TopList

Ќа √лавную
”становить в качестве домашней!




                     јЅ≤Ќ≈“ ћ≤Ќ≤—“–≤¬ ” –јѓЌ»

                        ѕ ќ — “ ј Ќ ќ ¬ ј
                    в≥д 8 серпн¤ 2001 р. N 953
                                ињв

          ѕро затвердженн¤ науковоњ програми досл≥дженн¤
            розвитку державноњ служби та вдосконаленн¤
           кадрового забезпеченн¤ державного управл≥нн¤


     ¬≥дпов≥дно до  пункту  31  заход≥в  щодо реал≥зац≥њ —тратег≥њ
реформуванн¤ системи державноњ служби в ”крањн≥  на  2000  -  2001
роки, схвалених  ”казом  ѕрезидента  ”крањни  в≥д 26 липн¤ 2000 р.
N 925,       аб≥нет       ћ≥н≥стр≥в        ”крањни
п о с т а н о в л ¤ Ї:

     1. «атвердити наукову програму досл≥дженн¤ розвитку державноњ
служби  та   вдосконаленн¤   кадрового   забезпеченн¤   державного
управл≥нн¤ (дал≥ - ѕрограма), що додаЇтьс¤.

     2. ѕокласти  на  √оловне  управл≥нн¤ державноњ служби функц≥њ
державного замовника роб≥т ѕрограми.

     √оловному управл≥нню  державноњ   служби   щороку   визначати
тематику  наукових  досл≥джень  виход¤чи  ≥з  зм≥сту  заход≥в щодо
реал≥зац≥њ  —тратег≥њ  реформуванн¤  системи  державноњ  служби  в
”крањн≥.

     3. ћ≥н≥стерству  економ≥ки  ≥  ћ≥н≥стерству  ф≥нанс≥в п≥д час
формуванн¤   показник≥в   ƒержавноњ   програми   економ≥чного    ≥
соц≥ального   розвитку   ”крањни   ≥  ƒержавного  бюджету  ”крањни
передбачати у 2002 - 2004 роках видатки на ф≥нансуванн¤ ѕрограми.


     ѕрем'Їр-м≥н≥стр ”крањни                               ј. ≤Ќј’

     ≤нд. 28


                                          «ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ
                             постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни
                                   в≥д 8 серпн¤ 2001 р. N 953

                         Ќј” ќ¬ј ѕ–ќ√–јћј
      досл≥дженн¤ розвитку державноњ служби та вдосконаленн¤
           кадрового забезпеченн¤ державного управл≥нн¤


         јнал≥з сучасного стану розвитку державноњ служби

     —тановленн¤ державноњ   служби  та  њњ  кадрового  потенц≥алу
визначено «аконом ”крањни  "ѕро державну службу".  «
часу  його  прийн¤тт¤  створено  нормативно-правову  базу  у сфер≥
державноњ служби, ¤ка включаЇ понад 650 нормативно-правових акт≥в,
серед ¤ких 37 закон≥в,  понад 200 указ≥в ≥ розпор¤джень ѕрезидента
”крањни,  400 акт≥в  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни та √оловдержслужби.
÷ими   документами   визначен≥   основи  функц≥онуванн¤  ≥нституту
державноњ  служби,  пор¤док  прийн¤тт¤  на  державну  службу,   њњ
проходженн¤,    формуванн¤    кадрового    резерву,    п≥дготовки,
переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ,  а також  матер≥ального
забезпеченн¤ ≥ соц≥ального захисту державних службовц≥в.

     –озбудова ≥нституту   державноњ   служби   набула  системного
характеру п≥сл¤ затвердженн¤  ”казом  ѕрезидента  ”крањни  в≥д  10
листопада   1995   р.  N  1035    ѕрограми  кадрового
забезпеченн¤ державноњ служби та  ѕрограми  роботи  з  кер≥вниками
державних п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й. ÷им документом разом
з  ”казами  ѕрезидента  ”крањни  в≥д  19  травн¤  1995 р.   N  381
"ѕро  заходи  щодо  вдосконаленн¤  роботи з кадрами в
органах виконавчоњ влади,  з  кер≥вниками  державних  п≥дприЇмств,
установ  ≥  орган≥зац≥й",  в≥д 30 травн¤ 1995 р.  N 398 
"ѕро систему п≥дготовки, переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних   службовц≥в"   започатковано  розробленн¤  ≥  прийн¤тт¤
нормативно-правових акт≥в  з  удосконаленн¤  роботи  з  кадрами  в
органах   виконавчоњ   влади,   конкурсного  в≥дбору,  стажуванн¤,
формуванн¤ кадрового резерву, орган≥зац≥њ та проведенн¤ атестац≥њ,
декларуванн¤ доход≥в, навчанн¤ державних службовц≥в.

     ¬≥дпов≥дно до  акт≥в   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в ”крањни створюЇтьс¤
™дина державна комп'ютерна система " адри" та  √енеральний  реЇстр
контракт≥в з кер≥вниками державних п≥дприЇмств ≥ головами правл≥нь
акц≥онерних  товариств,  контрольний  пакет  акц≥й  ¤ких  належить
держав≥.

      аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  затверджено  пор¤дки проведенн¤
конкурсу  на  зам≥щенн¤  вакантних  посад  державних   службовц≥в;
стажуванн¤  у державних органах;  формуванн¤ кадрового резерву дл¤
державноњ служби та кер≥вник≥в державних  п≥дприЇмств,  установ  ≥
орган≥зац≥й;   перебуванн¤   на   державн≥й   служб≥   прац≥вник≥в
патронажноњ служби;  роботи з кадрами  в  центральних  ≥  м≥сцевих
органах   виконавчоњ   влади;  веденн¤  особових  справ  державних
службовц≥в;  розгл¤ду питань,  пов'¤заних з призначенн¤м на посади
та  зв≥льненн¤м  з  посад  кер≥вник≥в  та  заступник≥в  кер≥вник≥в
центральних орган≥в виконавчоњ влади,  гол≥в, заступник≥в гол≥в та
кер≥вник≥в апарату м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й.

