TopList

На Главную
Установить в качестве домашней!




                Укрінформ: Банки та фінанси. N 18

                       18 вересня 2001 року

                              ЗМІСТ

З ОФІЦІЙНИХ ДЖЕРЕЛ
- Спільна заява Кабінету Міністрів України та Національного банку

МАКРОЕКОНОМІКА
- Діяльність влади  вимірюється  кількістю  досягнень  -  Анатолій
  Кінах
- Дієвий механізм автоматичної індексації доходів громадян України
  встановлюють  законопроекти,  розглянуті Верховою Радою минулого
  тижня
- Створити   сприятливі   ринкові   умови  діяльності  підприємців
  покликана державна програма детінізації економіки  на  2001-2004
  роки

ДЕРЖАВА ТА ФІНАНСИ
- Соціальна спрямованість і реалістичність - головні риси  проекту
  бюджету України на 2002 рік
- Ігор Мітюков:  виконання Закону України  "Про  Державний  бюджет
  України  на  2000  рік"  здійснювалося в умовах припинення спаду
  виробництва та позитивних зрушень у вітчизняній економіці
- Реформа вітчизняної податкової системи - нагальна вимога часу

МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
- Близько 375 мільйонів доларів США може отримати Україна від  МВФ
  у   випадку  позитивного  рішення  Ради  директорів  Фонду  щодо
  відновлення програми розширеного фінансування

РИНОК БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ
- Національний банк України встановив з 10 вересня облікову ставку
  на рівні 15% річних
- Майже  у  сім  разів  зросли  з  початку  року  обсяги  грошових
  переказів  населення  в  національній  валюті   через   установи
  Державного ощадного банку України
- Мільйонне повідомлення за  міжнародною  системою  SWIFT  отримав
  "ПриватБанк"

ПРОБЛЕМИ ПРИВАТИЗАЦІЇ
- Приватизація - важливий інструмент державної політики,  який має
  враховувати національні інтереси, вважає Прем'єр-міністр України
  Анатолій Кінах

ФОНДОВИЙ РИНОК
- Майже  302  млн.  гривень  становить  загальна сума емісії акцій
  українських ВАТ, зареєстрованої Держкомісією з цінних паперів та
  фондового ринку протягом першої декади вересня
- Розміщення облігацій  ЗАТ  "Київстар  Дж.Ес.Ем"  завершиться  17
  жовтня
- Загальний біржовий обіг УФБ та її філій у серпні  становив  20,1
  млн. гривень
- Серпневі рейтинги цінних паперів і торговців цінними паперами  в
  Першій фондовій торговельній системі

ІНВЕСТИЦІЇ
- Близько 1 млн.  доларів  має  наміри  інвестувати  в  українську
  компанію  "Тессарт  Інк"  венчурний фонд "Western NIS Enterprise
  Fund"
- Понад   110   мільйонів   доларів   досягла   загальна  вартість
  інвестиційних проектів на території міста Харкова

СВІТ ФІНАНСІВ: ПОДІЇ, ФАКТИ, КОМЕНТАРІ
- Світові фінансові ринки після терористичних актів у США: реакція
  на події
- Протягом  8  років  Китай  зберігає  позицію  лідера  за обсягом
  залучених  прямих  зарубіжних   інвестицій   серед   країн,   що
  розвиваються
- Режим "плавної девальвації" форинта Національний  банк  Угорщини
  відмінить з першого жовтня
- Темпи економічного зростання в країнах СНД в 2001 році знизилися
- Шести-восьми млрд.  доларів США можуть досягнути прямі зарубіжні
  інвестиції в економіку Польщі у 2001 році
- Режим суворої економії передбачає проект бюджету ФРН на 2002 рік

__________________________________________________________________

                             Розділ I

                        З ОФІЦІЙНИХ ДЖЕРЕЛ

         1.1 СПІЛЬНА ЗАЯВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ТА
                       НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ

     Другий   рік   в   Україні   триває   економічне   зростання.
Підтримується  стабільність  на  грошово-кредитному  та  валютному
ринках,  значно  уповільнені інфляційні процеси. Реально зростають
грошові доходи населення.
     Це  стало  результатом  послідовних  дій Кабінету Міністрів і
Національного    банку,   спрямованих   на   проведення   політики
економічних  реформ,  проголошеної Президентом України, здійснення
цілеспрямованих заходів для поглиблення структурних зрушень.
     Водночас  Уряд і Національний банк розуміють, що забезпечення
подальшого  розвитку  економіки  знаходиться у площині розв'язання
існуючих  проблем  у податковій, бюджетній, інвестиційній сфері та
банківській  системі, що потребує значних спільних зусиль Кабінету
Міністрів і Національного банку України.
     Уряд  і  Національний  банк також усвідомлюють, що події, які
відбуваються  на міжнародних фінансових ринках та в інших країнах,
зважаючи  на інтегрованість економіки України в світові економічні
процеси, потребують постійного відслідковування, аналізу та вжиття
заходів  з  метою  упередження  їх можливого негативного впливу на
економіку України.
     За  цих  умов  Уряд  і  Національний  банк сповнені рішучості
закріпити досягнутий результат шляхом проведення скоординованої та
реалістичної фіскальної, грошово-кредитної та бюджетної політики.
     Позитивні  тенденції в економіці, а також посилення взаємодії
Кабінету  Міністрів  і  Національного  банку  дають  всі  підстави
заявити  про  те, що до кінця 2001 року та у подальшій перспективі
будуть  створюватися  сприятливі  умови розвитку економіки України
шляхом  забезпечення макроекономічної стабільності і на цій основі
стабільності   на   валютному   ринку   з   урахуванням  інтересів
вітчизняних   експортерів,   зменшення   відсоткових   ставок   за
кредитними  ресурсами,  підвищення  довіри  до  фінансової системи
країни.

     Прем'єр-міністр України    Голова Національного банку України
     А.КІНАХ                    В. СТЕЛЬМАХ

__________________________________________________________________

                            Розділ II

                          МАКРОЕКОНОМІКА

      2.1 ДІЯЛЬНІСТЬ ВЛАДИ ВИМІРЮЄТЬСЯ КІЛЬКІСТЮ ДОСЯГНЕНЬ -
                          АНАТОЛІЙ КІНАХ

     КИЇВ.   (Укрінформ).   Діяльність   уряду  та  влади  загалом
вимірюється  не  кількістю  днів,  а  кількістю  досягнень, заявив
Прем'єр-міністр  України  Анатолій  Кінах  на  засіданні  Кабінету
Міністрів, що відбулося 5 вересня. На цьому засідання були підбиті
підсумки  діяльності  уряду,  який очолює Анатолій Кінах, протягом
перших 100 днів.
     Прем'єр-міністр,  зокрема,  повідомив,  що  за 7 місяців 2001
року   реальний   ВВП   зріс   на   10,5%.   Ще  більше  зростання
спостерігалось  у  промисловості - на 17,9%. Показовим, за словами
Анатолія  Кінаха,  є  той  факт, що протягом 8 місяців зберігалися
низькі темпи інфляції, яка за цей період становила лише 3,3%.
     Прем'єр-міністр  підкреслив,  що уряд і надалі буде працювати
над   проблемами,   які   пов'язані   з   необхідністю  завершення
структурної перебудови вітчизняної економіки, суттєвим підвищенням
платоспроможності   внутрішнього   ринку   та  зменшенням  високої
залежності економіки від зовнішньої кон'юнктури.

     -----

   2.2 ДІЄВИЙ МЕХАНІЗМ АВТОМАТИЧНОЇ ІНДЕКСАЦІЇ ДОХОДІВ ГРОМАДЯН
  УКРАЇНИ ВСТАНОВЛЮЮТЬ ЗАКОНОПРОЕКТИ, РОЗГЛЯНУТІ ВЕРХОВОЮ РАДОЮ
                          МИНУЛОГО ТИЖНЯ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Дієвий  механізм автоматичної індексації
доходів  громадян  України  встановлюють чотири законопроекти, які
були  розглянуті  у  Верховній  Раді  14  вересня.  Згідно  з цими
документами,  розміри  виплат  запропоновано встановлювати залежно
від  затвердженого  прожиткового мінімуму, або від рівня інфляції.
За  процесами  індексації грошових доходів громадян у державі буде
також  встановлено  державний  і  громадський контроль. Наступного
тижня  на  розгляд  Верховної  Ради  буде  винесено єдиний варіант
законопроекту для затвердження.

