ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ
ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
N 2-222/2551 від 17.04.2001
Державний комітет України з питань регуляторної політики та
підприємництва розглянув лист щодо правомірності застосування
адміністративного штрафу за невидачу квитка пасажирові та
повідомляє таке:
Згідно з п. 6. ст. 9 Закону України "Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг", реєстратори розрахункових
операцій та розрахункові книжки не застосовуються при наданні
послуг суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами,
оподаткування доходів яких здійснюється шляхом отримання свідоцтва
про сплату єдиного податку.
Також звільняється від застосування РРО, згідно з п. 4. ст. 9
зазначеного Закону, продаж проїзних і перевізних документів на
автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з
нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною
вартістю.
Відповідно до абз. 2 п. 9 ст. 14 Закону України "Про захист
прав споживачів", продавець зобов'язаний видати
споживачеві квитанцію, товарний чи касовий чек або інший письмовий
документ, що засвідчує факт купівлі.
Таким чином, приватний підприємець, що перебуває на спрощеній
системі оподаткування та здійснює перевезення пасажирів
автомобільним транспортом, повинен видавати пасажирам квитки.
Однак відповідальність за невидачу квитка Кодекс України про
адміністративні правопорушення не
передбачає, а тому дії контролюючих органів Мінавтотрансу щодо
накладення адміністративних штрафів з посиланням на положення
Закону України від 05.10.2000 р. N 2029-III "Про
внесення змін до Кодексу України про адміністративні
правопорушення" є неправомірними.
Щодо відносин з обласним автоуправлінням повідомляємо, що,
згідно з Порядком проведення конкурсу на перевезення пасажирів
автомобільним транспортом, затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України від 02.11.96 р. N 1346, проведення
конкурсу покладається на конкурсні комітети, а замовниками можуть
бути місцеві державні адміністрації, виконавчі органи міських,
селищних рад. Замовник може передати свої функції щодо проведення
конкурсу іншій організації з видачею їй свідоцтва.
"Галицькі контракти - Дебет-Кредит",
N 23, травень, 2001 р.
|