     ƒ≥Ї система  профес≥йного  навчанн¤  державних  службовц≥в та
кер≥вник≥в державних п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й, до складу
¤коњ   вход¤ть   ”крањнська  јкадем≥¤  державного  управл≥нн¤  при
ѕрезидентов≥  ”крањни  з  ф≥л≥алами  у  м≥стах   ƒн≥пропетровську,
Ћьвов≥,  ќдес≥,  ’арков≥,  а  також 9 вищих навчальних заклад≥в IV
р≥вн¤ акредитац≥њ,  ¤к≥ готують маг≥стр≥в державного управл≥нн¤. ”
кожному  рег≥он≥ працюють центри п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ;  до ц≥Їњ
роботи   залучен≥   галузев≥   заклади   п≥сл¤дипломноњ    осв≥ти.
«апроваджено нову осв≥тню галузь "державне управл≥нн¤" ≥, зокрема,
осв≥тньо-профес≥йну програму п≥дготовки маг≥стр≥в за спец≥альн≥стю
"державна  служба",  р≥зн≥  види п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ державних
службовц≥в в≥д короткотерм≥нових тематичних сем≥нар≥в до  навчанн¤
за профес≥йними програмами.

     ”творено √оловне       управл≥нн¤       державноњ      служби
(√оловдержслужба),  ¤ке в≥дпов≥даЇ за проведенн¤ Їдиноњ  державноњ
пол≥тики  у  сфер≥  державноњ  служби  та функц≥ональне управл≥нн¤
державною службою.  «  метою  координац≥њ  наукових  досл≥джень  з
проблем  державноњ  служби  та спри¤нн¤ вир≥шенню питань в систем≥
п≥дготовки,  переп≥дготовки та п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ  державних
службовц≥в при √оловдержслужб≥ функц≥онуЇ Ќауково-методична рада.

     « метою подальшого вдосконаленн¤ державноњ служби у 2000 роц≥
прийн¤то  ”кази  ѕрезидента  ”крањни в≥д 11 лютого 2000 р.  N  207
"ѕро  вдосконаленн¤  д≥¤льност≥  державних  орган≥в,
роботи державних    службовц≥в    та    п≥двищенн¤    ефективност≥
використанн¤  бюджетних  кошт≥в"  та  в≥д 11 лютого 2000 р.  N 208
"ѕро  п≥двищенн¤  ефективност≥  системи   державноњ
служби". –озроблено  ≥  введено  в д≥ю наказом √оловдержслужби в≥д
23 жовтн¤ 2000 р.  N 58   «агальн≥  правила  повед≥нки
державного   службовц¤.   ”творено   оординац≥йну  раду  з  питань
державноњ  служби  при  ѕрезидентов≥  ”крањни,   завданн¤м   ¤коњ,
зокрема,  Ї визначенн¤ шл¤х≥в,  засоб≥в ≥ форм реал≥зац≥њ основних
напр¤м≥в державноњ пол≥тики у сфер≥ державноњ служби,   об'Їднанн¤
зусиль державних орган≥в щодо п≥двищенн¤ њњ ефективност≥.

     « метою  забезпеченн¤  Їдиних  п≥дход≥в  до  процедур  обл≥ку
державних орган≥в ≥ посад √оловдержслужба запровадила ¤к  стандарт
державноњ служби ѕерел≥к державних орган≥в, установ ≥ орган≥зац≥й,
посади кер≥вних  прац≥вник≥в  ≥  спец≥ал≥ст≥в  ¤ких  в≥днесен≥  до
в≥дпов≥дних  категор≥й посад державних службовц≥в,  а також –еЇстр
посад державних службовц≥в.

     “аким чином в  ”крањн≥  створено  систему  роботи  з  кадрами
державноњ   служби,   в≥дбулос¤  становленн¤  ≥нституту  державноњ
служби.  –азом  з  цим  ще  не   вдалос¤   забезпечити   належного
профес≥онал≥зму та стаб≥льност≥ корпусу державних службовц≥в. —аме
тому з метою становленн¤ профес≥йноњ, високоефективноњ, стаб≥льноњ
та  авторитетноњ державноњ служби розроблено фундаментальн≥ засади
реформуванн¤ ≥нституту державноњ  служби,  викладен≥  у  —тратег≥њ
реформуванн¤  системи  державноњ  служби  в ”крањн≥ та  омплексн≥й
програм≥  п≥дготовки   державних   службовц≥в,   ¤к≥   затверджен≥
в≥дпов≥дно ”казами ѕрезидента ”крањни в≥д 14 кв≥тн¤ 2000 р.  N 599
та  в≥д 9 листопада 2000 р.  N 1212    ≥
визначають   напр¤ми   реформуванн¤   системи   державноњ  служби,
вдосконаленн¤   њњ   кадрового   забезпеченн¤   на   довгострокову
перспективу.

     –озвиток державноњ  служби  передбачаЇ  посл≥довне зд≥йсненн¤
систематизованих за напр¤мами  та  етапами  комплекс≥в  практичних
заход≥в,   спр¤мованих  на  забезпеченн¤  Їдност≥  вс≥х  елемент≥в
державноњ  служби,  на  ч≥ткий  взаЇмозв'¤зок   њњ   ≥нституц≥йних
елемент≥в  з  профес≥йно-кадровим  складом,  з  корпусом державних
службовц≥в.