     -----

   2.3 СТВОРИТИ СПРИЯТЛИВІ РИНКОВІ УМОВИ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМЦІВ
        ПОКЛИКАНА ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА ДЕТІНІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ
                        НА 2001-2004 РОКИ

     КИЇВ.   (Укрінформ).   Створити   сприятливі   ринкові  умови
діяльності  підприємців  покликана  Державна  програма детінізації
економіки  на  2001  -  2004  роки,  яку ухвалив Кабінет Міністрів
України на своєму засіданні 12 вересня.
     Розроблена  урядом  Програма передбачає комплекс заходів, які
повинні  позитивно  вплинути  на  процес  економічного відродження
України.  Цим  документом  визначено напрями роботи міністерств та
відомств   щодо   прискорення   реформування  податкової  системи,
вдосконалення    грошово-кредитної   політики,   підвищення   ролі
банківської системи, виправлення вад регуляторної політики, у тому
числі,  у  сфері  зовнішньоекономічної  діяльності. Окремі розділи
програми  спрямовані  на  посилення  контролю  у  бюджетній сфері,
вдосконалення  діяльності  органів  державної  влади  та місцевого
самоврядування,    забезпечення    дієвості   системи   державного
корпоративного управління.
     Успішна  реалізація  Державної програми детінізації економіки
на 2001-2004 роки разом з вирішенням основних проблем реформування
української  економічної  системи,  переконані в уряді, приведе до
значного збільшення в Україні обсягів ВВП і до зникнення передумов
для несправедливого та непрозорого розподілу національного доходу.
Вона також дозволить державі в повному обсязі виконувати соціальні
зобов'язання в інтересах всього суспільства.
     Слід   зазначити,   що   проблема   "тінізації"  економіки  є
актуальною  для  багатьох  країн  світу. В Україні її рівень досяг
межі,   яка  створила  реальну  загрозу  національній  безпеці  та
демократичному  розвитку  суспільства. Так, за оцінками експертів,
найвищий  рівень  "тіньової"  економіки  в Україні спостерігався у
1994  -  1998 роках - близько 65% офіційного ВВП, повідомив перший
заступник  Державного секретаря Міністерства економіки та з питань
європейської   інтеграції  України  Ігор  Шумило.  Завдяки  вжитим
Президентом  України,  Верховною  Радою  та  урядом  заходам,  цей
показник  знизився  до  60%.  Це  обумовило,  вважають  аналітики,
зростання української економіки минулого року на 2,2%.
     Проте  таку  складну  проблему швидко не розв'язати, оскільки
чинниками  високого рівня "тіньової" економіки є значна мотивація,
наявність  механізмів  реалізації  та джерел формування "тіньових"
доходів,  вважає  Ігор  Шумило. Тож, реалізація Державної програми
детінізації  протягом  2001-2004  рр.,  за  підрахунками фахівців,
забезпечить приріст офіційного ВВП України майже на 10%.

__________________________________________________________________

                            Розділ III

                        ДЕРЖАВА ТА ФІНАНСИ

   3.1 СОЦІАЛЬНА СПРЯМОВАНІСТЬ І РЕАЛІСТИЧНІСТЬ - ГОЛОВНІ РИСИ
               ПРОЕКТУ БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ НА 2002 РІК

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Проект  Закону  України  "Про  Державний
бюджет  України  на 2002 рік", що 14 вересня був поданий урядом до
Верховної   Ради,  передбачає  обсяг  доходів  Державного  бюджету
України  у  сумі  43  млрд. 610 млн. грн., видатків - 47 млрд. 888
млн.  грн.,  граничний  розмір  дефіциту  - 4 млрд. 278 млн. грн.,
повідомили в інформаційній службі Міністерства фінансів.
     Важливою  особливістю  проекту  Державного бюджету України на
2002    рік    є   те,   що   при   його   складанні   застосовано
програмно-цільовий підхід та програмну класифікацію видатків. Суть
цих  змін  полягає  у  кардинальному  перегляді нинішньої практики
складання  та  виконання  бюджету,  яка  базувалась  переважно  на
принципах  утримання  бюджетних  установ  та фінансування заходів,
виходячи  з  підрахунку  затрат.  Новий  підхід передбачає, що всі
видатки   державного   бюджету  можуть  здійснюватися  виключно  у
відповідності  з  програмами, які мають мету, завдання та критерії
оцінки.  Застосування  такого  підходу  дозволить значно підвищити
ефективність використання коштів платників податків в Україні.
     Суттєво   посилено   соціальну   функцію   бюджету.  Зокрема,
збільшено  питому  вагу  видатків,  що  спрямовуються на соціальні
програми  -  освіту,  охорону здоров'я та соціальні компенсації. У
Зведеному   бюджеті  видатки  на  реалізацію  відповідних  програм
становлять  52,1%  загальних видатків, як це передбачено Основними
напрямами бюджетної політики на 2002 рік.
     Зокрема, передбачається подальше зростання фонду оплати праці
в  галузях  бюджетної  сфери та часткове запровадження з 2002 року
виплати  грошової  допомоги  населенню  замість пільг. Передбачено
також   збільшення   розміру   надання   окремих   видів   допомог
малозабезпеченим громадянам та сім'ям із дітьми.
     Крім  того,  порівняно  з  минулим  роком в 2002 році суттєво
збільшуються  видатки  на  підвищення стипендій студентам та учням
професійно-технічних   і   вищих   навчальних  закладів;  подальшу
реалізацію  Програми  інформатизації  загальноосвітніх  навчальних
закладів,  комп'ютеризації  сільських  шкіл; поступову компенсацію
громадянам  втрат  від  знецінених  грошових  заощаджень; часткове
погашення  заборгованості  із  соціальних  виплат  громадянам, які
постраждали   внаслідок   Чорнобильської   катастрофи;  реалізацію
медичних   заходів,   передбачених  Національною  програмою  "Діти
України";   виконання   програм   і   централізованих   заходів  з
імунопрофілактики та інші соціальні програми; підготовку та участь
збірних  команд  України  в Олімпійських та Параолімпійських іграх
2002 року.
     Другим  пріоритетом  є створення через бюджетну політику умов
для  економічного  зростання  у  2002 році. Ця мета досягається за
рахунок  збільшення  проти поточного року окремих видатків бюджету
на  розвиток  та  формування  бюджету  розвитку у складі Державної
програми  економічного  і  соціального  розвитку  на 2002 рік, яка
подається  разом  з  проектом Державного бюджету України. Одним із
джерел   формування   бюджету   розвитку  будуть  надходження  від
приватизації державних підприємств. Крім того, додатком до проекту
Закону  виділено  видатки, що будуть спрямовані на інноваційний та
інвестиційний  розвиток.  Уряд планує у 2002 році значно розширити
підтримку    вітчизняних    виробників    за   рахунок   механізму
відшкодування   відсоткової  ставки  за  кредитами,  що  надаються
комерційними банками.
     Третім  пріоритетом  бюджетної політики на 2002 рік є суттєве
зміцнення  фінансової  бази місцевого самоврядування та збільшення
частки місцевих бюджетів у Зведеному бюджеті.
     Починаючи  з 2002 року, пропонується не враховувати у доходах
бюджету  надходження  від  приватизації  державного  майна, які не
можна  розглядати,  як стале джерело фінансових ресурсів та які за
своєю природою є лише зміною форми активів держави. У 2002 році ці
надходження прогнозуються у сумі 5,8 млрд. грн., що еквівалентно 1
млрд. доларів США.
     Граничний  обсяг  дефіциту  Державного  бюджету  на  2002 рік
пропонується  затвердити  у  сумі  4,3 млрд. грн., у тому числі по
загальному  фонду  бюджету  3  млрд. грн., що становить відповідно
1,7%  та  1,2%  валового  внутрішнього  продукту.  При  цьому слід
врахувати,  що за методологією 2001 року профіцит загального фонду
Державного  бюджету  становить  1% ВВП, що є наслідком перевищення
витрат   з   погашення  державного  боргу  над  обсягом  державних
запозичень.  Таким чином, проект Державного бюджету спрямований на
зниження  рівня  державного  боргу. Його частка у ВВП у наступному
році  знижується  до  34%.  Проект  є  оптимальним  у  доходній  і
видатковій частинах.
     Разом з тим, уряд розробив пакет законодавчих актів щодо змін
у  податковому законодавстві, які за рахунок розширення податкової
бази  та  покращення  адміністрування  дадуть можливість збільшити
надходження  до  бюджету у наступному році на суму близько 1 млрд.
грн.  і  врегулювати  одну  із  ключових  проблем у діючій системі
оподаткування - своєчасне відшкодування податку на додану вартість
суб'єктам господарювання.
     У  разі  прийняття  зазначених  змін,  додаткові  надходження
можливо  буде спрямувати на погашення заборгованості із соціальних
виплат  громадянам,  що  постраждали  від наслідків Чорнобильської
катастрофи, реалізацію  статті  57  Закону  України  "Про освіту",  
додаткове  фінансування  вугільної  промисловості,
програми  реформування  та  розвитку   Збройних   Сил   та   інших
пріоритетних  заходів,  потреба  у  фінансуванні  яких не повністю
врахована у бюджеті.

