ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ
І ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
N 3-313/3284 від 21.05.2001
Запорізькій регіональній
фармацевтичній асоціації
Державний комітет України з питань регуляторної політики та
підприємництва розглянув лист Запорізької регіональної
фармацевтичної асоціації стосовно відповідності листа Державної
податкової адміністрації України від 23.01.2001 N 815/7/18-0617
чинному законодавству України та повідомляє.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про плату за землю"
використання землі в Україні є платним. Плата за землю
справляється у вигляді земельного податку або орендної плати.
Власники землі та землекористувачі, крім орендарів, сплачують
земельний податок. За земельні ділянки, надані в оренду,
справляється орендна плата.
Тобто в залежності від того, чи орендується земля, чи
передана у власність або надана у користування, і визначається,
яким саме чином здійснюється плата за землю.
Також треба зазначити, що у разі оренди землі пільги щодо
сплати не передбачені чинним законодавством України.
Стаття 7 Земельного кодексу України визначає, що
користування землею може бути постійним або тимчасовим. Постійним
визнається землекористування без заздалегідь установленого строку.
Тимчасове користування землею може бути короткостроковим - до
трьох років і довгостроковим - від трьох до двадцяти п'яти років.
В пункті 2.2 форми договору на право тимчасового користування
землею (в тому числі на умовах оренди), затвердженої постановою
Кабінету Міністрів України від 17.03.93 N 197, який
укладається між радою народних депутатів або власником землі та
землекористувачем, повинні бути визначені підстави, на яких
землекористувач звільняється від плати за землю. Таким чином, в
будь-якому разі при тимчасовому користуванні землі або оренді
пільги щодо сплати визначаються договором.
Враховуючи вищезазначене, можна зробити висновок, що у разі
тимчасового користування або оренди землі пільги щодо плати за
землю визначаються договором, а у разі постійного користування
власник землі може користуватися пільгами, передбаченими
законодавством України.
Лист Державної податкової адміністрації України від
23.01.2001 N 815/7/18-0617 за змістом є виключно
інформаційного характеру, тому власники землі у разі вимоги ДПА
сплати земельного податку аптечними закладами можуть оскаржити ці
вимоги у судовому порядку.
Заступник Голови Г.М.Білоус
|