     ѕершочерговими завданн¤ми,    ¤к≥     повинн≥     забезпечити
реформуванн¤   системи  державноњ  служби  зг≥дно  ≥з  зазначеними
концептуальними документами, Ї:

     удосконаленн¤ структури управл≥нн¤ державною службою;

     удосконаленн¤ правових засад державноњ служби;

     забезпеченн¤ профес≥онал≥зму    державних    службовц≥в     ≥
сумл≥нного виконанн¤ ними своњх посадових обов'¤зк≥в;

     забезпеченн¤ д≥Ївого  контролю  в  систем≥  державноњ служби,
включаючи заходи щодо запоб≥ганн¤ корупц≥њ та ≥ншим зловживанн¤м;

     пол≥пшенн¤ ≥нформац≥йного,                       ф≥нансового,
матер≥ально-техн≥чного забезпеченн¤ державноњ служби;

     орган≥зац≥¤ наукових  розробок  ≥  анал≥тичного супроводженн¤
реформи державноњ служби.

                   ќбгрунтуванн¤ необх≥дност≥ ≥
                  актуальност≥ науковоњ програми

     ¬ умовах   перех≥дного  етапу  економ≥ки  система  державного
управл≥нн¤ ≥  апарат  њњ  реал≥зац≥њ  -  державна  адм≥н≥стративна
система  знаход¤тьс¤  в стад≥њ реформуванн¤,  динам≥ка зм≥н у ¤к≥й
залежить в≥д комплексу взаЇмопов'¤заних  фактор≥в,  що  враховують
приватизац≥йн≥ процеси,  ≥нновац≥йн≥ тенденц≥њ,  ф≥нансово-грошову
пол≥тику,  зм≥ни у пол≥тичн≥й структур≥,  стан ≥ напр¤ми  розвитку
окремих ланок господарського комплексу.

     ¬рахувати багатокритер≥альний  комплекс  чинник≥в  державного
розвитку можна т≥льки  на  п≥дстав≥  системного  п≥дходу  в  межах
в≥дпов≥дноњ науковоњ програми.  Ќасамперед повинн≥ бути сформован≥
концептуальн≥ модел≥ сфер  управл≥нн¤,  серед  ¤ких  вагоме  м≥сце
займаЇ  модель  регулюванн¤  кадрового  ресурсу державноњ служби ≥
процес≥в,  пов'¤заних ≥з зм≥стом ≥ структурою  д≥¤льност≥  корпусу
державних службовц≥в.

     ѕотребують суттЇвого  вдосконаленн¤ процедури в≥дбору кадр≥в,
проведенн¤ конкурс≥в,  забезпеченн¤ прозорост≥ ≥ гласност≥ п≥д час
призначенн¤  на посади та просуванн¤ по служб≥,  робота з кадровим
резервом, профес≥йна п≥дготовка та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ кадр≥в.
Ќеобх≥дно визначити критер≥њ ¤кост≥ роботи державних службовц≥в та
њх повед≥нки в сусп≥льств≥,  систему об'Їктивноњ оц≥нки д≥¤льност≥
та  ротац≥њ  кадр≥в,  забезпечити конкурентоспроможн≥сть державноњ
служби  на  ринку  прац≥,  п≥двищити  за≥нтересован≥сть  кадр≥в  у
продуктивн≥й  ≥  ¤к≥сн≥й  робот≥,  запоб≥гати  корупц≥њ,  посилити
в≥дпов≥дальн≥сть за неналежне виконанн¤ службових обов'¤зк≥в.

     Ќеобх≥дно провести   досл≥дженн¤    з    питань    подальшого
вдосконаленн¤ системи орган≥в виконавчоњ влади, ор≥Їнтирами в ¤ких
мають бути зменшенн¤ вузл≥в трансформуванн¤ управл≥нських  р≥шень;
консол≥дац≥¤  або об'Їднанн¤ орган≥в та њх структурних п≥дрозд≥л≥в
за ознакою спор≥дненост≥  завдань  та  функц≥й;  деконцентрац≥¤  ≥
дерегул¤ц≥¤  повноважень  центральних  орган≥в  виконавчоњ  влади,
зокрема з урахуванн¤м  онцепц≥њ державноњ рег≥ональноњ пол≥тики.

     ѕершим кроком у робот≥ щодо оптим≥зац≥њ державного управл≥нн¤
було   функц≥ональне   обстеженн¤  нормативно-правовоњ  бази,  ¤ка
визначаЇ основи функц≥онуванн¤ апарат≥в орган≥в виконавчоњ  влади.
Ќа п≥дстав≥ результат≥в проведеного обстеженн¤ необх≥дно розробити
наукову методику  зд≥йсненн¤  функц≥онального  анал≥зу  та  на  њњ
основ≥  разом з ус≥ма органами державноњ влади провести в≥дпов≥дне
досл≥дженн¤   функц≥й   ≥   повноважень   з   метою   встановленн¤
сп≥вв≥дношень  м≥ж  ресурсами,  ¤к≥  вид≥л¤ютьс¤ органам державноњ
влади дл¤ реал≥зац≥њ њх владних повноважень,  та  результатами  њх
д≥¤льност≥.

     Ќеобх≥дно розробити   узгоджен≥   схеми   взаЇмод≥њ  процес≥в
управл≥нн¤ ≥ вимоги  до  перел≥ку,  зм≥сту  структурних  утворень,
пор¤дку  њх  орган≥зац≥њ  та  трансформац≥њ  з  метою  оптим≥зац≥њ
управл≥нських р≥шень щодо  регулюванн¤  ресурс≥в,  необх≥дних  дл¤
реал≥зац≥њ р≥шенн¤,  а також спрощенн¤ самоњ процедури розробленн¤
управл≥нського р≥шенн¤.