     -----

    3.2 ІГОР МІТЮКОВ: ВИКОНАННЯ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ДЕРЖАВНИЙ
  БЮДЖЕТ УКРАЇНИ НА 2000 РІК" ЗДІЙСНЮВАЛОСЯ В УМОВАХ ПРИПИНЕННЯ
 СПАДУ ВИРОБНИЦТВА ТА ПОЗИТИВНИХ ЗРУШЕНЬ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ЕКОНОМІЦІ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Виконання  Закону України "Про Державний
бюджет  України  на  2000  рік"  здійснювалося в умовах припинення
спаду  виробництва  та  перших  позитивних  зрушень  у вітчизняній
економіці,  зазначив  міністр фінансів Ігор Мітюков, виступаючи 11
вересня  у Верховній Раді України з інформацією Кабінету Міністрів
про   виконання  бюджету  у  2000  році.  Так,  доходи  Державного
бюджету-2000 становили 36 млрд. 230,0 млн. гривень, або 106,7% від
розрахункового  рівня,  видатки,  відповідно,  35 млрд. 532,6 млн.
гривень,  або 104,7% сукупних видатків (загального та спеціального
фонду),  повідомив міністр фінансів. За його словами, економічному
зростанню  сприяла  низка  законодавчих  рішень  щодо стимулювання
виробництва   та   виважена   бюджетна   політика.   Ігор  Мітюков
поінформував,  що  макроекономічна ситуація в Україні у 2000 році,
порівняно  з  попередніми  роками,  значно  поліпшилася.  За  його
даними,  реальний  ВВП  в  Україні  у  2000  році зріс на 6% проти
запланованих  2%.  Обсяг  продукції промисловості перевищив рівень
попереднього  року  на  12,9%  і  досяг 144,4 млрд. гривень, що на
17,5% більше обсягу, врахованого у розрахунках бюджету.
     Однак  голова  Рахункової  палати  України Валентин Симоненко
вважає,  що  Закон  України  "Про Державний бюджет України на 2000
рік"  не виконано. Про це він заявив у своєму виступі у
Верховній Раді.
     Так,   голова   Рахункової   палати,  зокрема,  зазначив,  що
показники  виконання  Державного  бюджету  за  доходами  на 106,7%
затвердженого  обсягу  та  за  видатками на 104,7% не відображають
реального стану справ, оскільки перевиконання повністю забезпечене
за рахунок спеціального фонду Державного бюджету. Відповідний фонд
включає  надходження  на  конкретну мету та виплати з бюджету, які
здійснюються  за  рахунок цих надходжень. Голова Рахункової палати
підкреслив,  що  фактично  до загального фонду Державного бюджету,
який   акумулює  доходи  держави  та  забезпечує  загальнодержавні
потреби,  надійшло  доходів  за  2000 рік у сумі 28 млрд. 129 млн.
гривень, або лише 95,3% затвердженого обсягу та здійснено видатків
у  сумі 27 млрд. 747,7 млн. гривень, або 94% річних призначень. За
його  словами,  економічне  зростання  в  державі  не  призвело до
адекватного  зростання  доходів бюджету. При зростанні ВВП на 5,8%
реальні доходи загального фонду Зведеного бюджету збільшилися лише
на  0,3%,  а  доходи  місцевих бюджетів навіть зменшилися на 2,2%.
Валентин  Симоненко  також підкреслив, що реальні доходи населення
зросли  лише  за  рахунок  сплати  деяких  видів заборгованості по
зарплаті, а фактично вони зменшилися майже на 30%.
     На  думку  голови Рахункової палати, Верховна Рада має значно
раніше  за  терміном  заслуховувати інформацію щодо ходу виконання
Державного бюджету з метою своєчасного внесення певних змін.

     -----

 3.3 РЕФОРМА ВІТЧИЗНЯНОЇ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ - НАГАЛЬНА ВИМОГА ЧАСУ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Реформа вітчизняної податкової системи є
нагальною вимогою часу. Тому нині Державна податкова адміністрація
України   розробляє   пропозиції   щодо   вирішення   проблеми   з
відшкодування  ПДВ, повідомив заступник голови ДПА України Олексій
Шитря  на  прямій  урядовій телефонній лінії "Проблеми економічної
реформи", відповідаючи на запитання підприємців.
     За   словами   Олексія  Шитрі,  ДПА  пропонує  передбачити  в
Державному  бюджеті  2002  року  на  відшкодування цього податку 1
мільярд гривень, а частину боргу реструктурувати.
     На запитання, чи передбачається у майбутньому скасування ПДВ,
Олексій  Шитря  дав  заперечну  відповідь.  Разом з тим, Закон про
податок  на  додану  вартість буде суттєво модернізовано, зокрема,
шляхом   зниження   ставок  податку,  повідомив  заступник  голови
Державної  податкової  адміністрації.  Він  також поінформував, що
готується  новий  закон  про  оподаткування доходів громадян, який
передбачає   зниження  ставок  і  спрощення  системи  декларування
доходів.
     Реформування   податкової   системи   вимагає  якнайскорішого
прийняття  нового Податкового кодексу, вважає віце-прем'єр-міністр
України   Василь  Роговий.  Про  це  він  заявив  після  засідання
Урядового   комітету   економічного  розвитку,  яке  відбулося  13
вересня.
     За  словами Василя Рогового, уряд завершив підготовку проекту
Податкового   кодексу  для  розгляду  його  у  другому  читанні  у
Верховній   Раді   України.  Віце-прем'єр-міністр  підкреслив,  що
Кабінет   Міністрів  налаштований  на  конструктивну  співпрацю  з
Верховною  Радою  та  готовий  у  рамках  робочої  групи об'єднати
зусилля з народними депутатами України для прискорення остаточного
доопрацювання  проекту  нового Податкового кодексу. Василь Роговий
запевнив,  що  уряд  зробить  усе  від  нього  залежне,  щоб новий
Податковий кодекс був прийнятий до кінця 2001 року.

__________________________________________________________________

                            Розділ IV

                    МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

   4.1 БЛИЗЬКО 375 МІЛЬЙОНІВ ДОЛАРІВ США МОЖЕ ОТРИМАТИ УКРАЇНА
 ВІД МВФ У ВИПАДКУ ПОЗИТИВНОГО РІШЕННЯ РАДИ ДИРЕКТОРІВ ФОНДУ ЩОДО
          ВІДНОВЛЕННЯ ПРОГРАМИ РОЗШИРЕНОГО ФІНАНСУВАННЯ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Близько  375 мільйонів доларів США зможе
отримати Україна від МВФ у вересні 2001 року у випадку позитивного
рішення   Ради   директорів   фонду   щодо   відновлення  програми
фінансування  Україна,  повідомив  директор  другого Європейського
департаменту  МВФ  Джуліан  Беренгаут  по  завершенню роботи місії
фонду в Україні (3-7 вересня).
     Керівник    місії,    зокрема,   зазначив,   що   місія   МВФ
рекомендуватиме   Раді   директорів   ухвалити  перегляд  програми
"Механізм   розширеного   фінансування"  на  своєму  засіданні  20
вересня,  виходячи  з  економічної  ситуації  в Україні та роботи,
проведеної з урядом.
     Мета   нинішньої   місії,  за  словами  Джуліана  Беренгаута,
полягала   у   перегляді   стану   виконання   попередніх  заходів
українською   стороною   для   прискорення   відновлення  програми
розширеного   фінансування.  Джуліан  Беренгаут  позитивно  оцінив
реалізацію урядом відповідних заходів.
     Керівник місії підкреслив, що зараз в Україні спостерігаються
високі   економічні   результати,   зокрема,   збільшення   темпів
економічного  зростання та зменшення рівня інфляції. Однак існують
певні напрямки, де експерти МВФ хотіли би бачити більший прогрес.

__________________________________________________________________

                             Розділ V

                     РИНОК БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ

  5.1 НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ ВСТАНОВИВ З 10 ВЕРЕСНЯ ОБЛІКОВУ
                    СТАВКУ НА РІВНІ 15% РІЧНИХ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Національний банк України встановив з 10
вересня  облікову  ставку  на  рівні  15% річних. За повідомленням
прес-служби  НБУ,  таке  рішення  прийнято  в  результаті  аналізу
ситуації  на  грошово-кредитному  ринку,  яка  склалася  за  вісім
місяців,  а  також  з  урахуванням  тенденції розвитку економічних
процесів в Україні, темпів зростання грошової маси, рівня інфляції
та прогнозних орієнтирів грошово-кредитного ринку.

     -----

   5.2 МАЙЖЕ У СІМ РАЗІВ ЗРОСЛИ З ПОЧАТКУ РОКУ ОБСЯГИ ГРОШОВИХ
     ПЕРЕКАЗІВ НАСЕЛЕННЯ В НАЦІОНАЛЬНІЙ ВАЛЮТІ ЧЕРЕЗ УСТАНОВИ
                ДЕРЖАВНОГО ОЩАДНОГО БАНКУ УКРАЇНИ

     КИЇВ.  (Укринформ).  Майже  у сім разів зросли з початку року
обсяги  грошових  переказів  населення в національній валюті через
установи   Державного   ощадного   банку   України,  повідомили  у
прес-службі цієї кредитно-фінансової установи.
     Понад  30  тис.  клієнтів  банку вже скористалися у поточному
році  цією банківською послугою. Вартість послуги становить 2% від
суми переказу, але не більше 17 гривень. Активно подібною послугою
користувалися  протягом  минулого періоду мешканці АР Крим, Києва,
Донецької області.

