влади ≥
органами м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ та технолог≥ю
њх оприлюдненн¤
—формувати рекомендац≥њ щодо 2002-2004 20 20 20
поточноњ оц≥нки соц≥альноњ
ефективност≥ д≥¤льност≥ органу
державноњ влади ≥ п≥дготувати
пропозиц≥њ щодо
нормативно-правовоњ бази дл¤
њх впровадженн¤
5. ƒосл≥дженн¤ у сфер≥
п≥дготовки, переп≥дготовки ≥ 110 120 120
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в
–озробити науков≥ п≥дходи до 2002 10 - -
визначенн¤ структури потреб
державного управл≥нн¤ у
кадровому забезпеченн≥,
привести зм≥ст навчанн¤ у
в≥дпов≥дн≥сть з цими потребами
–озробити осв≥тньо-профес≥йн≥ 2002-2003 20 40 -
стандарти за напр¤мами
кадрового, проектного та
адм≥н≥стративного менеджменту,
¤к≥ мають враховувати сучасн≥
дос¤гненн¤ науки в галуз≥
державного управл≥нн¤, а також
педагог≥ки, соц≥олог≥њ ≥
психолог≥њ
—творити механ≥зми незалежного 2002-2004 20 30 40
оц≥нюванн¤ профес≥йних знань ≥
р≥вн¤ квал≥ф≥кац≥њ, ¤кост≥
навчанн¤ державних службовц≥в
на баз≥ ун≥ф≥кованих,
об'Їктивних, функц≥онально
ор≥Їнтованих критер≥њв,
тест≥в та формал≥зованих
завдань
–озробити принципи ≥ п≥дходи 2002-2004 20 20 40
до розмежуванн¤ п≥дготовки
кадр≥в вищого та середнього
управл≥нських р≥вн≥в за
зм≥стом, формами ≥ методами
навчанн¤
¬изначити зм≥ст ≥ форми 2002 20 - -
п≥дготовки нац≥ональноњ
управл≥нськоњ ел≥ти
”досконалити науково-методичне 2002-2004 20 30 40
забезпеченн¤ п≥дготовки ≥
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в з
урахуванн¤м запровадженн¤
дистанц≥йноњ технолог≥њ
навчанн¤
-----------------
”сього 450 500 500
|