     Ќа п≥дстав≥ отриманих результат≥в необх≥дно зд≥йснити  заходи
щодо  вдосконаленн¤  комплексного правового забезпеченн¤ державноњ
служби.  ѕотребують наукового  обгрунтуванн¤  започаткован≥  схеми
веденн¤  обл≥ку державних орган≥в,  установ ≥ орган≥зац≥й,  посади
кер≥вних прац≥вник≥в ≥  спец≥ал≥ст≥в  ¤ких  в≥дпов≥дно  до  д≥ючих
нормативно-правових  акт≥в  в≥днесено до категор≥й посад державних
службовц≥в,  а також внесенн¤ цих посад до  в≥дпов≥дного  реЇстру.
Ќеобх≥дно  розробити  науково  обгрунтован≥ критер≥њ щодо процедур
в≥днесенн¤  посад  до  в≥дпов≥дних   категор≥й   посад   державних
службовц≥в.

     ѕотребуЇ в≥дпов≥дного        досл≥дницького       опрацюванн¤
функц≥ональний  класиф≥катор  державноњ  служби,   рубрики   ¤кого
складаютьс¤    з   елемент≥в   терм≥нолог≥чно-пон¤т≥йноњ   системи
державноњ  служби.   омп'ютерна   верс≥¤   класиф≥катора   повинна
забезпечувати   автоматичне   посиланн¤   на   статт≥  чи  розд≥ли
нормативно-правових акт≥в з питань державноњ  служби.  ¬веденн¤  в
д≥ю    цього   класиф≥катора   спростить   процедуру   кодиф≥кац≥њ
нормативно-правових акт≥в, надасть  цьому  процесов≥  системност≥,
полегшить користуванн¤ цими актами.

     « питанн¤ми   класиф≥кац≥њ   посад  державних  службовц≥в  та
введенн¤ њх у  штатн≥  розписи  окремих  орган≥в  державноњ  влади
пов'¤зане     визначенн¤     типових    профес≥йно-квал≥ф≥кац≥йних
характеристик посад державних службовц≥в,  дл¤ введенн¤ в д≥ю ¤ких
необх≥дне наукове обгрунтуванн¤ зм≥сту прац≥ державного службовц¤,
встановленн¤  зв'¤зку  м≥ж  цими   характеристиками   ≥   обс¤гами
конкретних обов'¤зк≥в та прав державних службовц≥в.

     ѕередумовою залученн¤    на   посади   державних   службовц≥в
компетентних,  висококвал≥ф≥кованих   прац≥вник≥в   Ї   формуванн¤
д≥Ївого  кадрового  резерву.  Ќеобх≥дно  розробити методику оц≥нки
потенц≥йних можливостей кандидата на в≥дпов≥дну посаду ≥ процедури
залученн¤ перспективних фах≥вц≥в до державноњ служби, передбачивши
особлив≥ умови њх соц≥ального захисту та  зв≥льненн¤  з  державноњ
служби.

     ™ необх≥дн≥сть   у  розробленн≥  спец≥альних  засоб≥в  оц≥нки
¤к≥сного складу кер≥вник≥в п≥дприЇмств,  установ ≥ орган≥зац≥й, що
дозволить  надавати розширен≥ рекомендац≥њ щодо формуванн¤ резерву
на посади в систем≥ державноњ служби.

     ”досконаленн¤ процедури   прийн¤тт¤   на   державну    службу
передбачаЇ  запровадженн¤  Їдиного  пор¤дку  проведенн¤ конкурсу ≥
стажуванн¤  ≥з  складанн¤м  ≥спиту,   пор¤док   проведенн¤   ¤кого
необх≥дно  розробити  з урахуванн¤м досв≥ду ≥нших крањн,  розробок
в≥тчизн¤них наукових установ ≥ навчальних заклад≥в.

     « метою     забезпеченн¤     орган≥в     державноњ      влади
висококвал≥ф≥кованими  кадрами,  набутт¤  ними практичного досв≥ду
необх≥дно  в≥дсл≥дковувати  ≥  пропонувати  перем≥щенн¤   молодих,
перспективних  прац≥вник≥в  на  б≥льш  висок≥ посади,  запровадити
ротац≥ю кадр≥в дл¤ проходженн¤  ними  вс≥х  ≥Їрарх≥чних  ступен≥в.
“аке   просуванн¤   по   служб≥   розширюЇ   св≥тогл¤д,   п≥двищуЇ
управл≥нську квал≥ф≥кац≥ю прац≥вник≥в,  запоб≥гаЇ кадровому застою
та  консерватизму,  дозвол¤Ї краще вивчати кадри та готувати њх до
займанн¤ посад кер≥вник≥в державних орган≥в.

     «апровадженн¤ пер≥одичноњ  ротац≥њ  окремих  посадових   ос≥б
передбачено  також   онцепц≥Їю  боротьби  з корупц≥Їю на 1998-2005
роки, затвердженою ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 24 кв≥тн¤ 1998 р.
N 367,  ¤к один ≥з засоб≥в запоб≥ганн¤ про¤вам корупц≥њ
серед  державних  службовц≥в,  особливо  на  окремих   посадах   з
п≥двищеним ризиком корупц≥њ.

     « метою посиленн¤ роботи щодо запоб≥ганн¤ корупц≥йним про¤вам
та   пол≥пшенн¤   виконавськоњ   дисципл≥ни   необх≥дно   створити
комп'ютерн≥ засоби дл¤ супроводженн¤ цих питань, розробити пор¤док
використанн¤ даних про державних службовц≥в,  ¤к≥ вчинили  под≥бне
порушенн¤,  та  заходи  щодо створенн¤ в межах ≥снуючого правового
пол¤ методичних рекомендац≥й з  веденн¤  роботи  щодо  запоб≥ганн¤
корупц≥йним    про¤вам,   ≥ншим   зловживанн¤м   серед   державних
службовц≥в.