     5.3 МІЛЬЙОННЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ЗА МІЖНАРОДНОЮ СИСТЕМОЮ SWIFT
                       ОТРИМАВ "ПРИВАТБАНК"

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Мільйонне  повідомлення  за  Міжнародною
системою  SWIFT  отримав  "ПриватБанк",  повідомили  у прес-службі
банку.
     Так,  за  словами  регіонального  менеджера  системи SWIFT по
Росії  та  країнах СНД Стівена Палстерманса, "ПриватБанк" є першим
українським  банком,  що протягом семирічної роботи у мережі SWIFT
опрацював  таку  кількість  повідомлень. З 2000 року денний трафік
платежів  "ПриватБанку"  по  системі перевищує 1 тис. повідомлень.
Загальна  кількість  вихідних платежів "ПриватБанку" через систему
SWIFT   у   2000   році  становила  15%  усього  трафіка  України.
"ПриватБанк"  вступив  до Міжнародного співтовариства SWIFT у 1993
році.  Перше фінансове повідомлення було відправлено 6 червня 1994
року.  Спеціалісти  "ПриватБанку"  розробили та впровадили систему
автоматизованої    обробки    SWIFT-повідомлень.    На    сьогодні
автоматизація  вхідних  повідомлень  становить  100%, що дає змогу
отримувати  інформацію  щодо  стану  рахунків  клієнтів  у  режимі
реального часу.
     Крім того, "ПриватБанк" спільно з компанією "УкрНет" розпочав
реалізацію   проекту,   який  надасть  змогу  клієнтам  оплачувати
Інтернет-послуги   "УкрНет"  у  відділеннях  і  банкоматах  мережі
"ПриватБанку"  за допомогою платіжних карток міжнародних платіжних
систем VISA, Europay/MasterCard і за готівку.
     При  оплаті  послуг  користувач  отримає  чек з кодом доступу
"УкрНет" аналогічному коду доступу, розміщеному під захисним шаром
на картках цієї торговельної марки. Для власників платіжних карток
інших  банків  при  оплаті  послуг "УкрНет" у мережі "ПриватБанку"
комісія не стягуватиметься.

     ДОВІДКА.  На  сьогодні  "ПриватБанк"  емітував понад 510 тис.
карток,  у  мережі обслуговування карток працює 220 банкоматів, 12
тисяч   торговельно-сервісних   точок,   у   тому   числі,  5  400
POS-терміналів і 625 пунктів видачі готівки.

__________________________________________________________________

                            Розділ VI

                      ПРОБЛЕМИ ПРИВАТИЗАЦІЇ

    6.1 ПРИВАТИЗАЦІЯ - ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ,
 ЯКИЙ МАЄ ВРАХОВУВАТИ НАЦІОНАЛЬНІ ІНТЕРЕСИ, ВВАЖАЄ ПРЕМ'ЄР-МІНІСТР
                      УКРАЇНИ АНАТОЛІЙ КІНАХ

     КИЇВ.  (Укріноформ).  Поглиблення  приватизації  є  одним  із
пріоритетів   діяльності   Кабінету  Міністрів  України,  зазначив
Прем'єр-міністр   України   Анатолій  Кінах  під  час  Міжнародної
науково-практичної  конференції "Приватизація: досвід, здобутки та
перспективи",   яку  13  вересня  організував  Фонд  держмайна  за
сприяння Верховної Ради України.
     Приватизаційний  процес,  наголосив  Анатолій  Кінах, повинен
бути  підпорядкований  підвищенню  конкурентоздатності вітчизняної
економіки,  її утвердженню у світі, формуванню численного прошарку
ефективних  власників.  Такий  підхід,  особливо  коли йдеться про
стратегічні  об'єкти, передбачає врахування національних інтересів
на  100  відсотків,  вважає  Прем'єр-міністр.  Він переконаний, що
приватизацію не слід зводити лише до наповнення бюджету, необхідно
використовувати  цей  інструмент державної політики для здійснення
ринкових   реформ,   залучення  інвестицій,  підтримки  малого  та
середнього  бізнесу.  Тому  у  проекті  Держбюджету-2002 кошти від
приватизації  виведено  за  межі  доходної  частини,  поінформував
Анатолій Кінах.
     За   його   словами,  приватизація  близько  100  стратегічно
важливих  для  економіки та національної безпеки України об'єктів,
яка  має  бути здійснена протягом 2001-2002 рр., підвищує значення
таких   критеріїв,  як  рівноправність  і  прозорість  відповідних
процедур. Важливо досягти високої досконалості та професіоналізму,
починаючи  з  передприватизаційної підготовки, де обов'язково слід
зважати  на можливі ризики інвесторів, переконаний керівник уряду.
Це  передбачає,  зокрема,  вивчення  кон'юнктури  світового ринку,
потенціалу   та   коопераційних   зв'язків,  можливості  створення
промислово-фінансових груп, включаючи транснаціональні вертикально
інтегровані  структури. Кабінет Міністрів разом з Фондом держмайна
України активно формує таку систему, зазначив Анатолій Кінах.
     На  його  думку,  варто відмовитися від практики збереження у
державній   власності   невеликих  пакетів  акцій,  оскільки  такі
підприємства  часто  виявляють  меншу  ефективність,  ніж  ті,  що
повністю приватизовані.
     Прем'єр-міністр    України    зазначив,    що   приватизовані
підприємства   виробляють   близько  60%  вітчизняної  промислової
продукції,  тоді як їм належить лише 33% вартості основних фондів.
Тож  саме  ці  структури  внесли  визначальний  вклад  у тенденцію
економічного  піднесення,  яка  забезпечила  зростання  ВВП за сім
місяців  на  10,5%,  утримання  інфляції на межі 3,3%, констатував
Анатолій  Кінах.  Послідовна реалізація державної політики у сфері
приватизації сприятиме розвиткові макроекономічних досягнень та їх
реальному   впливу   на   покращення   добробуту  співвітчизників,
переконаний Прем'єр-міністр України.
     Анатолій  Кінах  також  повідомив,  що  конкурси  з подальшої
приватизації  енергокомпаній можуть розпочатися з січня наступного
року. На його думку, точний термін проведення конкурсів можна буде
оголосити  після  того,  як  буде досягнуто визначення щодо Закону
України  "Про  оптовий ринок електричної енергії України", на який
Президент  наклав  вето. У травні поточного року Президент України
доручив  уряду  та  Фонду держмайна тимчасово припинити відчуження
акцій  енергокомпаній  і  цілісних майнових комплексів до вивчення
наслідків  продажу перших шести обленерго та практики роботи нових
власників.  Як  підкреслив  Президент,  особливу  увагу  при цьому
необхідно звернути на дотримання взаємних зобов'язань інвесторів і
держави  у  частині  тарифної політики, боргів, а також вироблення
чіткого    механізму    відключення    злісних    неплатників   за
електроенергію.

     ДОВІДКА.  Наприкінці  квітня  2001 року на відкритих тендерах
були  продані  контрольні пакети акцій шести обленерго на загальну
суму  160 млн. дол.: американська компанія AES Washington Holdings
B.V.   придбала  "Київобленерго"  та  "Рівнеобленерго",  словацька
Vychodoslovenske  Energeticke  Zavody  S.P.  - "Житомиробленерго",
"Херсонобленерго",  "Кіровоградобленерго"  та "Севастопольенерго".
Крім того, інвестори взяли на себе додаткові зобов'язання погасити
заборгованість  приватизованих  підприємств на загальну суму в 136
млн.   дол.   Кредиторська   заборгованість   генеруючих  компаній
становить  сьогодні  від  1,5  до 3 млрд. грн. У трьох із чотирьох
теплових енергогенеруючих компаній ("Центренерго", "Донбасенерго",
"Західенерго")  кредиторська заборгованість перевищує дебіторську,
тільки  в "Дніпренерго" кредиторська заборгованість майже дорівнює
дебіторській.

__________________________________________________________________

                            Розділ VII

                          ФОНДОВИЙ РИНОК

    7.1 МАЙЖЕ 302 МЛН. ГРИВЕНЬ СТАНОВИТЬ ЗАГАЛЬНА СУМА ЕМІСІЇ
   АКЦІЙ УКРАЇНСЬКИХ ВАТ, ЗАРЕЄСТРОВАНОЇ ДЕРЖКОМІСІЄЮ З ЦІННИХ
    ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ ПРОТЯГОМ ПЕРШОЇ ДЕКАДИ ВЕРЕСНЯ