     —творенн¤ системи   об'Їктивноњ   оц≥нки   роботи   державних
службовц≥в  передбачено  —тратег≥Їю реформуванн¤ системи державноњ
служби   в   ”крањн≥.   „астиною   ц≥Їњ   роботи   Ї
запровадженн¤ щор≥чних оц≥нок кожного державного службовц¤ п≥д час
п≥дбитт¤ п≥дсумк≥в виконанн¤  його  особистих  план≥в,  визначенн¤
особливостей процедури атестац≥њ державних службовц≥в, призначенн¤
на посаду  ¤ких  зд≥йснюЇтьс¤  ѕрезидентом  ”крањни  та   аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в  ”крањни.  ј  вт≥м  на  цей  час немаЇ ч≥ткого механ≥зму
зд≥йсненн¤ системного контролю за роботою державних службовц≥в  на
цих посадах, кр≥м анал≥зу показник≥в за статистичними зв≥тами.

     ¬ажливою складовою п≥двищенн¤ ефективност≥ державноњ служби Ї
пол≥пшенн¤ п≥дготовки,  переп≥дготовки та п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ
державних   службовц≥в,   п≥дготовка   новоњ  генерац≥њ  державних
службовц≥в.

     ќсновними заходами з цих питань мають бути :

     забезпеченн¤ випереджаючого  характеру  зм≥сту   навчанн¤   з
урахуванн¤м перспектив розвитку держави;

     впровадженн¤ ц≥льовоњ   спр¤мованост≥   навчанн¤   на  основ≥
дотриманн¤ державних  стандарт≥в  осв≥ти,  гнучкост≥  застосуванн¤
вс≥х вид≥в,  форм ≥ метод≥в навчанн¤, дос¤гненн¤ ≥нтенсиф≥кац≥њ та
оптим≥зац≥њ навчального процесу;

     удосконаленн¤ ц≥льовоњ п≥дготовки кадрового резерву на посади
державних службовц≥в I - III категор≥й;

     розширенн¤ п≥дготовки  та переп≥дготовки державних службовц≥в
у  межах  спец≥альност≥  "державна  служба"   осв≥тнього   напр¤му
"державне  управл≥нн¤"  за  спец≥ал≥зац≥¤ми  з  економ≥ки,  права,
соц≥альних, гуман≥тарних, кадрових питань тощо;

     оптим≥зац≥¤ мереж≥   навчальних   заклад≥в,   що   зд≥йснюють
п≥дготовку,   переп≥дготовку  та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ державних
службовц≥в;

     запровадженн¤ дистанц≥йного  навчанн¤,  що  дасть  можлив≥сть
розширити профес≥йне навчанн¤ державних службовц≥в без в≥дриву в≥д
роботи;

     забезпеченн¤ Їдиного  навчально-методичного   управл≥нн¤   та
координац≥¤   практичноњ  д≥¤льност≥  вс≥х  структурних  елемент≥в
системи державного управл≥нн¤.

     ÷≥ заходи вимагають пост≥йноњ науковоњ п≥дтримки. ƒосл≥дженн¤
у  цьому напр¤м≥ повинн≥ базуватис¤ на положенн¤х теор≥њ системних
досл≥джень,  сучасних педагог≥чних методиках, методах соц≥олог≥њ ≥
психолог≥њ.

     ¬ир≥шенн¤ викладених  завдань  Ї  об'Їктивною  необх≥дн≥стю ≥
потребуЇ  координац≥њ  зусиль  ¤к  державних  службовц≥в,  так   ≥
спец≥ал≥зованих   наукових   колектив≥в.  Ќеобх≥дно  започаткувати
ц≥л≥сну наукову програму, ¤ка повинна стати основою дл¤ визначенн¤
п≥дход≥в  щодо  реал≥зац≥њ  державноњ  пол≥тики  у сфер≥ державноњ
служби,  а  також   напр¤м≥в   реформуванн¤   системи   державного
управл≥нн¤.

                 ћета ≥ основн≥ напр¤ми ѕрограми

     ћетою ѕрограми  Ї  встановленн¤  та  визначенн¤  тенденц≥й та
процес≥в    державотворенн¤,    законом≥рностей     функц≥ональноњ
д≥¤льност≥  системи  державноњ  служби та розробленн¤ на њх основ≥
моделей,  методик,  технолог≥й ≥ заход≥в  забезпеченн¤  державного
управл≥нн¤ ¤к≥сними кадровими ресурсами.

     ќсновними напр¤мами ѕрограми Ї:

     удосконаленн¤ правових   ≥   соц≥альних   засад   та  моделей
ефективного функц≥онуванн¤ системи державноњ служби;

     створенн¤ методолог≥чних основ та комплексу метод≥в ≥ засоб≥в
супроводженн¤  державноњ  служби,  п≥дтримки  процесу  п≥дготовки,
переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ державних  службовц≥в  ≥
кер≥вник≥в державних п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й;

     розробленн¤ застережних   заход≥в   ≥   метод≥в   запоб≥ганн¤
зловживанн¤м   ≥   корупц≥њ   серед   державних   службовц≥в    та
рекомендац≥й  до створенн¤ в≥дпов≥дного правового пол¤;

     створенн¤ системи метод≥в ≥ реал≥зац≥¤ заход≥в,  у тому числ≥
з  використанн¤м   комп'ютерних   технолог≥й,   дл¤   забезпеченн¤
прозорост≥ д≥¤льност≥ орган≥в державноњ влади;

     мон≥торинг ефективност≥  роботи орган≥в державноњ влади та њх
посадових ос≥б;  виконанн¤  «акон≥в  ”крањни "ѕро державну службу"
та "ѕро боротьбу з корупц≥Їю";

     орган≥зац≥¤ ц≥льових  досл≥джень  у  сфер≥ навчанн¤ державних
службовц≥в.

     ÷≥льовою функц≥Їю  ѕрограми  Ї  орган≥зац≥¤  та   координац≥¤
зусиль  наукових  установ  ≥ орган≥зац≥й,  забезпеченн¤ необх≥дних
умов  дл¤  проведенн¤,   використанн¤   фундаментальних   наукових
досл≥джень  з  питань  державноњ  служби,  а також впровадженн¤ њх
результат≥в у практику.

     Ѕезпосередн≥ виконавц≥  заход≥в  ѕрограми  з  числа  наукових
установ   ≥   орган≥зац≥й   визначаютьс¤  √оловдержслужбою  шл¤хом
проведенн¤ тендера ≥ укладенн¤ за його результатами договор≥в.

             «м≥ст ѕрограми ≥ механ≥зм њњ реал≥зац≥њ

     «аходи щодо реал≥зац≥њ  ѕрограми,  ¤к≥  передбачають  науков≥
досл≥дженн¤, наведено у додатку до ѕрограми.

     ѕередбачаЇтьс¤ проведенн¤  досл≥джень у галуз≥ основ побудови
державноњ служби на п≥дстав≥  анал≥зу  принцип≥в  державотворенн¤,
≥снуючих   правових   концепц≥й,  що  дозволить  отримати  науково
обгрунтований  комплекс  пропозиц≥й   з   вдосконаленн¤   ≥снуючих
нормативно-правових  акт≥в  ≥ рекомендац≥й щодо розвитку правового
забезпеченн¤   функц≥онуванн¤   складових   державноњ   служби   з
урахуванн¤м  —тратег≥њ  реформуванн¤  системи  державноњ  служби в
”крањн≥.

     «аплановано проведенн¤  досл≥джень  в  галуз≥  методолог≥чних
основ запровадженн¤ нових процедур супроводженн¤ державноњ служби,
зокрема,  пошук моделей,  побудова  метод≥в,  розробленн¤  системи
показник≥в,   методик   ≥   засоб≥в  дл¤  експертизи,  анал≥зу  та
прогнозуванн¤ ефективност≥ функц≥онуванн¤ орган≥в державноњ  влади
≥  орган≥в  м≥сцевого  самовр¤дуванн¤,  метою  ¤ких  Ї  формуванн¤
наукових рекомендац≥й щодо п≥дход≥в до п≥двищенн¤ результативност≥
д≥¤льност≥ ¤к окремих орган≥в державноњ влади,  так ≥ њх посадових
ос≥б.

     –озробл¤тимутьс¤ ¤к  теоретичн≥  основи  запоб≥ганн¤  про¤вам
корупц≥њ  серед  державних службовц≥в,  так ≥ практичн≥ технолог≥њ
мон≥торингу виконавськоњ дисципл≥ни,  засоб≥в цього мон≥торингу  в
межах  «акон≥в  ”крањни  "ѕро  державну службу" та "ѕро боротьбу з
корупц≥Їю".

     ѕередбачаЇтьс¤ також проведенн¤ всеб≥чного  анал≥зу  пор¤дк≥в
наданн¤  послуг,  передбачених регламентами функц≥онуванн¤ орган≥в
виконавчоњ влади ≥ орган≥в м≥сцевого  самовр¤дуванн¤,  розробленн¤
рекомендац≥й  щодо  забезпеченн¤  њх  в≥дпов≥дност≥  вимогам,  ¤к≥
висуваютьс¤  ф≥зичними  ≥  юридичними   особами   -   потенц≥йними
користувачами цих послуг.

     –озробл¤тимутьс¤ стандарти,   методики  ≥  засоби  реал≥зац≥њ
навчанн¤   державних   службовц≥в   з   урахуванн¤м    особливост≥
попередньоњ   осв≥ти,   буде   запроваджено   нов≥тн≥  осв≥т¤нськ≥
технолог≥њ, зокрема, дистанц≥йну форму навчанн¤. Ўл¤хом зд≥йсненн¤
заход≥в  з  реал≥зац≥њ цих завдань передбачаЇтьс¤ отримати науков≥
п≥дходи  до  визначенн¤  реальноњ  структури   потреб   державного
управл≥нн¤  у  кадровому  забезпеченн≥,  привести зм≥ст навчанн¤ у
в≥дпов≥дн≥сть з цими потребами.

        –езультати, що оч≥куютьс¤ в≥д реал≥зац≥њ ѕрограми

     –езультати досл≥джень,  що  будуть   проводитис¤   зг≥дно   з
ѕрограмою,  стануть  основою  дл¤  реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики в
сфер≥ державноњ служби ≥ п≥дгрунт¤м  дл¤  регулюванн¤  в≥дпов≥дних
питань  в  органах державноњ влади,  установах ≥ орган≥зац≥¤х,  де
працюють кер≥вн≥ прац≥вники ≥ спец≥ал≥сти,  посади ¤ких  зг≥дно  з
нормативно-правовими  актами  в≥днесен≥  до  в≥дпов≥дних категор≥й
посад державних службовц≥в.

     –езультати, отриман≥ внасл≥док  реал≥зац≥њ  ѕрограми,  будуть
мати  вплив  також  на  орган≥зац≥ю  служби  в  органах  м≥сцевого
самовр¤дуванн¤.

     –езультати наукових досл≥джень  будуть  використан≥  п≥д  час
розробленн¤   проект≥в   нормативно-правових  акт≥в,  передбачених
—тратег≥Їю реформуванн¤ системи державноњ служби в ”крањн≥.