     КИЇВ.  (Укрінформ). Майже 302 млн. гривень становить загальна
сума  емісії  акцій  ряду  вітчизняних  суб'єктів  підприємництва,
зареєстрованої  Державною  комісією  з цінних паперів та фондового
ринку  протягом  першої  декади  вересня, повідомили у прес-службі
цієї установи.
     Так, Держкомісія зареєструвала випуски простих іменних акцій:
     ВАТ   "Джанкойське  племпідприємство"  (Автономна  Республіка
Крим,  м.  Джанкой,  с.  Островське),  на  суму 366 тис. 855 грн.,
номінальна  вартість  однієї  акції  становить  0,05  грн.,  форма
випуску документарна;
     ВАТ  "Бургунське  (Херсонська  обл.,  Бориславський  р-н,  с.
Бургунка),  на суму 4 млн. 304 тис. 500 грн., номінал - 0,25 грн.,
форма випуску документарна;
     ВАТ   "Енергодарське  міжгалузеве  підприємство  залізничного
транспорту"  (Запорізька  обл.,  м. Енергодар), на суму 7 млн. 927
тис. 500 грн., номінал -1,00 грн., форма випуску документарна;
     ВАТ   "Запорізьке  автотранспортне  підприємство  12329"  (м.
Запоріжжя), на суму 51 млн. 32 тис. 100 грн., номінал - 0,25 грн.,
форма випуску бездокументарна;
     ДВАТ   "Шахта   імені   "Ізвестій"  ДП  ДХК  "Донбасантрацит"
(Луганська  область, м. Красний Луч), на суму 44 млн. 230 тис. 411
грн., номінал - 0,25 грн., форма випуску документарна;
     ДВАТ "Шахта "Краснолуцька" ДП ДХК "Донбасантрацит" (Луганська
область, м. Красний Луч), на суму 57 млн. 456 тис. грн., номінал -
0,25 грн., форма випуску документарна;
     ДВАТ   "Шахта   "Краснокутська"   ДП   ДХК   "Донбасантрацит"
(Луганська  область, м. Красний Луч), на суму 54 млн. 820 тис. 150
грн., номінал - 0,25 грн., форма випуску документарна;
     ВАТ  "Перемога" (м. Київ), на суму 418 тис. 320 грн., номінал
- 0,50 грн., форма випуску документарна;
     ВАТ  "Сталькон"  (м.  Маріуполь,  Донецька обл.), на загальну
суму  29  млн.  547  тис.  310,80 грн., номінал - 0,01 грн., форма
випуску документарна;
     ВАТ    "Крюківський   вагонобудівний   завод"   (м.Кременчук,
Полтавської обл.), загальна сума випуску становить 1 млн. 654 тис.
32 грн., номінал акції 25,50 грн., форма випуску документарна;
     ДВАТ  "Шахта Південнодонбаська N 1 ім. Героїв 9-ї стрілецької
дивізії"  (Донецька  обл.),  на  суму  31  млн. 820 тис. 594 грн.,
номінал - 0,25 грн., у документарній формі;
     ВАТ  "Донецький метизний завод" (Донецька обл.), обсяг емісії
становить  7  млн.  464  тис.  1  грн.,  номінал  -  0,25  грн., у
бездокументарній формі випуску;
     ВАТ  АКБ  "Чорноморський  банк розвитку та реконструкції" (АР
Крим),  обсяг  емісії  -  700  тис.  грн.,  номінал  - 200 грн., у
документарній формі;
     ЗАТ  "Українська  акціонерна  страхова  компанія "АСКА-Життя"
(Київська обл.),обсяг емісії становить 3 млн. грн., номінал - 1,00
грн., у документарній формі випуску;
     ВАТ "Дослідно-експериментальний механічний завод" (Херсонська
обл.), обсяг емісії - 467 тис. 904,75 грн., номінал - 0,05 грн., у
документарній формі випуску;
     ВАТ  "Галичина"  (Івано-Франківська  обл.),  обсяг емісії - 1
млн.  955  тис.  100  грн.,  номінал  -1,00  грн.,  форма  випуску
документарна;
     ЗАТ  АБ "Андріївський" (Київська обл.), обсяг емісії - 1 млн.
грн., номінал - 1,00 грн., форма документарна;
     ЗАТ "Велта" (Харківська обл.), обсяг емісії - 1 млн. 200 тис.
грн., номінал - 15 грн., у документарній формі випуску;
     ВАТ  АКБ "Гарант" (Херсонська обл.), обсяг емісії становить 2
млн. 400 тис. 810 грн., номінальна вартість однієї акції становить
0,01 грн., форма випуску документарна.

     -----

         7.2 РОЗМІЩЕННЯ ОБЛІГАЦІЙ ЗАТ "КИЇВСТАР ДЖ.ЕС.ЕМ"
                      ЗАВЕРШИТЬСЯ 17 ЖОВТНЯ

     КИЇВ.  (Укрінформ).  Протягом  місяця  (з  17  вересня  по 17
жовтня)  в  Україні  здійснюється  первинне  розміщення  облігацій
оператора  мобільного зв'язку ЗАТ "Київстар Дж.Ес.Ем.", повідомили
у  прес-службі  акціонерного  товариства.  Провідним  менеджером з
розміщення облігацій визначено АБ "ІНГ Банк Україна", менеджером -
АКІБ  "УкрСиббанк".  Варто  зазначити,  що  це  найбільша публічна
емісія   корпоративних   облігацій  на  фондовому  ринку  України.
Загальний  її обсяг становить 86 млн. 950 тис. грн. Випускаються 4
серії   облігацій   в   документарній  і  бездокументарній  формі.
Номінальна вартість документарних облігацій становить 2 тис. грн.,
а  бездокументарних  -  1  тис.  грн.  Документарні  облігації ЗАТ
"Київстар   Дж.Ес.Ем."  реалізовуватимуться  в  усіх  філіях  АКІБ
"УкрСиббанк", бездокументарні - у філіях АКІБ "УкрСиббанк" і офісі
АБ "ІНГ Банк Україна".
     Облігації   ЗАТ   "Київстар   Дж.Ес.Ем."  забезпечать  високу
доходність  у  гривні нарівні з гарантованою валютною доходністю з
урахуванням   захисту   гривні   від  девальвації.  ЗАТ  "Київстар
Дж.Ес.Ем."  є  оператором  стільникового зв'язку в Україні з базою
понад 700 тис. абонентів.
     Залучені  кошти будуть спрямовані на розбудову інфраструктури
та   оснащення  мережі  мобільного  зв'язку  GSM-900/1800,  мережі
передачі  даних,  додаткових  послуг  мережі  та надання абонентам
сервісного абонентського обслуговування.
     Постійну  ліквідність  вторинного  ринку  підтримуватиме АКІБ
"УкрСиббанк",  виставляючи  щоденні  котирування  у ПФТС, Reuters,
УМВБ  і  13  філіях банку по всій Україні, причому спред (різниця)
доходності  облігацій  на  купівлю  та продаж не перевищуватиме 1%
річних.

     -----

  7.3 ЗАГАЛЬНИЙ БІРЖОВИЙ ОБІГ УФБ ТА ЇЇ ФІЛІЙ У СЕРПНІ СТАНОВИВ
                        20,1 МЛН. ГРИВЕНЬ

     КИЇВ.   (Укрінформ).   Загальний  біржовий  обіг  Української
фондової  біржі та її філій у серпні становив лише 20,1 млн. грн.,
повідомили у прес-службі УФБ.
     Частка  первинного  ринку  становила  16,9%.  Обсяг  торгівлі
державними пакетами акцій відкритих акціонерних товариств становив
16,3%,  векселів  Пенсійного фонду - 0,6%. Частка вторинного ринку
становила   83,1%,   в   якій  векселі  суб'єктів  підприємницької
діяльності становили 83,06%, решта - корпоративні цінні папери.
     У  серпні на УФБ та у її філіях до продажу були запропоновані
134  пакети акцій, що належать державі. З них: 116 пакетів - групи
В (реалізовано 5 пакетів), 13 - групи Г (реалізовано 1), 5 пакетів
-  групи  Е.  Всього  було продано 6 пакетів на суму 3,3 млн. грн.
(10,8 млн. шт. акцій).
     Найбільша  частка  обсягу продажу - майже 60,2% - припадає на
м. Київ (1,98 млн. грн., 5,2 млн. шт. акцій).
     У  Миколаївській філії продано 4,8 млн. шт. акцій на суму 1,2
млн.  грн.,  в  Івано-Франківській  - 633,8 тис. шт. акцій на суму
88,7 тис. грн., у Південно-Українській (м. Одеса) - 240,8 тис. шт.
акцій на суму 33,7 тис. грн.
     На    торгах    пропонувалися    векселі,   якими   оформлена
заборгованість   зі   збору   на   обов'язкове  державне  пенсійне
страхування,  у  кількості  217 шт. загальною номінальною вартістю
6,3  млн.  грн.  Продано  5  векселів  на  суму  126,2 тис. грн. з
середнім дисконтом 39%.
     На  вторинному  ринку  укладено 8 угод на суму 16,7 млн. грн.
(103,6 тис. шт. цінних паперів). Попитом користувалися векселі ВАТ
"Північний  ГЗК"  та  ТОВ  "Метал-Інвест".  Був реалізований пакет
акцій ВАТ "Іваничівське РТП".

     -----

     7.4 СЕРПНЕВИЙ РЕЙТИНГ ЦІННИХ ПАПЕРІВ І ТОРГОВЦІВ ЦІННИМИ
         ПАПЕРАМИ В ПЕРШІЙ ФОНДОВІЙ ТОРГОВЕЛЬНІЙ СИСТЕМІ

     КИЇВ.   (Укрінформ).   Перша   фондова   торговельна  система
оприлюднила  серпневий  рейтинг  цінних  паперів  і  торговців ЦП,
повідомили у прес-службі ПФТС.
     Рейтинг  ЦП  розраховано  за  такими показниками: обсяг угод,
кількість  угод,  спред  (різниця)  між найкращою ціною купівлі та
найкращою ціною продажу.
     Так,  перші  10  позицій  у  рейтингу  акцій  посіли ЦП таких
емітентів:
     1. ВАТ "Київенерго"
     2. ВАТ "Укрнафта"
     3. ВАТ "Вінніфрут" (первинне розміщення, на пред'явника)
     4. Інвестиційний фонд ім. Петра Могили
     (інвестиційні сертифікати на пред'явника)
     5. ВАТ "Мономах" (первинне розміщення, іменні)
     6. ВАТ "Концерн "Стирол"
     7. АППБ "Аваль"
     8. ВАТ "Ластівка"
     9. ДАЕК "Центренерго"
     10. ВАТ "Красногвардійський масловиробничий завод"
     Відповідно, у рейтингу векселів, облігацій:
     1. Вексель ВАТ "Дніпропетровськгаз"
     2. Облігації "Аркада-Фонд" (серії А)
     3. Облігації "Аркада-Фонд" (серії В)
     4. Облігації ВАТ "Титан".
     Крім  того,  за  результатами  роботи у серпні найактивнішими
торговцями ЦП виявилися:
     1. "Міжрегіональна фінансова компанія", ТОВ
     2. "ПриватБанк", АБ
     3. "Драгон Капітал", ТОВ
     4. "Рубін", ФК ВАТ
     5. "Дніпровський інвестиційний менеджер", ТОВ
     6. "СІГМА-Фонд", АТ
     7. "Атланта Капітал", ТОВ
     8. "Кліринговий Дім", ФК ТОВ
     9. "Укранет-Траст", ТОВ
     10. "Автоальянс-інвест", ФК ЗАТ