     –еал≥зац≥¤ ѕрограми  передбачаЇ  вир≥шенн¤  питань   побудови
системи  п≥дготовки,  переп≥дготовки  та  п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в, зокрема, отриманн¤ практичних рекомендац≥й з
удосконаленн¤   нормативно-правового   забезпеченн¤  очно-заочноњ,
дистанц≥йноњ ≥ екстернатноњ форм профес≥йного  навчанн¤  державних
службовц≥в;  розробленн¤  науково  обгрунтованих методики ≥ зм≥сту
квал≥ф≥кац≥йних  завдань  дл¤   проведенн¤   державноњ   атестац≥њ
маг≥стр≥в за спец≥альн≥стю "державна служба".  ќтже, д≥юча система
навчанн¤ державних службовц≥в,  ¤ка  включаЇ  ”крањнську  јкадем≥ю
державного  управл≥нн¤ при ѕрезидентов≥ ”крањни ≥ њњ 4 ф≥л≥али,  9
вищих навчальних заклад≥в IV р≥вн¤ акредитац≥њ,  23  територ≥альн≥
центри  п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ,  галузев≥  ≥нститути  п≥двищенн¤
квал≥ф≥кац≥њ,  Ї  потенц≥йним  користувачем  результат≥в  наукових
досл≥джень.

     ѕлануЇтьс¤ визначити   критер≥њ   оц≥нки  д≥¤льност≥  орган≥в
державноњ влади та њх посадових ос≥б,  розробити  пропозиц≥њ  щодо
побудови   рац≥ональних  схем  запровадженн¤  державних  послуг  ≥
методики розрахунк≥в оптимальних структур дл¤ њх реал≥зац≥њ.

     Ѕуде побудовано систему моделей,  зм≥на параметр≥в в ¤ких (що
Ї   насл≥дком   встановленн¤   нових   пр≥оритет≥в   у  д≥¤льност≥
в≥дпов≥дних орган≥в державноњ влади),  дасть можлив≥сть отримувати
комплексн≥ пропозиц≥њ до корекц≥њ механ≥зму функц≥онуванн¤ системи
державного управл≥нн¤.

     ¬раховуючи, що державна служба ¤к специф≥чна сфера д≥¤льност≥
Ї   складовою  системи  державного  управл≥нн¤,  отриман≥  в  ход≥
досл≥джень результати вплинуть на структуру ≥ функц≥онуванн¤ вс≥Їњ
адм≥н≥стративноњ системи.


                                                 ƒодаток
                                               до ѕрограми

                    ќсновн≥ напр¤ми та заходи
                      з реал≥зац≥њ ѕрограми

------------------------------------------------------------------
                              |              | ќбс¤ги ф≥нансуванн¤
      Ќазва напр¤му           |    “ерм≥н    |      за роками,
     та зм≥ст заходу          |  реал≥зац≥њ  |     тис. гривень
                              | заходу, роки |--------------------
                              |              | 2002 | 2003 | 2004
------------------------------------------------------------------
1. ”досконаленн¤ системи                        80     60     60
правових та соц≥альних засад
ефективного функц≥онуванн¤
державноњ служби

”досконалити положенн¤ та        2002-2004      20     30     60
розробити рекомендац≥њ,
¤к≥ регулюють процеси
функц≥онуванн¤ державноњ
служби з урахуванн¤м реал≥й
трансформац≥йного етапу
становленн¤ ринкових в≥дносин
≥ демократизац≥њ принцип≥в
управл≥нн¤
соц≥ально-економ≥чним
механ≥змом держави

–озробити критер≥њ та            2002-2003      20     30      -
технолог≥ю оптим≥зац≥њ
структур орган≥в
виконавчоњ  влади

—формувати                          2002        20      -      -
орган≥зац≥йно-правов≥ засади
запровадженн¤ ц≥л≥сноњ системи
державного контролю в сфер≥
виконавчоњ влади

–озробити теоретичн≥ основи ≥       2002        20      -      -
науково-практичн≥ рекомендац≥њ
щодо запровадженн¤ ≥нституту
адм≥н≥стративноњ юстиц≥њ

2. —творенн¤ системи моделей                    80    100    100
функц≥онуванн¤ складових
державноњ служби,
методолог≥чних основ,
комплексу метод≥в ≥ засоб≥в
супроводженн¤ державноњ
служби, п≥дтримки процесу
п≥дготовки, переп≥дготовки та
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в та
кер≥вник≥в державних
п≥дприЇмств, установ ≥
орган≥зац≥й

–озробити систему показник≥в,    2002-2003      20     30      -
метод≥в, методик ≥ засоб≥в дл¤
експертизи, анал≥зу та
прогнозуванн¤ ефективност≥
функц≥онуванн¤ орган≥в
виконавчоњ влади ≥ орган≥в
м≥сцевого самовр¤дуванн¤

–озробити узгоджен≥ модел≥       2002-2004      20     30     60
≥ в≥дпов≥дн≥ методики
функц≥онального
анал≥зу та мон≥торингу
ефективност≥ функц≥онуванн¤
орган≥в державноњ влади та
њх посадових ос≥б, забезпечити
њх апробац≥ю ≥ запровадженн¤

—творити параметричн≥ модел≥     2002-2004      20     20     40
дл¤ анал≥зу доц≥льност≥
включенн¤ методичного
забезпеченн¤ до зм≥сту програм
п≥дготовки, переп≥дготовки ≥
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в та
кер≥вник≥в державних
п≥дприЇмств, установ ≥
орган≥зац≥й