__________________________________________________________________

                           Розділ VIII

                            ІНВЕСТИЦІЇ

       8.1 БЛИЗЬКО 1 МЛН. ДОЛАРІВ МАЄ НАМІРИ ІНВЕСТУВАТИ В
         УКРАЇНСЬКУ КОМПАНІЮ "ТЕССАРТ ІНК" ВЕНЧУРНИЙ ФОНД
                  "WESTERN NIS ENTERPRISE FUND"

     КИЇВ  (Укрінформ).  Близько  1  млн.  доларів  США має наміри
інвестувати  в  українську  компанію  "Тессарт Інк" венчурний фонд
"Western  NIS  Enterprise Fund" (WNISEF), повідомили у прес-службі
компанії.  Фонд  WNISEF з капіталом у 150 млн. доларів створений з
метою  надання інвестицій малим і середнім підприємствам в Україні
та   Молдові.   Компанія   "Тессарт   Інк"   займається  розробкою
програмного забезпечення, спеціалізуючись у сфері програмування та
відновлення  програмного забезпечення. Інвестиції буде використано
для  заснування відділів продажу у новому головному офісі компанії
в  Нью-Йорку.  Стабільний попит у США на програмне забезпечення та
наявність в Україні досвідчених фахівців обумовили успіхи "Тессарт
Інк".  За 6 років існування "Тессарт Інк" успішно здійснила більше
135 проектів для західних клієнтів.
     За  словами  менеджера  з зовнішніх та корпоративних зв'язків
Фонду   Оксани   Маркарової,  це  друга  інвестиція  "Western  NIS
Enterprise  Fund" у технологічний сектор. У 1995 році "Western NIS
Enterprise   Fund"   здійснив  інвестицію  у  компанію  "Universal
Business  Systems  Inc" (UBS), яка спеціалізується на забезпеченні
систем   планування  ресурсів  підприємства  "Enterprise  Resourse
Planning" (ERP). Сьогодні ця компанія має кращу систему планування
ресурсів  підприємства,  ніж  будь-хто з її конкурентів. Це дає їй
змогу розширити сферу послуг і додати до їх переліку консалтинг та
реінжінірінг бізнес-процесу.

     -----

    8.2 ПОНАД 110 МІЛЬЙОНІВ ДОЛАРІВ ДОСЯГЛА ЗАГАЛЬНА ВАРТІСТЬ
                 ІНВЕСТИЦІЙНИХ ПРОЕКТІВ У ХАРКОВІ

     ХАРКІВ.  (Укрінформ).  Понад  110  мільйонів  доларів досягла
загальна  вартість  інвестиційних  проектів  у  Харкові, повідомив
Харківський   міський   голова.  Спеціальний  режим  інвестиційної
діяльності  на території міста діє з 1 січня 2000 року. За цей час
затверджено  34 інвестиційних проекти. До бюджетів усіх рівнів від
реалізації  інвестиційних  проектів  у  рамках спецрежиму сплачено
понад  5  млн.  гривень.  Владні  структури  Харкова звернулися до
Кабінету  Міністрів  з  проханням  розширити  перелік пріоритетних
видів  діяльності,  на  які  поширюються  умови  спецрежиму.  Таке
розширення дасть змогу збільшити приплив інвестицій.

__________________________________________________________________

                            Розділ IX

              СВІТ ФІНАНСІВ: ПОДІЇ, ФАКТИ, КОМЕНТАРІ

   9.1 СВІТОВІ ФІНАНСОВІ РИНКИ ПІСЛЯ ТЕРОРИСТИЧНИХ АКТІВ У США:
                         РЕАКЦІЯ НА ПОДІЇ

     КИЇВ.  (Ганна Медведєва - Укрінформ). Світові фінансові ринки
відреагували на трагічні події у Сполучених Штатах Америки значним
зниженням  курсу  долара  по відношенню до основних валют і різким
падінням котирувань цінних паперів американських компаній.
     УКРАЇНА.  На  валютному  ринку  України  у  перший день після
терактів  спостерігалася  досить  нервова  ситуація. Але, на думку
голови   правління   "Укрсоцбанку"   Бориса   Тимонькіна,   нічого
драматичного  немає,  серйозних економічних потрясінь в Україні не
буде.  Він  зазначив,  що  "Укрсоцбанк"  надіслав  телеграму своїм
філіям відновити обмін валют і працювати спокійно, не встановлюючи
такого  курсу  долара,  як  4,5  грн/дол.  чи  4,00  грн/дол.,  що
спостерігався   у   Києві  11  вересня.  В  інших  містах  України
спостерігався  курс  навіть нижче 4 грн/дол. Загалом, вважає Борис
Тимонькін, для серйозного падінням долара завжди має бути серйозна
економічна підстава.
     Зі  свого  боку  голова Національного банку України Володимир
Стельмах   запевнив,   що   зниження   курсу   долара   є   "чисто
спекулятивним".  У  подальшому  він прогнозує спокійну ситуацію на
валютному   ринку.   Інші   банкіри   також  вважають,  що  нічого
драматичного  немає,  серйозних  потрясінь в Україні не буде. Тому
вони не рекомендують громадянам масово здавати долари.
     Міністр  фінансів України Ігор Мітюков, зокрема, зазначив, що
ситуація на валютному ринку набагато спокійніша, ніж на фондовому.
За  його  словами, спостерігається коливання курсу долара стосовно
інших  валют,  однак  воно  не перевищує 3-5%, а Національний банк
України  вживає всі необхідні заходи для забезпечення стабільності
курсу долара.
     Так, правління Нацбанку прийняло рішення, що з 13 вересня всі
обмінні  пункти України будуть виставляти офіційний курс гривні до
іноземних валют. Коментуючи це рішення, голова Національного банку
Володимир  Стельмах  зазначив,  що  доход  комерційних  банків  та
боротьба  за  клієнтів  будуть формуватися за рахунок комісійних у
рамках  встановленої  маржі  (плюс/мінус  5%).  Національний  банк
готовий   підкріплювати   ліквідність   банків   через  відповідні
фінансові  інструменти  та  забезпечити  їх потреби у національній
валюті.  Тому посилання на відсутність гривні в обмінних пунктах є
абсолютно   безпідставними.   Банки  повинні  працювати  коректно,
наголосив  Володимир  Стельмах.  Це  рішення  також  підтримала на
своєму засіданні Рада Національної безпеки та оборони України.
     КРАЇНИ  СНД.  На валютному ринку Росії після повідомлення про
теракти в США відразу почалося зниження курсу долара. Наприклад, у
Москві частина обмінних пунктів просто не працювала, а перед тими,
що  продовжували  роботу,  вишикувалися  черги:  громадяни  почали
здавати готівкові долари. 11 вересня о 23-00 у Москві на Тверській
долари  приймали  по 20 руб., а сам обмінний пункт продавав валюту
по  29,15  руб.  У  інших  пунктах курс досягав 14 руб./дол. Черги
вишикувалися також і до банкоматів. Люди знімали зі своїх рахунків
рублі.  Зокрема,  у банкоматах Альфа-банку був уперше встановлений
ліміт на обсяг операції з готівкою (рублевий еквівалент 300 дол.).
Продаж  американської  валюти  населенням  протягом  2 годин після
трагедії  у  декілька  разів  перекрив денну норму, причому у ряді
обмінних  пунктів  спостерігалося  майже десятикратне перевищення.
Однак  аналітики  ряду  російських  банків  цими  подіями  не дуже
стурбовані.  Скоріше  за  все,  курс  долара  знизиться  на певний
період,  після чого позиції американської валюти знову посиляться.
Проте  російське  населення  теоретично  спроможне створити досить
могутній  негативний ефект на роздрібному валютному ринку. Адже на
руках у росіян знаходиться багато мільярдів доларів США. Якщо хоча
б  частина  цих грошей буде викинута на ринок за короткий проміжок
часу,  долар  може впасти до рекордно низького рівня. Однак погоду
на  російському валютному ринку робить не населення, а Центробанк.
А  він останні місяці вважає за краще утримувати курс національної
валюти, лише зрідка відпускаючи його. Трейдери побоюються того, що
екстремісти  будуть  атакувати  фінансові  установи  та міжнародні
платіжні системи, причому не за допомогою літаків. Так, наприклад,
6  вересня  в  Нью-Йорку  стався  інцидент,  коли  на  п'ять годин
припинили   роботу  всі  банкомати  банку  "Citibank",  вірогідно,
внаслідок хакерської атаки.
     У  Білорусі  курс  долара  щодо  білоруського рубля у середу,
порівняно  з вівторком, практично не змінився. За офіційним курсом
Нацбанку  Білорусі  1  долар  коштував  1464 білоруських руб., а в
обмінних пунктах долар можна було купити по 1450 - 1465 біл. руб.,
продати - по 1475 - 1485 біл. руб.
     За  підсумками  торговельної  сесії  12 вересня на Тбіліській
міжбанківській  валютній  біржі  (ТМВБ)  офіційний  обмінний  курс
становив 2,0700 ларі за долар, що перевищило показник попереднього
дня  на  0,005  пункта.  Як  заявив експерт-аналітик клубу дилерів
Грузії  Заза  Григалашвілі, результати торгів на ТМВБ свідчать про
те,   що  всупереч  побоюванням,  у  Грузії,  скоріш  за  все,  не
відбудеться    обвалу    долара    США,    оскільки   такі   явища
спостерігаються,   як   правило,   безпосередньо   відразу   після
екстремальних  подій. У Національному банку Грузії також вважають,
що в республіці курс долара США не повинен різко знизитися.
     У  Баку з ранку 12 вересня продавали 1 долар США за 4650-4660
манатів,  тоді  як  ще  день  тому  він  коштував на 30-35 пунктів
дорожче.  Щодо офіційного курсу долара, то за підсумками торгів на
Бакинській  міжбанківській  валютній біржі він впав за день усього
на два пункти та реалізовувався по 4689 манатів.
     Теракти  в  США  не внесли якихось помітних змін у діяльність
фінансового  ринку  Узбекистану.  Курс долара залишився незмінним,
повідомив заступник голови Центробанку республіки Мурад Якубжанов.
За його прогнозами, курс долара збережеться і найближчими днями.
     ЄВРОПА.  На  європейському  валютному  ринку  12  вересня  до
полудня позиції долара стабілізувалися після того, як Європейський
банк,  Федеральна  резервна  система  США та Банк Японії запевнили
інвесторів,  що  зроблять усе необхідне для підтримки рівноваги на
світовому фінансовому ринку. В результаті почалося зростання курсу
долара  до  євро. Гарантії центральних банків країн Європи, США та
Японії  заспокоїли інвесторів і та паніка, що почалася у зв'язку з
терористичними  атаками  на  США, зараз ущухла, заявив представник
одного з провідних західних банків.
     У  той  же час у фінансових колах стало відомо, що Федеральна
резервна  система США та Європейський центральний банк розглядають
можливість  зниження найближчим часом своїх банківських дисконтних
ставок з тим, щоб стабілізувати фондові ринки.
     Найбільший  в  Європі  британський  фінансовий ринок у другій
половині  дня  повністю подолав тенденцію зниження курсу долара до
англійського  фунта стерлінгів. Курс виріс на 6,7%. Долар за ранок
на  75%  компенсував  падіння  по відношенню до єдиної євровалюти.
Центробанки найбільших країн Європи та Північної Америки розпочали
валютні  інтервенції  для  подолання  світовою фінансовою системою
короткострокових  потрясінь. Федеральний резерв вже надав 50 млрд.
доларів   для  європейських  ринків,  щоб  вони  не  зіткнулися  з
проблемою недостатньої ліквідності.
     14  вересня  у другій половині дня на європейському валютному
ринку  обмінний  курс  євро  подолав  поріг  у  92  центи. Це дало
підстави  вважати,  що  ряд  великих  міжнародних фондів, можливо,
почав  активну  спекулятивну  гру,  спрямовану  на  зниження курсу
долара   США.  Так,  13  вересня  референтний  курс  Європейського
центрального  банку (ЄЦБ) становив 0,9060 дол. за один євро, то 14
вересня  на  валютній  біржі  у  Франкфурті-на-Майні за підсумками
торгів він підвищився майже на 1,6 цента - до 0,9219 долара.
     Зростання  ціни європейської грошової одиниці супроводжується
падінням   курсів   німецьких   цінних   паперів.  Індекс  ділової
активності DAX Франкфуртської фондової біржі (котируються акції 30
найбільших німецьких концернів), втратив 2,96%, знизившись до 4262
пунктів  - самого низького показника за останні роки. Ці тенденції
біржові  експерти  пояснюють  зростанням нервозності на валютних і
фондових  біржах. Ясність в ситуацію буде внесена, коли відновлять
роботу американські біржі.
     ТОКІО.  У  понеділок,  17  вересня  тут  спостерігалося різке
падіння  курсу  долара, що безпосередньо пов'язано із напруженістю
після  безпрецедентних  терактів  у  США.  Так, наприклад, за один
долар  у  першій  половині дня давали 117,02 ієни. Це майже на дві
ієни  менше,  ніж під час закриття операцій на Токійській валютній
біржі  у  п'ятницю.  Минулого  тижня долар тримався в основному на
рівні  119  ієн.  Найбільш  активно  скидали  американську  валюту
японські  компанії, які побоюються скорочення своїх поставок в США
через  нинішню  кризу.  Тому  центральний банк Японії був змушений
здійснити 17 вересня масовану операцію щодо скуповування доларів і
продажу   ієни   на  Токійській  валютній  біржі,  щоби  врятувати
американську валюту від подальшого здешевлення.
     УКРАЇНА.  Протягом  останніх  днів  на вітчизняному фондовому
ринку   обсяги   торгів   корпоративними   цінними  паперами  були
незначними.  Так,  у  ПФТС  понад  99%  обсягу  продажу  становили
державні облігації.
     РОСІЯ.  Ринок  російських  акцій, відкрившись 5-8-відсотковим
зниженням   котирування,   через   годину   торгів  зміг  частково
відновитися,  тому  значення  індексу  РТС становило 200,15 пункта
(мінус 2,9%). На ринку з'явився попит з боку російських і західних
учасників. Ціна операцій зі звичайними акціями "ЛУКОЙЛа" знизилася
(до  12.00 за московським часом) в РТС на 3,57% до 10,80 дол., РАО
ЄЕС  на  ММВБ  -  на  5,72%  до  2,88 рубля. Російський індекс РТС
знизився до 14.30 за московським часом на 2,19% до 194,260 пункта,
фондовий індекс Рейтер - на 2,61% до 1205,44 пункта; індекс Рейтер
по  торгах  акціями  на  ММВБ  -  на 2,92% до 815,67 пункта. Обсяг
торгів в РТС становив 3,8 млн. доларів.
     США.  Теракти в США 11 вересня суттєво вплинули на ціни акцій
і   ф'ючерсів.   Так,   11   вересня  торги  на  Уолл-стріті  були
призупинені.  Нафтова  біржа NYMEX евакуйована, торги на ній також
зупинено.
     У  понеділок,  17 вересня, Нью-йоркська фондова біржа та інші
найбільші  фінансові  майданчики  США  відновили свою роботу після
майже  тижневої  перерви,  викликаної  терактами.  Двома хвилинами
мовчання співробітники бірж вшанували пам'ять загиблих. За словами
голови   Нью-йоркської  фондової  біржі  Річарда  Грассо,  початок
нормальної  роботи  біржі  є  свідченням  того, що Сполучені Штати
залишаються економічним лідером.
     ЄВРОПА. В Європі німецький біржовий індекс DAX знизився майже
на  10%.  Індекс  Dow  Jones  Europe  Stoxx  50 впав на 4%, індекс
FTSE-100  -  на  5,72%,  на  біржі Мілана основний біржовий індекс
звалився  на  7,79%.  У виграші були тільки нафта та золото: нафта
сорту Brent подорожчала з 29 дол. до 31 дол. за барель, золото - з
274 дол. до 290 дол. за трійську унцію.
     Після  полудня 12 вересня ситуація на найбільших європейських
фондових  біржах дещо стабілізувалася. Одночасно стабілізувався, а
потім  почав  зростати курс долара до євро. Панічне скидання акцій
авіаційних і страхових компаній, яке панувало на ринку з відкриття
торгів,  практично завершилося. Гравці переключилися на промислові
цінні папери. До того ж ряд біржових "важкоатлетів" не брав участь
у  торгах,  зокрема,  великі  інвестиційні  банки,  у  яких  офіси
розміщені в діловій частині Манхеттена. У той же час, ряд компаній
відмінив первинне розміщення акцій і додаткові емісії.
     Так,  зведений  індекс  акцій  100  компаній,  що котируються
газетою  "Файненшл  таймс", на Лондонській біржі піднявся на 136,1
пункта  або  на  2,87%  і  становив  4882,1  пункта при завершенні
торговельної сесії.
     Зведений   показник  котирувань  30  акцій  DAX  на  біржі  у
Франкфурті-на-Майні  збільшився  на 61,67 пункта або на 1,44% - до
4445,20 пункта при закритті торгів.
     Композитний  індекс  40  акцій САС на Паризькій біржі зріс на
54,51 пункта або на 1,34% і становив 4114,26 пункта при завершенні
робочого  дня.  Котирування  зросли  на Цюріхській біржі на 2,45%,
Міланській - 1,18%.
     При  цьому  обсяг  торгів  на провідних європейських фондових
біржах  був  нижчий  за звичайні показники, рівень коливань курсів
акцій  залишався  значним.  Найбільшим попитом користувалися акції
енергетичних, фармацевтичних, харчових компаній.
     Ринок  заспокоїли  енергійні  запевнення міністрів фінансів і
голів центральних банків провідних індустріальних країн у тому, що
вони   не   допустять  неконтрольованих  процесів  на  фондових  і
фінансових біржах.
     АЗІЯ.  Паніка, що охопила інвесторів у всьому світі, призвела
до обвалу на азіатських біржах. 12 вересня на Токійській біржі, що
відкрилася  з  затримкою,  індекс  Nikkey  впав до 9651,62 пункта,
знизившись  на  6,23%.  Останній  раз  нижче за 10 000 пунктів він
опускався ще у 1984 році.
     На   Сінгапурській   біржі   падіння  зведеного  індексу  при
відкритті  торгів  становило  8,43%, в Австралії загальне зниження
курсів акцій було близько 4%.
     Основний  південнокорейський  фондовий індекс KOSPI обвалився
на  12,02%  до  475,6  пункта. Торговельна сесія була скорочена та
продовжувалася     всього     три     години.    Такого    падіння
південнокорейського індексу за одну сесію не спостерігалося з 1988
року. Понад дві третини акцій, що котируються на Сеульської біржі,
впали  нижче  допустимого  денного ліміту. Наші ринки вийшли з-під
контролю,   заявив   Чун  Ду-сун,  менеджер  CJ  Investment  Trust
Management.  Позабіржовий південнокорейський індекс Kosdaq втратив
11,59% і опустився до рівня 54,64.
     Фондовий  ринок  Тайваню  12  вересня не працював у зв'язку з
подіями в США.
     На  Гонгконгській біржі дорогоцінних металів унція золота, що
напередодні  коштувала  283,5  долара,  подорожчала  відразу на 12
доларів.
     Японський  індекс  Nikkey,  що відбиває котирування акцій 225
провідних  фірм  країни,  виріс  на 0,03 пункта і становив 9613,09
пункта.  Проте  17  вересня Nikkey знову впав на момент завершення
ранкових операцій майже на 5% до рівня 9520,69 пункта. На ситуацію
на  ринку  серйозно вплинуло різке здешевлення західноєвропейських
цінних  паперів  і невизначений стан економіки США. Особливо різко
впали  курси акцій японських авіаційних компаній, оскільки теракти
в  Сполучених  Штатах,  як очікується, можуть викликати скорочення
обсягів повітряних пасажирських перевезень.