–озробити перел≥к економ≥чних,   2002-2003      20     20      -
соц≥ально-психолог≥чних,
орган≥зац≥йних та ≥нших
фактор≥в, ¤к≥ обумовлюють
формуванн¤ осв≥тн≥х механ≥зм≥в
прискоренн¤ профес≥онал≥зац≥њ
у сфер≥ державноњ служби

3. –озробленн¤ застережних                      80    130    110
заход≥в, метод≥в запоб≥ганн¤
зловживанн¤м ≥ корупц≥њ серед
державних службовц≥в та
рекомендац≥й до створенн¤
в≥дпов≥дного правового пол¤

—творити рубрикатори можливих    2002-2003      20     30      -
сфер зловживань у кожн≥й
галузев≥й, функц≥ональн≥й та
територ≥альн≥й схем≥
управл≥нн¤

–озробити практичн≥              2003-2004       -     20     30
рекомендац≥њ щодо застосуванн¤
заход≥в контролю п≥д час
реал≥зац≥њ управл≥нськоњ
д≥¤льност≥ у сфер≥, ¤ка
належить до компетенц≥њ
дек≥лькох орган≥в виконавчоњ
влади

—творити методичн≥               2003-2004       -     20     30
рекомендац≥њ дл¤ установ ≥
ос≥б, уповноважених на
розробленн¤ документ≥в
загальнодержавного р≥вн¤ щодо
регул¤ц≥њ владних повноважень,
з урахуванн¤м потенц≥йноњ
небезпеки застосуванн¤ цих
повноважень дл¤ зловживань

–озробити рекомендац≥њ щодо      2002-2003      20     20      -
законодавчого забезпеченн¤
припустимих меж ≥
в≥дпов≥дальност≥ у раз≥ њх
порушенн¤ при лоб≥юванн≥
≥нтерес≥в господарських
структур у представницьких
органах

–озробити технолог≥чн≥ схеми     2002-2004      40     40     50
≥ засоби супроводженн¤
мон≥торингу д≥¤льност≥ орган≥в
державноњ влади та њх
посадових ос≥б щодо виконанн¤
«акон≥в ”крањни "ѕро державну
службу"  та
"ѕро боротьбу з корупц≥Їю"


4. —творенн¤ системи метод≥в
≥ засоб≥в, зокрема з                           100     90    110
використанн¤м комп'ютерних
технолог≥й, дл¤ забезпеченн¤
прозорост≥ д≥¤льност≥ орган≥в
виконавчоњ влади ≥ орган≥в
м≥сцевого самовр¤дуванн¤

¬изначити питанн¤, що належать      2002        20      -      -
до сфери повноважень орган≥в
виконавчоњ влади ≥ орган≥в
м≥сцевого самовр¤дуванн¤ та
п≥дл¤гають обов'¤зковому
оприлюдненню

¬изначити систему параметр≥в        2002        20      -      -
д≥¤льност≥ органу виконавчоњ
влади, ¤к≥ вим≥рюють обс¤ги,
навантаженн¤ ≥ ор≥Їнтац≥ю
роботи, що виконуЇтьс¤

–озробити засоби супроводженн¤  2002-2004       20     40     60
≥нформац≥њ щодо д≥¤льност≥
орган≥в виконавчоњ влади ≥
орган≥в м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ в засобах
масовоњ ≥нформац≥њ,
включаючи мережу ≤нтернет

–озробити систему регламент≥в    2002-2004      20     30     30
виконанн¤ державних послуг
органами державноњ влади ≥
органами м≥сцевого
самовр¤дуванн¤ та технолог≥ю
њх оприлюдненн¤

—формувати рекомендац≥њ щодо     2002-2004      20     20     20
поточноњ оц≥нки соц≥альноњ
ефективност≥ д≥¤льност≥ органу
державноњ влади ≥ п≥дготувати
пропозиц≥њ щодо
нормативно-правовоњ бази дл¤
њх впровадженн¤

5. ƒосл≥дженн¤ у сфер≥
п≥дготовки, переп≥дготовки ≥                   110    120    120
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в

–озробити науков≥ п≥дходи до        2002        10      -      -
визначенн¤ структури потреб
державного управл≥нн¤ у
кадровому забезпеченн≥,
привести зм≥ст навчанн¤ у
в≥дпов≥дн≥сть з цими потребами

–озробити осв≥тньо-профес≥йн≥    2002-2003      20     40      -
стандарти за напр¤мами
кадрового, проектного та
адм≥н≥стративного менеджменту,
¤к≥ мають враховувати сучасн≥
дос¤гненн¤ науки в галуз≥
державного управл≥нн¤, а також
педагог≥ки, соц≥олог≥њ ≥
психолог≥њ

—творити механ≥зми незалежного   2002-2004      20     30     40
оц≥нюванн¤ профес≥йних знань ≥
р≥вн¤ квал≥ф≥кац≥њ, ¤кост≥
навчанн¤ державних службовц≥в
на баз≥ ун≥ф≥кованих,
об'Їктивних, функц≥онально
ор≥Їнтованих критер≥њв,
тест≥в та формал≥зованих
завдань

–озробити принципи ≥ п≥дходи     2002-2004      20     20     40
до розмежуванн¤ п≥дготовки
кадр≥в вищого та середнього
управл≥нських р≥вн≥в за
зм≥стом, формами ≥ методами
навчанн¤

¬изначити зм≥ст ≥ форми             2002        20      -      -
п≥дготовки нац≥ональноњ
управл≥нськоњ ел≥ти

”досконалити науково-методичне   2002-2004      20     30     40
забезпеченн¤ п≥дготовки ≥
п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ
державних службовц≥в з
урахуванн¤м запровадженн¤
дистанц≥йноњ технолог≥њ
навчанн¤
-----------------
”сього                                         450    500    500
 



Hosted by uCoz