     -----

  9.2 ПРОТЯГОМ 8 РОКІВ КИТАЙ ЗБЕРІГАЄ ПОЗИЦІЮ ЛІДЕРА ЗА ОБСЯГОМ
       ЗАЛУЧЕНИХ ПРЯМИХ ЗАРУБІЖНИХ ІНВЕСТИЦІЙ СЕРЕД КРАЇН,
                         ЩО РОЗВИВАЮТЬСЯ

     ПЕКІН.  (Укрінформ).  Практично 8 років Китай утримує позицію
лідера  серед  всіх  країн,  що розвиваються, за обсягом залучених
прямих зарубіжних інвестицій, заявив заступник міністра зовнішньої
торгівлі  та  зовнішньоекономічної співпраці Сунь Чженьюй, передає
Укрінформ з посиланням на агентство ЕТА.
     До  кінця  липня 2001 року, констатував Сунь Чженьюй, у Китаї
було зареєстровано понад 378 тис. підприємств за участю зарубіжних
інвестицій.  Загальна сума залученого в економіку Китаю іноземного
капіталу   перевищила   рівень  у  700  млрд.  доларів  США,  сума
реалізованих    зарубіжних    інвестицій   становить   370   млрд.
американських доларів.

     -----

    9.3 РЕЖИМ "ПЛАВНОЇ ДЕВАЛЬВАЦІЇ" ФОРИНТА НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК
               УГОРЩИНИ ВІДМІНИТЬ З ПЕРШОГО ЖОВТНЯ

     БУДАПЕШТ.  (Укрінформ).  З  першого  жовтня Національний банк
Угорщини має наміри припинити дію режиму "плавної", централізовано
регульованої девальвації форинта.
     Відміна  режиму  "плавної  девальвації"  форинта, як вважають
експерти,   є   новим  кроком  у  напрямку  реалізації  діючого  в
Європейському  Союзі  механізму  регулювання  курсу  валюти. Після
оголошеного   Нацбанком  Угорщини  3  травня  2001  р.  розширення
валютного   коридору   "плавна  девальвація"  форинта  в  Угорщині
втратила  своє  значення,  оскільки  її  нинішній  0,2-відсотковий
рівень є мінімальним до 30-відсоткового коливання форинта. "Плавна
девальвація"  форинта була запроваджена як основний елемент пакета
економічної  стабілізації  (пакет  Бокроша  -  тодішнього міністра
фінансів Угорщини) 16 березня 1995 року. Мета її полягала у впливі
на  інфляційні  процеси  та у формуванні передбачуваних фінансових
умов   діяльності.   Сутністю  такого  планування  було  попереднє
оголошення   помісячного  графіка  рівня  знецінення  національної
валюти.  Національний  банк  і  уряд заздалегідь оприлюднювали, на
скільки  щомісячно  коригуватиметься курс форинта по відношенню до
валютного  кошика.  Розмір "плавної девальвації" форинта поступово
зменшувався:  на  початку  він  становив  1,9%.  Середня  вартість
форинта  по відношенню до євро у цей період щомісяця знижується на
0,2%.
     Встановлений  угорським  Нацбанком  курс  форинта  на початку
запровадження  його  "плавної  девальвації"  становив  156,39 євро
(тоді  ЕКЮ).  За  шість  з  половиною  років  функціонування такої
системи форинт (середній курс) по відношенню до євросоюзної валюти
втратив усього 76,6% своєї вартості.

     -----

          9.4 ТЕМПИ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ У КРАЇНАХ СНД
                      В 2001 РОЦІ ЗНИЗИЛИСЯ

     МОСКВА.  (Укрінформ). Валовий внутрішній продукт у середньому
по  СНД  за  7  місяців  2001  р.  збільшився  на  6%,  промислове
виробництво - на 8%, інвестиції в основний капітал - на 9%.
     У  2000  році відповідні показники були вищими - 8, 10 і 15%.
Про  це  йдеться в матеріалах Міждержавного статистичного комітету
СНД, повідомляє Укрінформ з посиланням на ІТАР-ТАСС.
     Зниження  темпів  зростання  спеціалісти  пояснюють тим, що у
багатьох   країнах,   насамперед,  у  Росії,  імпортозаміщення  та
сприятлива  кон'юнктура  цін на світових ринках сировини поступово
перестають  бути  головними  чинниками  зростання виробництва. Все
більше   впливає   динаміка   кінцевого  попиту  -  споживання  та
інвестиції.  Однак  їхня дія стримується невисоким рівнем грошових
прибутків   населення  та  пасивністю  інвесторів,  у  тому  числі
іноземних.

     ДОВІДКА.  За  темпами  промислового  зростання  у 2001 році у
лідери  вийшла  Україна - 17,9%, друге місце посів Казахстан - 14,
2%,   третє  -  Таджикистан  -  14%.  Далі  за  зменшенням  темпів
знаходяться:  Молдова  -  11,5%, Азербайджан - 5,6%, Росія - 5,4%,
Білорусь  -  4,3%, Киргизстан - 4,1%, Вірменія - на 0,9%. У Грузії
промислове виробництво скоротилося на 2,7%.
     Обсяг  взаємної  торгівлі  країн  СНД у 1-му півріччі 2001 р.
зріс у середньому на 12%. Однак, як і раніше, майже у всіх країнах
вартісні  обсяги  торговельних  операцій  з  іншими країнами світу
перевищують обсяги торговельних операцій із країнами СНД.

     -----

    9.5 ШЕСТИ-ВОСЬМИ МЛРД. ДОЛАРІВ США МОЖУТЬ ДОСЯГНУТИ ПРЯМІ
       ЗАРУБІЖНІ ІНВЕСТИЦІЇ В ЕКОНОМІКУ ПОЛЬЩІ У 2001 РОЦІ

     ВАРШАВА.  (Рейтер-Ельта-Укрінформ).  За прогнозами Польського
агентства  зарубіжних  інвестицій у 2001 році Польща може залучити
прямі  зарубіжні інвестиції на рівні 6-8 млрд. доларів США. У 2000
році сума цих інвестицій становила 10,6 млрд. доларів США.
     За   словами   керівника   Польського   агентства  зарубіжних
інвестицій  Адама  Павловича, зменшення інвестиційних надходжень у
польську  економіку  в 2001 році обумовлене змінами кон'юнктури на
фінансових світових ринках.

     ДОВІДКА.  Загальний  обсяг  прямих  зарубіжних  інвестицій  у
господарство  Польщі за період з 1989 р. по 2000 рік досяг рівня у
49,4 млрд. доларів.

     -----

     9.6 РЕЖИМ СУВОРОЇ ЕКОНОМІЇ ПЕРЕДБАЧАЄ ПРОЕКТ БЮДЖЕТУ ФРН
                           НА 2002 РІК

     БЕРЛІН.  (Сіньхуа  -  Укрінформ). Проект федерального бюджету
ФРН   на  2002  рік,  представлений  11  вересня  для  розгляду  в
Бундестазі,  передбачає  запровадження  режиму  суворої  економії,
вважають   фахівці.   Відповідно   до   проекту  бюджету,  витрати
федерального  уряду  становитимуть  247,8  млрд. євро (484,7 млрд.
нім. марок), що лише на 1,6% перевищує показник 2001 року.


     Управління підготовки  та  поширення  економічної  інформації
Укрінформу
 



Hosted by uCoz